
A magyar nyelv/nyelvtan úttörői
-
#1735
Gondolom csak az alapszabályt ismeri, és abból fakad a vicc.
"In standard written English, when two negatives are used in one sentence, the negatives are understood to cancel one another and produce a weakened affirmative."
"Standard English lacks negative concord, but it was normal in Old English and Middle English, and some modern dialects do have it (e.g. African American Vernacular English and Cockney), although its usage in English is often stigmatized."
Azért a Pink Floyd rock-operája mégiscsak egy dalszöveg (amik a nyelv szempontjából a rendhagyó (vagy az ínyencségek) kategórájába esnek, csakúgy mint a legtöbb költemény/vers stb a szerző alkotói szabadsága kapcsán - más kérdés, hogy a nyelvre nem elhanyagolható hatást gyakorolhat egy-egy költő munkássága).
Bár nem vagyok nyelvész, nem a szakterületem, javíts ki ha tévedek!
Hozzáteszem, a fentieket pl nekünk középiskolai angolban sem tanították.. pedig leérettségiztünk.. :-/
(Ez már sajnos az iskolánkat/tanárt minősíti...)
Az oktatás szükségszerűen már csak ilyen: minden témában lehet(kell) körvonalazni sematizálni kezdéskor, majd később az egyszerűsítés végett beégetett tabukat fel kell dönteni, és kitérni a tudomány területének részleteire amik addig összezavarták volna a nebulót (és nem is fért volna bele a tantervbe a végtelen részletezés). Példa:
kisiskolai környezettan:
Állatok és növények országa. Gombák országa.
elemi biosz:
rendszertani besorolások fogalma, alapkategóriák átfutása nagy vonalakban, 5 ország elmélet
középiskola:
rendszertani besorolások további részletezése, esetleg kettős nevezéktan (Linné), 5 ország elmélet / 3 domén elmélet (tantervtől függően)
felsőoktatás:
filogenetikus rendszertan, taxonómia, binominális nomenklatúra
Nyilván nem lehetséges alsóban az utóbbiakkal kezdeni... :)
Nos a lenti viccet is ennek tükrében értékeljük.. és mulassunk rajt. :)