• [NST]Cifu
    #79
    Ja és az tévhitt hogy a fedélzeti elektronika révén előnyt szerez az F-22, nem teljesen azért kell az elektronika hanem, hogy felül birálja a pilótát. pl bizonyos manővereket egyszerüen le tiltat, ez van a gripennél is.

    Az amire te gondolsz az digitális FBW (Fly-By-Wire), vagyis hogy a gép vezérsíkjait egy számítógép irányítja a pilóta kormánymozdulatai alapján. Az összes modern vadászgép így készül, az F-22A és a JAS-39 mellett az Eurofighter, a Rafale, de ilyen kormányrendszerrel rendelkezik majd az indiai MiG-29K gépállomány is például, amely a legfejlettebb MiG-29 változat (lesz majd). Ez a jövő, vagyis helyesebben fogalmazva a jelen.

    Előnyös abból a szempontból, hogy a gépet alapból instabillá lehet tervezni, ami jobb manőverezőképességet tesz lehetővé, de olyan dolgokra is képes, hogy például egy sérült vezérsík vagy félszárny miatti valamely irányba való húzást automatikusan kompenzálja.