• DEXTER92
    #314
    Valamikor ekkor kezdték el átalakítani az Ikaruszokat gázmotorossá.






    A kísérleti üzemeltetés 1986. év nyarán kezdődött meg.
    Már a kezdetekkor lehetett látni, hogy a földgáz kiváló tulajdonságokkal rendelkezik és megbízható,
    (akkor relatíve) olcsó hajtóanyag, ami a motorban tökéletesen elég.
    A diesel motorú járművek ún. duel-fuel (kettős üzemanyagú) rendszerre történő átalakítása
    akkoriban világújdonságnak számított.

    A 19 db jármű a több mint egy éves próbaüzem alatt kiválóan vizsgázott
    műszaki és környezetvédelmi szempontból egyaránt.

    Az olasz Landi-Renzo rendszer - mint első generációs fejlesztés - ma is üzemel néhány autóbuszban,
    ám, mint első fejlesztésnek, nyilván megjelentek a hiányosságai - a továbblépés indokolttá vált.

    Társaságunk 1990-ben vette fel a kapcsolatot a holland DELTEC céggel, majd az IKARUS,
    valamint a RÁBA Motorgyár támogatásával kifejlesztésre került egy korszerű, második generációs rendszer,
    mely lényegesen többet tud, megbízhatóbb.