Kizárólag azoknak, akik szeretik ezt a két versenysorozatot
  • Dietrich
    #572
    Tony Cotman szombaton sajtótájékoztatón számolt be a 2012-es autóval kapcsolatos legfrisebb fejleményekről.

    Szóval májusban bemutatnak nekünk két show cart, amik 80%-ban megegyeznek a majdani tényleges autóval. Egyik egy ovál, a másik egy road aero csomaggal lesz felszerelve, hogy szemléltessék a különbséget. Ezek az aero csomagok NEM a Dallara aero csomagjai, amiket később más csapatok is megvásárolhatnak, ez csak egy, az INDYCAR specifikációk alapján készített tákolmány lesz. A show carban nem lesz motor és semmi, csak kasztni.

    Az első prototípust július közepén szállítják le az INDYCAR-nak, pályára augusztus elején fog lépni. A széria valószínűleg alvállalkozónak adja ki a tesztelési munkát, vagyis olyan csapatnak, akik nem vesznek részt az IndyCar versenyzésben.

    A Dallara autókat Olaszországban rakják össze és aztuán szállítják az Államokba, mert még a gyár nincs kész. Addig is a régi Riley & Scott gyárban folyik néhány munkafolyamat nem messze az épülő Dallara komplexumtól.

    Szeptember-októberben átadják az autókat a motorgyártóknak tesztelésre. Néhány megkötés itt is lesz, pl. állítólag jelenlegi IC csapatokkal nem tesztelhetnek (Cotman nem volt hajlandó konkrétumokat mondani ezzel kapcsolatban).

    December szállítják le a csapatoknak az első autókat. Mindenki kap egy autót, januárban pedig a többit.

    Az aero csomag szabályai kész vannak, de még nem jelentik be őket, marketing okokból. A bejelentés valószínűleg Indianapolisban lesz de ez még nem eldöntött. A Dallara tub is kész, az első orr emelt lesz, de közel sem annyira, mint az F1-ben. A cocpit szélesebb lett és az autóban több elektronika lesz (a turbónyomást is elektronikával szabályozzák, a pop-off valve korszaknak vége).

    Lefulladásgátló is lesz az autókban, de rajtrásegítés nem, mert feleslegesnek tartják és különben is túl nehéz szerkezetek.

    A motorok a következő lóerőkkel mennek majd a különböző pályatípusokon:

    Speedway - 550hp
    Rövid oválok - 600-625hp
    Road/Street - 700hp

    Cotman szerint az Indianapolisban ma elért sebességek az új autóval könnyedén elérhetőek lesznek pusztán 550 lóerővel is.

    A motorvezérlő ECU-t a McLaren szállítja.