DIESEL vs BENZIN
  • Borg
    #1457
    Azért kitűnő, hogy végre valaki meg tudja közelíteni fizikailag is a dolgokat. Hogy ugye nem a nyomaték gyorsítja az autót, hanem a nyomaték és a hozzá tartozó fordulatszám az adott gangban.
    Igy lehet ekvivalens, ha egy autóban van 3000 fordulatn 500nm, vagy 6000 fordulaton 250. (dízel vs benzin)
    (bár úgyis lesz, aki megint megmagyarázza, hogy csak a nyomaték kell...)
    Egyetlen dolgot felejtettél ki, ami még nagyon fontos paramétere a benzin vs diesel vitának, az pedig a váltó. Ugyanis azt, hogy 80-120-ban a dízel jeleskedik, 2 dolognak köszönheti, és ezekből egyik sem az, hogy dízel.
    1. A váltója 5-ben pontosan a töltési tartományban tartja a fordulatszámot 80-120 között. (fel is irhatjuk a turbo számlájára, ami viszont benzines turbónál is ugyanigy meglehetne)
    2. A balfasz standard szerint MINDEN autóban 5-ben tesztelik a 80-120-at. A magyarázat szerint, mert az a kényelmes, ha nem kell visszaváltani. De csókolom, a benzinesben sem váltok vissza, mert eleve nem vagyok még 5-ben (de 4-ben sem).

    És ez a benzines autó fiaskója. Mert ott jellemzően 3-ban, vagy méginkább 2-3-ban van a motor a teljesítménycsúcs közelében, vagyis ott fogja a legjobbat gyorsulni 80-120 között, akár még SOKKAL jobbat is, mint egy dízel. De mégis 5-ben tesztelik.