-
dez #465 "A gyakorlatban messze nem lesznek optimális feltételek. Legalábbis játékoknál."
-- Mike Acton szerint optimizálhatók a feltételek.
"Mert hogy a cell-t egyébként multimádiás chip-nek is tervezték különféle készülékekbe (erre tökéletesen alkalmas)."
-- Jé, az előbb, ugyanebben a threadben még azzal jöttél, hogy a Cell egy olcsó konzolchipnek készült, már nem emlékszel?
"Hogy pontosan mennyire jó vagy rosz, az majd a gyakorlatban kiderül. Ami biztos, hogy a 256gflops-nak csak kis töredéke ez a teljesítmény."
-- Ezzel nem mondtál semmi meglepőt, semmi újat. És játékokba nem is általános erő kell elsősorban. Amennyi meg kell, annyit tud.
"Egyáltalán nem felesleges, és egyáltalán nem értelmetlen. Másrészt "visszautasítani" lehet értelmes, civilizált módon is."
-- Azt tettem, megkértelek, hogy mellőzzük az ilyesmit.
"Sőt, akár lehet rá válaszolni is akár. Igazából egy érvet visszautasítani eleve illetlenség, mégha szerinted hülyeség is. Sőt, azt a látszatot kelti, mintha nem tudnál rá mit mondani, így eleve vesztes pozícióba kerülsz."
-- Az egy személyeskedés volt. Akkor tehét személyeskedéssel kellett volna válaszolnom?
" ""Nem hülyék, csak olcsó konzol chip-et kellet építeniük."
Ez jó nagy tévedés."
Megint jó alaposan indokoltad a válaszod."
-- Minek indokoltam volna, ha időközben nagy nehezen neked is eszedbe jutott (bár csak félig), hogy ez nem így van?
"Áruld el nekem, hogy miért is nem olcsó? Az ár/teljesítmény aránya elméletben legalábbis messze jobb bármilyen más procinál."
-- Így van, de azért maga az ár is számít.
"A gyártási költség nagyjából a tranzisztorszámtól, és a csíkszélességtől függ, ami alapján kb. egy modern x86 procival van egy szinten."
-- Egy gyorsabb x86 proci sem olcsó.
"Igaz, hogy más konzolokhoz képest a PS3 drága, de ebben az árban benne van egy BR lejátszó, egy erős CPU, és egy jó GPU."
-- Önköltségi áron alul adja a Sony, nem hallottál még róla? (Csak úgy, mint az x360-at a MS.)
"Ha a cell-t nem konzolba tervezték volna, hanem szuperszámítógépekbe, akkor minimum 3x ennyi tranzisztorból állna, és nem lennének kihagyva belőle fontos fícsörök."
-- Ha te mondod...
Kopp 1: katonai cuccokban is használni fogják (már készül).
Kopp 2: Celles munkaállomások is lesznek.
Kopp 3: Opteron és Cell chipek az IBM új szuperszámítógépében
Igaz, itt megtámogatják pár Opteronnal is, a rendszer nagy részét a Cellek teszik ki.
"Igen, csakhogy ez mindenkinek úgy jön le, hogy akkor ennyi a valós teljesítménye is. Régebben még te is erről beszéltél."
-- Csak a laikusok hitték esetleg ezt. És légyszives ne sértegess ilyenekkel, hogy én erről beszéltem volna, mert rohadtul nem igaz. Már a legelején tudtam, hogy 1db kisebb CPU mag van benne, az SPE-k meg számítási feladatokra vannak gyúrva.
"Valójában meg egy proci teljesítménye sokminden mástól is függ, amiben a cell messze nem olyan jó."
-- Van olyan jó, mint egy átlagos (nem csúcs) x86 ebben is.
"Te teljesen nem vagy normális??? Nem mondtam volna, hogy fejlesztünk konzolra is? De egyébként is veled ellentétben én nem érzelmi alapon szoktam ítélkezni."
-- Akkor is elfogult vagy.
" "Hol van egy 4-magos x86 FLOPS-ban még a Celltől"
Nagyonis közel."
10x4=40 GFLOPS vs. 250 GFLOPS, tényleg, milyen közel van... :)
"Nem lesz szűkös, mert nem egy memória vezérlő lesz, hanem több."
-- Hiszem, ha látom. Mellesleg max. 2 lesz, ha lesz.
"Csak az a gond, hogy ugyanazt a nyereséget kevesebb munkával is lehet hozni."
-- Lásd amit a többet ésszel, mint erővel (idővel)-ről írtam. De még ha több idő is, egy ütős, jól megcsinált játék sokat hoz.
"Másrészt a befektetéshez nem elég a jövőbeli nyereség, hanem itt és most kell pénz."
-- Minden játékhoz kell a tőke. Ha nincs, csak egy idétlen kapkodás lesz.
"Emellett te szoktad mindíg vásolni a külöbnöző cégeket, hogy visszatartják a fejlesztéseket, és csak fokozatosan adják ki, mindíg újra pénzt kérve érte."
-- Csak én!? Ez általános vélekedés, és nagyon is megalapozott. Csak a vak nem látja.
"Most miért nem jut ez eszedbe? Ha most csinálnak egy olyan játékot, ami a PS3 minden képességéte teljesen kihasználja, akkor mit fognak eladni a következő 5-10 évben?"
-- Ennek a jétéknak a hírneve által a 2.-x. részt, és a cég hírneve által más jó jétékokat...
Na jó, persze elsőre bizonyára nem használják ki majd fullra a "szorgalmasak" sem (nem is nagyon van mivel, lásd fizikával elbír 1-2 SPE, és ez már adott is), de így sem lesz rossz.
"Nem egyről van szó. Nem figyelsz? Tele van a net a különböző fejlesztők panaszaival. És itt a cégnél is gyakorlatilag mindenki egyetért ezzel."
-- 1. Amit korábban linkeltél, az nem fejlesztői vélemény volt, hanem egy PC-orientált újság elemzése. (Hozzáteszem, kissé hiányos+elfogult elemzése.)
2. Te nem figyelsz: már rég leírtam, hogy a panaszok valamennyire jogosak, kell vele szívni. Az viszont nem igaz, hogy totál gyenge lenne. Akkor gyenge, ha még az elvárhatónál is lustábban és nemtörődömebben állnak hozzá.
"Pontosan arról van szó, hogy képes felmérni, hogy a nagy befektetés hiába térül meg esetleg, ha a cég közben csődbe megy."
-- Eleve okosan kell hozzáállni, nem idő közben fejre csapni, hogy hülyén csináltunk valamit, akkor sok időt lehet megspórolni. Inkább az elején kell egy minimális időt azzal tölteni, mit hogy érdemes megcsinálni. (Lásd Mike Acton tanácsai! Ha tényleg fejlesztetek PS3-ra, érdemes odafigyelnetek rá. Már 2 éve behatóan tanulmányozzák a Cellt.)
"És nem lehet a kiadónak azt mondani, hogy halassza el a kiadást fél-egy évvel, mert újraírjuk az egész játékot. Nem fogja megtenni, és nem is teheti, mert akkor ő megy csődbe."
-- Ez csak annyit jelent, hogy a PS3 nem a máshonnan portolt játékok fő platformja lesz. Legalábbis ami a nehezen portolható játékokat illeti. (Ezek általában a csicsás FPS-ek, szerintem, úgyhogy nem is baj.)
"Látod, megint nem válaszolál rendesen."
-- Értelmetlenül feltett kérdésre próbáltam értelmes választ adni.
"Egybként is, a CPU-GPU páros együtt rugalmasabb, mint a cell. A nyers teljesítmény meg önmagában nem minden."
-- Naná, hogy nem: a GPU-t sokkal nehezebb általános számításokra használni.
"Tehát a cell mellet nem szól komoly érv."
-- Persze, persze... A te világodban a PS3 totál bukás. A valóság kicsit más lesz.
"A leginkább még az szól mellette, hogy a PS3 marketing kampányát meg lehet lovagolni."
-- Ugyan! Alapvetően nem a Cell és a FLOPS-ok miatt fognak PS3-at venni, hanem a megjelenő játékok miatt. Hasonlóan, mint a PS2-nél. Persze itt is ment a marketing, de a jétékfelhozatal a döltő. Voltak korábban is kivételes teljesítményű gépek, mégis bukás lett belőlük.
"De ez nem a cell érdeme, ugyanez lenne, ha a PS3-ban egy X2 és egy Physx-szerűség lenne."
-- Akkor nem maradna másra kihasználható szám.telj., és ezt még egy laikus is megérti.
"Megint magaddal vitázol. A múltkor pont arról beszéltél, hogy milyen nagy teljesítménye van a programozható shader-eknek."
-- Miért vitatkoznék? A 6800 53 GFLOPS-ából indultam ki, ami jóval több, mint egy x86 procié, de jóval kevesebb, mint egy Cellé (és nehézkesebb is a használata). Az egy másik dolog, hogy a G70 már ennek többszörösét tudja - elméletben, és itt még nem derült ki, mennyit lehet belőle valóban kihozni.
"Láttam. A mellettem ülő srác csinálja."
-- Akkor már azt is írd le, mit használ.
"Nem ezt mondtam."
-- Na jó, azt mondtad, fizikára, és ehhez hasonló feladatokra.
"Szerintem nem én."
-- De. Ismétlem magamat: Nem arról beszéltem, hogy milyen nehéz vagy könnyű, hanem hogy sokmindenre használható. Az egy másik kérdés, mennyire nehezen és hatékonyan. Ugye érted a különbséget?
"Én beszéltem róla, és te vitatkoztál velem."
-- De nem emiatt.
"PS3-ra mindent meg kell írni. Lehet, hogy fizikai motor van gyárilag, de ott az messze nem elég."
-- Már miért ne lenne elég, alapesetben? A fennmaradó számítási teljesítmény kihasználása nem kötelező, hanem bonusz dolog, ráadás. (Bár fontossá válhat később.) Ami meg a PPE-t illeti, egy szállal is jól elvan, nem kötelező itt sem a 2-/többszálúsítás, bár később még többet lehet vele majd kisajtolni.
"A következő generációs GPU-k sokkal könnyebben programozhatók lesznek, és a teljesítményük folyamatosan növekedni fog. Nem kell sok, hogy utólérjék és lekörözzék a cell-t."
-- Nyilvánvaló, hogy idővel a PC leelőzi a PS3-at. De még jó ideig csak a csúcs-PC-k veszik majd fel vele a versenyt. Arról meg már beszéltünk, hogy jobb játékokat lehet írni egy adott (jó) konfigra, mint számtalan variációra, ahol a legtöbb gép átlagos teljesítményű. Ez egy alapigazság, nem én találtam ki, de te csak cáfold nyugodtan.
"És mint már sokszor mondtam, a cell teljesítményét meg kell tanulni kihasználni, míg PC-n a GPU csak kisegítő szerepet tölt be, sokkal kevesebb kódot kell rá optimalizálni."
-- Aki akarta, már elég jól megismerte a Cellt. PC-n meg még beletellik pár évbe, míg általános lesz hasonló szám. telj. CPU jelenléte. Bár szerintem előbb fogják több dologra is igénybe venni a GPU-t.
"Azok fognak, akik folyamatosan fejlesztenek, és nem vágnak bele túl nagy feladatokba."
-- Nem is tudtam, hogy te vagy a gazdasági igazgató. :)