• Thrawn
    #98
    Érdekes, hogy csak a povédő lapra reagáltál, ami szükséges volt, mert a járművön található berendezéseket is védte, nem csak az embereket. Amire példát kértél, az ott volt a hozzászólásomban. (Apollo 12 mélyfúró berendezés)
    Vagy az űrállomásokon végzett munka, aminek jó részét szondákkal nem lehet megoldani.
    Említetted a csodálatos Cassini szondát (tényleg az). Én említem a Galileot, ami bár rengeteg adatot gyűjtött, de roppant nyögvenyelős volt az egész a beszorult főantenna miatt. Hasonló problémák bármikor felléphetnek, űrsétával javíthatók (lennének).
    Vagy nézzük a Mars szondákat. 26 havonta küldünk egy, jó esetben kettő szondát. A két MER másfél év alatt összesen ha ment 6-7 kilométert és bár nem elhanyagolható eredményeket értek el, nagyon is megvannak a korlátjaik. Azután 2007-ben majd indul a vegyész autó, 2009-ben a biológus autó, elhúzódik az egész. Az emberes repülés több százsor annyiba kerülne, mint a két MER, de a kutatható terület is több százszor, vagy több ezerszer akkora lenne, olyan programmal, amit szondák tucatjaival, évtizedek alatt végeznének el.
    Persze előtte szükség lenne űrszondás felderítésre, vitathatatlan. Ha a dolog gazdasági oldalát nézzük, akkor fejezzük be az egész űrkutatást, mert a megtérülés évtizedekben mérhető, még ha a kifejlesztett technológiák civil hasznosítását is nézzük. Akkor maradjunk a busásan jövedelmező kereskedelmi célú űreszközöknél és gubózzunk be bolygónkra.