Aki integet, az búcsúzkodik. Aki fut, az sportol. Az utas az, aki vár a megállóban.
  • BenceYCE
    #106
    Tényleg meg kéne érteni, hogy nem kötelessége a buszvezetőnek megvárni a rohanó (feltételezhetően) utast. Ha megvár akkor köszönd meg szépen. Ha nem akkor meg jusson eszedbe, hogy a munkáját végzi. Főnökei vannak akik igen szigorú (érthető okokból) szabályok közé korlátozták. Had ne kelljen elmesélnem, hogy egy utas megvárása milyen láncreakciót indít(hat) el. Senkinek nem érdeke, hogy egy utas megvárásából késések keletkezzenek. Ugyanis ha túl sok a késés akkor "átfordítják" az egész csoportot. Vagyis az egyik végállomáson késleltetve indítják a buszokat olyannyira, hogy a végén 1 kanyar kimaradásával mindenki a munkalapján megjelölt időben indulhasson. Ezt az utasok onnan veszik észre, hogy 1-1,5 órán keresztül nem 10, hanem 15-20 percenként inulnak a buszok. Sok a busz a végállomásokon és bőven van ideje kiszállni a vezetőknek wc-zni. Viszont különbözően reagálnak egyes vonalak a forgalmi késésekre. Ha a csoport törzstagjai szeretik nyomni a pedált akkor pörgős sokat késő (nem járatkimaradó!!!) vonal lesz belőle. Ha viszont üzemanyagmegtakarításra és nyugodt biztonságos vonalra vágyik a csoport többsége akkor széthúzzák a menetidőt. Így lett pl az 5-ös vonalon 20p helyett 26p a menetidő csúcsban. Meg is kapta a "nyugdíjasvonal" becenevet. És, hogy mindenki tisztábban lásson: A BKV buszvezetőknek nem késni hanem sietni tilos! Tehát ha 26 perc van megadva akkor az nem "ami kifér a csövön" mert az utolsó megálló(k)ban lekésik a buszt. Késni viszont megfelelő indokkal (forgalmi helyzet) bármennyit lehet. A rendszerezésről pedig a központ kezeskedik. A buszvezető csak egy újjhegy a kézen. Alkalmazottak akik utasításokat hajtanak végre. De a felelősség akkor is az övék. Kicsit, hülyén jön ki de a döntő kérdésekben a buszvezető dönt nem a diszpécser vagy Aba Botond. Hiszen senkit nem lehet belekényszeríteni egy forgalmi helyzetbe. A buszért és az emberek épségéért Ő felel.