DIESEL vs BENZIN
  • szekelyland
    #3449
    Véleményem a benzin - dízel témában:
    Saját kocsi: Audi A4 B5 1996, 1,6 liter, 140Nm/3800 101Le/5200 (vóót valamikó...)
    Szolgálati kocsi: Skoda Fóbia 2008 1,4 TDi 80le/4000 195 Nm/2200
    Első benyomás a benzin után: hűűű de húz!! De csak 2200-3500 között.. Alatta-felette abszolút semmi erő... Elindulsz, icipici késés, egyet nagyot ránt, gyorsan kapcsolsz, megin pici késés nagy rántás kapcs picit nagyobb késés, kisebb rántás stb... Ha kamionosan megy az ember vele, elég jól mozog, de ha sportosan akarsz menni, akkor állandóan kell kapcsolni. nomeg a 3 hengeres dízelmotor hangja mindennek nevezhető csak szépnek nem... Előzéskor félszem a fordulatmérőn, ha 3000 alatt kapcsolsz akkor 2000 alá esik, ott nincs kraft, ha túlpörögsz, 3500 felett csak kerreg kelletlenül. de cégautónak ideális. Saját célra sose kellene. Az Audi sokkal lomhább mellette, alulmotorizált, meg minden, de abban nem kell ennyit kapcsolgassak meg nem rázkódik a kocsi meg csend van bent. A szolgálati kocsival gyakran napi 3-400 km-t csinálok, gyönyörű romániai útviszonyok mellett (kátyú kátyú hátán, emelkedők, kanyarok, szekér, traktor, 300 éves kamionok 5 -el óránként, )a jobb kezem a váltástól meg a bal lábam a kuplungtól el van fáradva. Meg lefekvés után még egy darabig a három henger dallama zúg a fülemben....

    Persze, egy 4-6-8 hengeres nagyobb dízel biztos szebben muzsikál, szélesebb az erőtartomány. meg a felsőbb kategóriák biztos jobbban le vannak szigetelve. ilyen kis motorban tényleg csak a turbó tesz csodát, anélkül még az IFA is legyorsulna.
    Kiváncsi vagyok az új 1,6-os commonrailek hogy muzsikálnak a PDTDI mellett... Ha vki kiprobálta, megoszthatná élményeit..