Hol volt, hol nem volt ... és nem is lesz
  • mrzed001
    #116
    Viszont az biztos, hogy a körfotgalom biztonságosabb, mint egy kereszteződés.
    Mint egy lámpával (24 órás) felszerelt kereszteződés??? Akkor te még nem láttál fáradt kamionost nyíl egyenesen (megpróbálni) áthajtani körforgalmon :)
    Van ahol már lámpát (folyamatos villogó sárga) szereltek fel, hogy azt higyje az a szerencsétlen, hogy lámpás kereszteződés jön és lassítson (előzőleg már volt 6 kicsi fekvőrendőr, 60-40-20-as tábla, figyelmeztető tábla, .... de valahogy nem jött be)

    De pl. egy másodrendű út csatlakozik egy elsődrendűbe.. Na itt szoktak durva balesetek történni..
    És itt szokott az előfordulni, hogy a körforgalom miatt a másodrendű út forgalma megakassza a főútat. Ez persze szarul beállított lámpánál is igaz, egy remek példa erre a Kreepesi eleje kifelé (keleti után a vasúttal párhuzamosan), ahol a keleti utáni második lámpa úgy van beállítva, hogy akkor van piros, amikor a következőknél és a balról rákanyarodóknak zöld, majd akkor van zöld, amikor következők piros. Volt hogy azon röhögtem, hogy a 3 sávos kerepesiről 4 autó ment át egy zöldön, mert következőnek a mellékútról 20 ....

    Szóval egy szar lámpánál tényleg jobb egy körforgalom (dugó esetén, mert különben a szar lámpával is gyorsabban lehet haladni mint egy körforgalommal), de egy jól beállított lámpa mindent überel

    #114:
    de ha lámpa van, jóval jobban összetorlódtak volna.
    Ha van rendesen kialakított zöldhullám, akkor még csak le se lassítasz, nemhogy meg kellene állni ...
    Az viszont igaz, hogy a magyarok totál nem ismerik a körforgalmat, hogy mit össze tudnak egyesek bénázni (volt aki megakasztotta pölö, mert azt hitte jobbkéz miatt a becsatlakozónak van elsőbsége és sorra engedte onnan a kocsikat amíg le nem dudáltuk az útról ...)