• Jeff Gordon
    #1376
    A BMW utólag sem bánja a szakítást a Williamsszel

    Bár a Williamsszel karöltve több győzelmet arattak, mint önálló konstruktőrként, a BMW-nél sikeresebbnek ítélik azt a négy évet, amikor saját lábukon állva versenyeztek a Forma-1-ben.

    Tizenkét év szünet után a BMW 2000-ben úgy döntött, motorszállítóként ismét beszáll a Forma-1-be, és a németeknek a Williamsszel való együttműködés gyümölcseként hat szezon során tíz győzelmet is sikerült bezsebelniük a legrangosabb kategóriában.

    A világbajnoki cím hiánya, valamint a kulturális különbségek 2006-ban szakításhoz vezettek, és bár a gyári csapatként eltöltött négy idény alatt a bajorok csupán egy győzelmi trófeát kaparintottak meg, a sportprogramot vezető Mario Theissen mégis sikeresebbnek ítéli ezt az időszakot.

    "Az én szememben az eredmények ekkor egyértelműen jobbak voltak. 2005 végén, az akkori középcsapat Sauber istállót vettük át. Akkor a gárda a 8., míg a Williams az 5. helyen állt a tabellán. 2006-ban már mi ugrottunk előre az 5. helyre, míg a Williams a nyolcadikra csúszott vissza" - idézte Theissent a motorsport-total.com.

    "2007-ben mi már a 3. helyen álltunk, sőt a McLaren kizárásával a másodikon. Ekkor is egyértelműen a Williams előtt tartottunk. 2008-ban a 11 dobogóval és az újabb konstruktőri bronzzal megint világosan a Williams előtt jártunk. Ehhez jött még a kettős győzelem. 2009 viszont csalódáskeltő év volt. Az autónk nyilvánvalóan nem volt elég gyors. Ennek ellenére még így is a Williams előtt végeztünk, a döntésünk tehát helyesnek bizonyult" - tette hozzá.



    A német gyár mindazonáltal a megváltozott vállalati stratégiára hivatkozva 2009 végén búcsút intett a Forma-1-nek, és bár a Qadbakkal való megállapodás kútba esett, Theissen elégedett, hogy Peter Sauber segítségével újra biztos kezekben tudhatja a hinwili alakulatot.

    "Abból indultunk ki, hogy a Qadbak komoly érdeklődő. Végül különböző teljesítetlen vállalások miatt az adásvétel nem valósult meg. Ebbe azonban nem akarok mélyebben belemenni. Abban a pillanatban, amikor kezdett világossá válni, hogy az üzletből nem lesz semmi, döntő fontosságúvá vált az újra feltűnő Peter Sauberrel való tárgyalás."

    "Sauber úr előállt egy szerződéstervezettel, melyen ő párhuzamosan dolgozott az elmúlt időszakban. A BMW ezt a tervezetet kevesebb, mint egy óra alatt egy az egyben elfogadta. Ezzel meg is valósult az eladás" - emlékezett.

    Bár ők maguk kivonulnak a sportból, Theissen igyekezett hangsúlyozni, hogy a Forma-1 a gyártók tömeges távozása ellenére sem vesztett presztízséből.

    "Nem mondanám, hogy a Forma-1 többé már nem érdekes. Sokkal inkább a BMW vállalati filozófiája változott meg és a fókusz is másra irányul már. A motorsport ugyanakkor továbbra is része a tevékenységi körünknek."

    "Jelenlegi állapotában a Forma-1 viszont manapság hatalmas erőforrásokat igényel, és emiatt egyszerűen már nem fér bele a vállalati stratégiába. Ez volt a döntés legfőbb oka" - mondta.

    Fotó: Williams
    Forrás: a5

    Ami viszont tény,a Williams továbbra is tagja marad az F1-nek, a BMW meg nem.Egyszerűen nem értem a szavait,ha valóban fontos egy autógyártónak a motorsport,akkor az F1 meg ne lenne az? Habár azt is mondja,hogy hatalmas erőforrásokat igényel,akkor viszont a cikk címével nem értek egyet,hiszen csak motorszállítóként nyilván olcsóbb a bolt,de lehet kevésbé jövedelmező.Igaz 4 év alatt 4x legyőzték a Williamset,de valójában erre 5-10 év múlva senki nem fog emlékezni,és a "saját lábon álló" BMW csapat olyan lesz,mint egy kis fejezet,akárcsak a Jaguar.