• Tiberius B
    #112
    Szerintem az a jó, ha sok, de JÓ szakmunkást/értelmiségit... képeznénk, csak ehhez nem ez a megfelelő keret, vmi elromlott az utóbbi időben, a Monarchia oktatási színvonaláról nem tudok mit mondani, de a mi oktatásunk akkor (ha jól tom) elitoktatásnak számított, ma már nem lehetne ugyanazt az oktatási modelt alkalmazni, de nem is jó a mai sem teljesen, vannak jó megoldások, csak hozzáállás-változtatás kéne, ebben viszont szerintem minta lehetne a századelő (XX. század eleje) illetve D-Korea és Japán, vagy akár néhány skandináv ország módszereiből is csipegethetnénk, de persze nem elég a hozzáállás, pénz is kell, és ehhez nagyon jól jön az, ha mondjuk jön egy multinacionális cég és azt mondja:"vállalok néhány labort, meg géptermet, de azt én szerelem fel, akár gyárlátogathattok is, ja és van néhány emberem, akik értenek a tanításhoz egy kicsit, elküldöm őket, hogy átadjon valami használható tudást", ennek eredményeképpen sok ők jól járnak, mert az a része a hallgatóknak, amely egyébként is hozzá menne dolgozni, jobban fog érteni a dolgához és nem kell "betanítani", az a rész, ami meg nem hozzájuk megy, amúgyse ment volna hozzájuk, de ez nekik mindegy mert nem lehet előre válogatni, ezért halásznak és nem vadásznak. Vmit fejlődik ezzel a felsőoktatás? Igen, szerintem igen. Az már viszont már más kérdés, hogy más területeken is fejlődni kellene, több oktató kellene jusson egységnyi mennyiségű diákra, így a tudás egyrészt hatékonyabban átadható, másrészt jobban is ellenőrizhető, hogy a diák megtanulta-e. És még felszerelés is lessz.
    Tehát máris kevesebb égető dolog van a felsőoktatásban, lehet a többi felé fordulni, de mondjuk az se lenne utolsó, ha FEJLESZTENÉK az elemi- és középiskolai rendszert is, mert az se épp jó irányba tart szerintem, szerintem. De én még résztveszek benne:-( ezért a szavam nem számít annyit, bár a véleményemet elmondtam kb., remélem sikerült átadnom azt, amit akartam.