#314
Valamikor ekkor kezdték el átalakítani az Ikaruszokat gázmotorossá.
A kísérleti üzemeltetés 1986. év nyarán kezdődött meg.
Már a kezdetekkor lehetett látni, hogy a földgáz kiváló tulajdonságokkal rendelkezik és megbízható,
(akkor relatíve) olcsó hajtóanyag, ami a motorban tökéletesen elég.
A diesel motorú járművek ún. duel-fuel (kettős üzemanyagú) rendszerre történő átalakítása
akkoriban világújdonságnak számított.
A 19 db jármű a több mint egy éves próbaüzem alatt kiválóan vizsgázott
műszaki és környezetvédelmi szempontból egyaránt.
Az olasz Landi-Renzo rendszer - mint első generációs fejlesztés - ma is üzemel néhány autóbuszban,
ám, mint első fejlesztésnek, nyilván megjelentek a hiányosságai - a továbblépés indokolttá vált.
Társaságunk 1990-ben vette fel a kapcsolatot a holland DELTEC céggel, majd az IKARUS,
valamint a RÁBA Motorgyár támogatásával kifejlesztésre került egy korszerű, második generációs rendszer,
mely lényegesen többet tud, megbízhatóbb.