• Harly18
    #2760
    A Volkswagen már hivatalosan is bemutatta a puttonyos Golfot

    A Volkswagen a várakozásoknak megfelelően bemutatta a Golf kombi változatának legújabb Generációját. Az autó oldalvonala és a hátsó fertálya lényegében nem változott, ám az orráról egyértelműen látható, hogy immár a hatodik generációs Golffal áll rokonságban, ráadásul az utastér is az említett modellből érkezett. Újdonság az 1,6-os 105 lovas gázolajos megjelenése.

    Már korábban beszámoltunk arról, hogy a német konszern Mexikóban gyártott modelljeit is eléri a frissítés, a gyártó pedig immár hivatalosan is bemutatta a ráncfelvarrott Golf kombit. Az autó a várakozásoknak megfelelően nem változott jelentős mértékben, ám az orra immár valóban hasonlít a 6-os Golféra és az utastér is jelentősen változott.

    Korábbi cikkünkben is láthatták, hogy a németek nem törték össze magukat a mexikói modell ráncfelvarrását illetően, hiszen azt mondták, hogy költségtakarékossági okokból nem fogják teljesen átalakítani a puttonyos Golfot, mivel az autó vásárlói sokkal előbbre tartják a négykerekű praktikumát, használhatóságát és árát megjelenésénél. Ennek ellenére ugyanakkor mégis modernizálni kellett a kombit, hogy azért valamennyire észre lehessen venni rajta, hogy immár a Golfnak nem az ötödik, hanem a hatodik generációjával áll rokonságban. A képek alapján elölről egyértelműen látszik az új modellel való rokonság, ám az autó oldalvonala és a hátsó fertály érintetlen maradt. Az utastér azonban profitált a frissítésből, hiszen megkapta az új Golf belterét, aminek köszönhetően az utastérben szebb és kulturáltabb formák, valamint még kellemesebb anyagok kaptak helyet, hiszen az egész középkonzol, a kormány, sőt, még az ülések is a testvérmodellből érkeznek. A motortérben nem történt jelentős változás és a benzines kínálat továbbra is négy tagot számlál: az induló egység a 80 lóerős 1,4 literes benzines, amit az 1,6-os 102 lóerős egység követ, ezek után pedig a jól ismert feltöltött 1,4-esek jönnek 122, valamint 160 lóerővel. A dízeleket kedvelő vásárlók a vadonatúj 1,6-os 105 lóerős négyhengeres, valamint a szintén common rail rendszerű kétliteres egység közül válogathatnak. Az 1,6-os gázolajos egyébként átlagosan mindössze 4,5 liter üzemanyagot fogyaszt száz kilométerenként, ami a kategória egyik legjobb értéke és különösen szép eredmény egy ekkora autótól.

    A puttonyos Golf egyébként valószínűleg kismértékben drágulni fog, legalábbis a németországi árak alapján erre számíthatunk: a Volkswagen hazájában az autó új változatának indulóára átszámítva nagyjából 150 ezer forintnak megfelelő euróval drágul, ám alapfelszereltsége magasabb a leköszönő modellénél.