DIESEL vs BENZIN
  • gordon 24
    #974
    Én meglepődök! És tudod miért? Azért mert a cégünknél van 10 db hdi 206-os 5 benzines, 10 db hdi partner, 10 szivó Diesel.
    Meghibásodási és pénz költéségi arány:
    Az autók 15000km enként járnak a dokinál. Egy benzines 206-osra kb 50000-60000ft ig költ a cég. Benzinbe átlagossan 100000ft/hó/autó.
    Sima Szivó Diesel(partner) Szerv klts: 100000-160000ft ig Üa: 80000-90000ft
    HDI-k:(206-Partner): Szerv klts: 140000-180000 ft ig Üa: 90000-95000ft/hó/autó


    Az üzemanyag költség nem mérvadó hiszen nem minden autó ugyan annyit megy igy azt ne is nézzétek.
    De a szerviz költség magáért beszél, az is igaz persze hogy ez a pénz nem csak a motorra van egyéb kopo alkatrészek pl:gömbfelyek, lengőkar stb

    Abba is igazad van persze hogy ezek az autók nem a mieink, és kitoljuk a szemét,de a tapaszalatból mondom hogy NÁLUNK a benzines jobban bírja, igaz kevesebb van belőle mint Diesel. Az én autom egy 1900cm3 sima szivó Diesel Partner jó kis gép ,de azért vannak gondok: melegszik, fogyasztja az olajat, ha tartóssan 4000-es fordulat közelében felett van egy idő után csúnyán csattog rángat. és 150000-ezer kilóméter van benne. Az itthoni benzines autónk jó nem egy kategória 1800cm3 Ford Mondeo Taxi 4-éve és most 12-éves 300000km felett jár jóval: semmi gond nem melegszik nem fogyasztja az olajat nem csattog nem zörög csak egyszerűen megy és nem is rosszul.
    Nekem ez afontos. Nem az hogy 2000-fttal kevessebbért tankoljak valahogy ez megnyugtató hogy nem azt kell figyelni állandóan hogy van-e benne viz meg olaj meg mitudomén hanem beülök azt megyek.

    Kicsit hosszú lett Sorry