• Sidewinder
    #142
    A szuhoj hajtóműveinél a kevesebb mint 600 óra élettartam sztem hüllyeség vagy félreértés.Úgy tudom hogy az adat a vektoráló szerkezetre(ami a fúvócső elfordítását végzi)vonatkozik. A cuccot ugyanis ajánlatos 250 óránként egy részletes átvizsgálásra küldeni 500 óra után pedig le kell cserélni.De ez egy ilyen nagy igénybevételnek kitett rendszernél normális.A hajtómű üzemidejét pontosan nem tom de biztosan 1000 óra fölött van.A katapültülésekről konkrétan a Gripen üléseiről annyit h mindenki nézze meg a militarypapers.hu-oldalon a Viva Gripen! Vagy mésem? című cikket.Amúgy Gripenjeink jelenleg üzemképtelenek(az összes).A katapultülésekről még:a világ egyetlen automatikus katapultülését a Zvezda csinálta.Neve Zvezda K-36VM volt.A jak 38-ason rendszeresítették.Hatékonysága 100 százalék volt.Valamint most új MiG-29-esekre is rendszeresítik az oroszok.Ha ez lett volna annak idején Rácz Zsolt gépén is (aki nem kísérelte meg a katapultálást hiszen nem volt eszméleténél) akkor ma is élne hiszen a rendszer autimatikusan katapultálta volna abban a vészhelyzetben az ő közreműködése nélkül.Amúgy szerintem se kell az oroszokat lenézni,ha annyi pénzük lenne mint tudásuk akkor az amcsikat meg az amcsi haditechnikát minden épeszű ember kiröhögné.