Ha valamit meg akarsz osztani a Hummerekről, vagy kérdésed lene írj nyugottan...
  • SHADOWEYES7
    #190
    A GM leányvállalata alulról bővíti modellpalettáját. A HUMMER H3 kisebb és kompaktabb, mint fivérei (H1 és H2), de ennek dacára a hétköznapok csatáiból biztosan győztesen kerül majd ki.
    2003 júniusában megjelentek az első hivatalos kémfotók a legkisebb HUMMER modellről, amely a Chevrolet Blazer/S10 szériát felváltó Colorado alapjaira épül majd, de örökli a H1 és H2 katonás formatervét. A szériatípus első bemutatójára 2004-es Detroiti autókiállításon kerül sor. A járművet 2005-től fogják forgalmazni.
    A H3 már igazi személyautós dimenziót képvisel. Nem sokkal szélesebb, mint egy VW Golf, s a hossza is alig haladja meg az öt métert (5,25 méter). Saját tömege két tonna körüli, a vontatmánya pedig maximum 3 tonnányi lehet, amivel a 4,2 literes, soros hathengeres, 260 lóerős benzinmotor elboldogul.
    A tervek szerint a szóban forgó erőforrást alulról egy 220 lovas öthengeres, felülről egy 300 lovas V8-as egészíti ki. Az erőforrások mellett a létra alváz, valamint az összkerékhajtási rendszer is a GM polcairól származik. Küllemét tekintve a H3 is hamisítatlan HUMMER: a kerek lámpák mellett trónoló irányjelzők, a függőlegesen álló, hét krómozott elemből álló hűtőrács, a robosztus- jelen esetben szürke műanyagból készülő- sárvédők (melyek valószínűleg a Chevrolet Avalanche-tól származik), masszív karaktervédők mind HUMMER elemek.
    A hűtőszekrény design ugyancsak ismerős, így a legkisebb modell is kemény harcot vív a légellenállással, ami a jelentős tömeg, valamint az öblös motor kombinációjával jelentős üzemanyag-fogyasztást eredményez.
    Az öthengeres erőforrással szerelt modell 30 ezer, a hathengeres motorral szerelt verzió pedig 35 ezer dollárba kerül majd. Két testvéréhez képest viszonylag olcsó. A H2 49 ezer, a H1 106 ezer dollárba kerül. A sorban a híres színész, Schwarzenegger kapja meg az első példányt.