DIESEL vs BENZIN
  • Borg
    #1169
    Ez nem igaz. Mindössze abba kötöttem bele, ami nonszensz dolgok előjöttek az 1.4 HDI kapcsán.

    "Azt, hogy visszakapcsolgatni nem kell előzéshez, sztem egyértelmű, meg alulról jobban húz. Tökmindegy hogy turbós benzinesnél is így van, attól még ez előny marad a dízel oldalán. "

    Ez sem így van. Ugyan miért maradna az előny a dízel oldalán? Amikor a dízel alacsony fordulaton ébredő erejét kombinálod a benzines magasra forgathatóságával. Egy SOKKAL rugalmasabban használható motort kapsz, mint a dízel.

    "+ ugye kevesebbet fogyaszt. "
    Senk nem cáfolta. Csak ez az előny a NAGY teljesítményű dízeleknél elhanyagolhatóra csökkent, főleg ha hozzávesszük, hogy a dízel már-már drágább a benzinnél, és a dízel autót is jóval drágábban kapod meg, mint a benzinest, sőt, még drágábban is szervizeled. Érdekes, hogy ezt mennyire szeretik elfelejteni a dízel tulajok.

    "Meg ugye végig turbodízel vs. szívóbenzint hasonlítunk, mert kisautóknál, nagy autóknál általában ez a kombináció van."
    Általában, és még így sem egyértelmű a TD előnye. Plusz a tendencia ugye változik, szinte minden gyártónak jönnek most új turbós benzinesei, kis köbcentivel is, elég cska a PUG-BMW 1.6 turbót, vagy a vw kompresszor+turbós 1.4-esét említeni, ami MINDEN szempontból kenterbe veri a hasonló teljesítményű TD-ket. Jön az advanced vtec, jön a turbo-ivtec, de még a hibridekhez is benzint párosítanak, mert még mindig tisztább üzem érhető el.
    Gyúrnak még dízelre is, de javarészt csak a környezetvédelmi előírások irányába. Nem teljesítményre, vagy jobb használhatóságra, vagy jobb fogyasztásra.

    Az meg hogy mivel hasonlítjuk olyan dolog, hogy ahhoz kell hasonlítani, ami versenytársa lehetne. Azt mondod ne legyünk olyanok mint a politizálók, de azért richtig olyankokkal hasonlítod a TD-ket, ami ellen persze hogy van esélyük 1-2 téren jobbnak lenni :)