DIESEL vs BENZIN
-
#2847
„a zaporozsecre vagy az 50 éves ford v4-re gondolsz?ne zavarjon hogy ilyen elrendezés sehol sincsen”
Nem zavar, mint írtam nem érdekel.
„gondolom másfél méteres csövek vezetnek majd a turbóig,megkerülve az olajteknőt-látom ez neked nem probléma!”
Én meg máshogy gondolom. Láttál valahol ilyen megoldást?
„igen nehézgépjárművekben használnak sorhatot,ahol bőven van hely,és nem számít a súly,és pont azért sorhatot mert az a legegyszerűbb 6 hengeres és 1 turbót ráakasztanak az oldalára oszt csókolom!”
Milyen gyakran szoktál például buszozni? Mert ha elég gyakran, akkor biztos feltűnt, hogy ezeknél (ekkora lökettérfogatnál) már nem kényelmes a hat henger, személyautóban ekkora rezonancia teljesen elfogadhatatlan. Traktornál, kombájnnál nem számít, kamionnál meg sokat tompít a fülke.
„az látom nem tünt fel hogy a személykocsikból eltűntek a sorhatosok!
de mielőtt példálóznál a bmw-vel,tudd hogy az már 20 éve csak a vevők maradisága miatt soros!”
Viszont van V6, V8, V10, V12. BMW-seknek meg sbüszkeségük a motor (nem a 316d/i, 318d/i, 320d/i-re gondoltam). Bár igaz jönnek a hírek a háromhengeresekről is, ezt add össze.
Az tény, hogy jóval kevesebb sorhatos van, mint régebben, bár ez nem feltétlenül bizonyítja, hogy ez egy rossz konstrukció lenne. Inkább azt, hogy a mai autókhoz nem elég helytakarékos, vagy hogy arányaiban véve egyre ritkább a hosszanti beépítés.
„Már megint hülyeségeket irogatsz!”
Nem már már megint, hanem egyfolytában, nem?
Na, mutasd meg, szerinted mi volt az a hülyeség, mert nem értettem!
„a nyomatéknál a furat-löket aránypár a lényeg ami a többhengereseknél eleve a furat felé megy el,mivel ugyanolyan konstrukciónál /köbcentinél/ a lökete eleve egyharmada a négyhengeresének!”
Abban igazad van, hogy a löket kisebb lesz, de azt kifelejtetted, hogy a furat is.
Azzal, hogy növeled vagy csökkented a hengerszámot, a furat/löket aránya nem változik.
„talán le kéne rajzolnom hogy megértsd,mert látom nem világos!”
Lehet, hogy könnyebben megértenénk egymást.