#54De semmivel sem jóbb a MIG-ek de főleg a SZU-kkal szemben!
Megbocsáss, de ez marhaság. Sokkal jobb radarja van, mint akár a legújabb MiG-29-es változatnak, ugyanakkor a radarkeresztmetszete csak töredéke annak. A fedélzeti elektronika terén látványos fölényben van azért az F-22A. Ráadásul ugye a MiG-29-esek legújabb változataiból is csak viszonylag kevés készült, pl. Algéria (MiG-29SzMK) vagy India (MiG-29K) vásárol belőlük.
De sebbeségben még a vadi új F-22-tőt is lehagyák, hiszen a MIG-29-esnek is 2,6 MACH
Te tudsz valós adatott az F-22A max. repülési sebességéről? Mert én még nem találkoztam megbízható ilyen adattal. Van egy nyílvánosságra hozott brossura, amely szerint a sebessége "nagyobb mint Mach 1.8". De ez az adatt köztudottan nem a valóságot tükrözi, a gép valós képességeinek nagy része titok. Az egyetlen valamire való támpont Jumper tábornok egy nyilatkozata, mely szerint Mach 1.7-nél gyorsabban repült egy Raptorral utánégető használata nélkül!
Persze a Raptor sem csodagép, ráadásul igazából egyfeladatú, hiszen eredendően légifölény vadászgépnek tervezték (csapásmérő képessége kimerül bizonyos típusú GPS irányítású légibombákban), de ebben a kategóriában bizony az F-22A jelenleg a csúcs.
sőt szakértők szerint nem csak sebbességben tesz túl; kb 45-50%-ot adnak neki ha harci hejzetben találkozna egy Úgynevezet elavúlt MIG-gel
Milyen harci helyzetben? Milyen szakértők szerint?
Ja és szerintetek mért magyar pilóták lettek egymás útán a világlegjóbb pilótái? Méghozá MIG-29-essel.
Nem szeretném hazánk pilótáinak érdemeit csökkenteni, mert tényleg a lehetőségekhez képest a maximumot nyújtják, de azért ne essünk át a paci túloldalára. Minden tiszteletett megérdemel Vári Gyula, Kovács Péter és Szabó Zoltán, ám ők egy bemutatórepülés díját hozták haza a RIAT-ról.
A nagy harci helyzet viszont az, hogy a pilóták repideje meglehetősen kevés, a gyakorlatozás lehetőségei pedig még rosszabbak, amit olyan apróságok tetéznek, hogy például a MiG-29-eshez a honvédségnek nincs szimulátora (Szlovákiába jártak át pilótáink e célból).