-
Totya000 #78 Természetes, hogy kihatott mindenkire ez a tragédia. Kellene egy jó statisztika a témában. Vállalod?
Közben ide, sok Hendrick Motorsports hír közé bepréselnék én is egy Phoenix előtti interjút Vickers-szel:
"Bármennyire is élvezem a szabadidőt, elön egy idő után az a pont, amikor elég lesz belőle. Egy szabad hétvégével a hátunk mögött, én már készen állok újra a hétvégi Nextel Cup versenyre a Phoenix International Racewayen."
"Már két éve a verseny késő délután kezdődik és villanyfény alatt ér véget, ami tulajdonképpen jó dolog, mert úgy hallottam, hogy a hőmérséklet a hétvégén 90F-t (32C) is elérheti majd."
"A nappali órákban elkezdett és az éjszakába nyúló versenyek jó néhány kihívással szembesítik a csapatokat. A versenyzők jobban örülnek a hűvösebb időjárásnak, hiszen nem szokatlan, hogy a cockpitben (pilótafülke) a hőmérséklet eléri a 140-150K-t (60-65C)."
"Az elegendő folyadékpótlás a verseny egyik kulcsa. Ha azt gondolod, hogy a folyadékpótlást csak egy napra érvényes, akkor rosszul csinálod. Már korábban el kell kezdeni a héten, hogy a lehető legjobb állapotban állhass rajthoz."
"A pilóták akár 5-10 fontnyit (2,2-4,5 kg) is kiizzadhatnak. Az autók fel vannak szerelve folyadékpótló berendezéssel, amelybe mindenki a saját maga által kedvelt italt töltheti."
"Néhányan azt szeretik, ha egy vizespalack van a kezük közelében, amelyből a kiállások alatt ihat és az autón belül egy tartóba teszik bele. Másoknak, köztük nekem is, van egy folyadékpótló berendezése, amely egy hűtőtáskához hasonló szerkezetből és egy csőből áll. A cső a bukósisakom elejébe fúrt lyukon keresztül jut el hozzám, lehetővé téve azt, hogy ihassak, amikor szükségem van rá."
"A versenyzőknek a látási viszonyokkal is meg kell küzdeniük, amint lemegy a Nap. A lenyugvó nap ragyogása nagyon nehézzé teszi a dolgunkat mindaddig, amíg teljesen le nem megy. Az egyetlen fegyverünk ellene a színezett búkósisak plexi és a szélvédő tetejének leragasztószalagozása kivülről, hogy útját álljuk a ragyogásnak. Néhányan a napszemüveget is bevetik, de egyik megoldás sem garantálja a pálya egészén a szabadlátást, ami veszélyes is lehet. El tudod képzelni, milyen lehet majdnem vakon vezetni 160 mérföldes (~250 km/h)sebesség körül?"
"A nappalbólból éjszakába való átmenet a verseny alatt a csapat főnököknek sem egyszerű feladat, ha tartani szeretnék a lépést a pálya folyamatosan változó körülményeivel. A pálya felülete a kezdetben sima, majd közeledve a napnyugtához egyre göröngyösebb. Amennyiben sikerül a kedvező beállítás ezek kompenzálására, megvan az esély a jó formára a verseny végére."
"Tavaly a GMAC Racing Team ötödik lett az áprilisi versenyen Phoenix-ben. remélem, sikerül egy hasonló eredmény ezen a hétvégén is!"
