banner
GM anyavállalat gyűjtőtopikja
Opel/Vauxhall/Chevrolet/Holden/Cadillac

  • MaSzKa
    #261
    z eladási sikereken felbuzdulva a generációváltás (1984) utáni KADETT (E)-ből már a modellváltás évében készítettek "sportváltozatot" , minek neve KADETT GSi lett. Tulajdonképpen az előző modell hajtásláncát használták fel, de további egyedi (más modellekhez nem rendelhető) extrákat tartalmazott: Digitális műszerfal, check controll, board computer, ködlámpák. A futómű a széria kadettokénál keményebb és immár alacsonyabb is lett, gázos lengéscsillapítókkal szerelték és 30mm-el tért el a szériamagasságtól. A lökhárítókat a lehető legkisebb légellenállásúra tervezték (0,30 cw), éppen azért, hogy a konkurenciával egyező gyorsulás (8,9) mellé legyőzhetetlen végsebesség és kedvező fogyasztás párosuljon (198 km/h). Még a motorháztetőt is légellenállási értéknek szentelték, a műanyag opel-jel helyett fényezett embléma került a légbeömlős géptetőre. Még a hátsó lámpát is "besötítették" a kor divatjának megfelelően.

    http://kadettklub.hu/