DIESEL vs BENZIN
-
#2844
Mások is használnak motorkódokat, nem menőzés céljából írom így.
Egyébként annyival jobb, mint ha azt mondom D5, hogy ez konkrétabb, rá lehet keresni interneten a részletekre, ráadásul sok mindennek nincs is ilyen neve.
Nekem például az már egy túl tág fogalom, hogy D-4D, kb. mintha azt mondanám PD TDI.
„5000 euró felárért +2 liter fogyasztásért,másfélszeres szervízdíjért egy orrnehéz alulkormányozott kocsit”
Azt is tedd hozzá, hogy olyat, ami igazán lentről húz, és megy mint a vadállat.
„a sorbakötött turbót különben kiváncsi lennék hogyan teszed rá a v6-ra?”
És a V4-re? Nem érdekel, helyette nyugodtan lehet használni twin-scrollt.
„vagy ha sorhatos,akkor meg végképp szétcseszi a motorteredet,és elkúrja a súlyelosztásod,nem beszélve a baszottnehéz kényes főtengelyedről,ami 10 éves korára az elvetemedett blokköntvény miatt állandóan kikeni a csapágyaidat”
Ennyire nem drámai a helyzet. Nehéz haszongépjárművekben is használják, és azért ott van igénybevétel.
„de a tiéd ha jól figyelsz tényleg finomabban fog járni!”

„sőt adott köbcentinél minnél nagyobb a hengerszám annál rövidebb a lökethossz-tehát a nyomaték is kisebb”
Egy hengerre vonatkoztatva igen, de mivel több a henger, egy főtengelyfordulatra hosszabb a munkavégzés ütem.
Munkagépeknél eleve nagyon hosszú a löket, többet számít a nagy nyomaték, mint a magas teljesítmény.