Aki integet, az búcsúzkodik. Aki fut, az sportol. Az utas az, aki vár a megállóban.
  • BenceYCE
    #104
    914É nincs. Törölték az É jelzést. A 9xx az új jelzés. A történethez pedig az is hozzátartozik, hogy BP tömegközlekedtetésének buszos részét mint említettem 5 garázsból látják el. A megújult éjszakai járatok vezetőit (érts:sofőreit) tanfolyamon képzik, hogy tisztába legyenek BP teljes éjszakai közlekedésével. Mivel itt bármikor elküldhetik bárhova ezért tapasztalt több éves buszvezetői multtal rendelkező kolegákat alkalmaznak elsősorban. Hónapokon keresztül irattárnyi papírral jártak keltek ezek a kolegák éjszaka. De épelméjű ember ha belegondol milyen összeköttetés van ma a vonalak között talán megértőbb egy olyan kolegával szemben akit egyszer csak telefonon elzavartak egészen máshova. Én egy garázs, szóló (értsd:nem csuklós), nappali vonalainak sem ismerem mindegyikét. Az 5-ös vonalon járok. Voltam már párszor a 12,15,16,26,p41,21,p21 vonalakon. 1x, 2x a vár-buszon,28,156,250,41. Viszont soha nem voltam még a 4,13,8,27,40,40E,128,p172 vonalakon. Kellemes élmény volt amikor az 5-ös vonal hétvégi számainak egyikével garázstartalékból elküldtek p139-est pótolni. Néztek is az utasok, hogy mit keres itt a szép új Volvo helyett a 412-es Ikarus-szal. Főleg azért mert az a vonal csuklós én meg szóló busszal voltam. De akad kolega az 5-ösről aki 412-es Ikarus-szal 7a csuklóst pótolt. A csuklós buszokhoz 2 év tapasztalat és az utánna következő (esetleges) csuklós tanfolyam szükségeltetik. Hát nekem az sincs. Szóval vannak szükséghelyzetek nálunk is. Ilyenkor a legegyszerűbb és leg "utasbarátabb" megoldás ha az utast kérdezem. Papíron a diszpécsernek kellene mellém adnia egy jártas kolegát. Ami persze jóval időigényesebb és még ki is marad 1 kanyar mire megjön a segítség. Ez van váratlan eseteknél. Dehát senkit sem lehet kényszeríteni, hogy olyan vonalra menjen amit nem ismer. Ha előre tudod, hogy ismeretlen vonalra mész, akkor előtte van lehetőséged szabadidőből bejárni a vonalat amiért a cég fizet utólag.