• dez
    #306
    "Én azt olvastam a doksikban, hogy DMA-n keresztül lehet elérni."

    És tudod mi az a DMA? ;)

    " "Ez a belső, SPE-nként 256KB local/embedded RAM cache-nek fogható fel"
    Igen."

    Pontosítok: olyasmi, mint a cache, de annak nevezni pontatlan.

    "Pontosan erre való."

    Erre is való. Ha minden adat befér, akkor nem kell a main ram.

    "Csak az a baj, hogy ha az átmeneti adatnak is kevés ez, akkor b@szhatod."

    Akkor hozzáférhetek egy másik SPE ramjához is... x*256KB azért nem olyan nagyon kevés... Már 64(-néhány)KB-ban (C64) is elég összetett játékokat lehetett csinálni (persze a grafikája még kezdetlegesebb volt), vagy vegyük az első Amigákat a 256/512KB memóriájukkal.

    "De kifejezetten alkalmatlan pl. a gamelogic működtetésére, mert az pont arról szól, hogy sok különféle adattal kell viszonylag egyszerű műveleteket végezni."

    Viszont a gamelogic-nál a "sok" az nem sok megabájtot jelent. Pl. ha 10 bájton írunk le 1 "game-objectet", akkor 256KB-ba 26214 ilyen férne el... Nem sok játék kezel ennyi játék-elemet (karaktert, stb.)... De mindegy, mert az SPE-k nem is igazán erre valók, ez inkább a hagyományos procimag feladata.