MASERATI
  • MASERATIBI
    #159


    A sokunkban első pillantásra megmagyarázhatatlan szenvedélyeket ébresztő Maserati modellek minden kétséget kizáróan hazánkban is egyre népesebb rajongótábort bolondítanak abba a világba, amit a márka fanatikusai már igen jól ismerhetnek. Összefoglalónk megmutatja a Maserati mai arcát, azaz azokat a modelleket, melyek hagyományokhoz hűen képviselik az olasz autóipar által kínált "álmokat".







    Quattroporte

    Maserati Quattroporte

    Luxusautó, a legigényesebbeknek. Pininfarina-dizájn, a legelső Quattroporte modern hangszerelése. Sportos, de tágas és kényelmes, a jellegzetesen kifinomult Maserati stílusjegyekkel. Ugyanúgy eláll tőle a lélegzetünk, mint az 1963-as Frua-tervezte változattól. Igényes belső tér, tiszta bőr és nemes fa - mahagóni, rózsafa, diófaerezet - borítással. Az Officine Alfieri Maserati program keretében a tulajdonosok személyre is szabhatják autóikat: kiválaszthatják a műszerfal, a kormány, a kárpit, a tűzés és a szőnyeg színét és anyagát A lehetséges variációk száma több mint 4 millió! – így igazán egyedi autókat birtokolhatnak. A modellt tavaly, a frankfurti Motor Show-n mutatták be a közönségnek.



    Maserati Coupé

    Maserati Cambiocorsa és a Coupé GT

    A 2002-ben bemutatott Coupé tervezésének lényege az orrmotor és a hátsókerék-hajtás, melyeknek a Maserati az egyik legjelentősebb és irányadó pártfogója.

    Transaxle erőátviteli rendszer, Cambiocorsa F-1 stílusú váltó és speciális Skyhook automata felfüggesztés-szabályzás – ezek a legfontosabb elemei, és persze egy 390 lóerős 4,2 literes V8-as motor, mely 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 285 km/h.

    Kategóriájában egyedülállóan 4 felnőtt számára kínál helyet, úgy, hogy sem a sportos forma, sem a tárolási kapacitás nem tűr kompromisszumot. A 315 literes csomagtartóba akár két golfzsák, vagy a rendelésre gyártott Maserati poggyász-szett is befér…

    Belső tere tökéletes mestermunka mely a legmodernebb elektronikával és utaskényelmi felszerelésekkel párosul. Ilyen pl. a Maserati Info Centre, mely a CD-lejátszót, a fedélzeti számítógépet és a klímaellenőrző- rendszert egyesíti. A Maserati Coupé GT alapfelszereltségben 6-sebességes kézi váltóval kapható, de felszerelik Cambiocorsával is.



    Spyder

    Spyder Cambiocorsa és Spyder GT

    A Spydert 2001-ben mutatták be. A Maserati erős, ám elegáns vonalakkal rajzolja meg a sportkabrió hamísítatlan formáját. A Spyder technikai paraméterei szinte teljesen megegyeznek a Coupé adataival, megjelenésében is megvan ugyanaz az energikusság, ám egy egészen más életérzést képvisel.

    A Spyder tengelytávolsága 220 mm-rel rövidebb, messziről feltűnnek jellegzetes íves fejtámlái. Leereszthető teteje, mely teljesen automata, kék, fekete, bézs és bordó színben választható. Csomagtartója 300 literes.

    2004 szeptemberében a Coupéhoz hasonlóan újratervezték, ekkor kapott sportosabb lökhárítókat és hűtőrácsot.



    Spyder 90th Anniversary

    Maserati Spyder 90th Anniversary /Limited edition/

    Fennállásának 90. évfordulóját ezzel a limitált példányszámú (90 db) modellel ünnepli a Maserati. Kifejezetten erre az alkalomra kidolgozott kék színe (Anniversary Blue) kellemes kontrasztot alkot a fényszórók keretezésére használt szürkével, mely a motorháztető profilját is kiemeli. Az új színt a Spyder markánsan sportos jellegének továbbfokozására dolgozták ki. Formája esztétikusabb, áramvonalasabb; alacsonyabb spoilert kapott az elejére, és új küszöbbel is ellátták. A két ívelt, szénszálas hátsó borítás a régi idők legendás versenyautóit idézi. A krómozott hűtőrács, a kilincsek és a 19 collos polírozott alufelni mellett a titánium színű féktárcsa és az oldalt elhelyezett jellegzetes ovális márkajelzések is szépítik. Utóbbi két elemet a Fangio vezette dicsőséges Maserati 250 F tiszteletére építették be.



    Gransport

    Maserati Gransport

    Az '50-es években a versenypályák-ihlette 2 literes Maserati A6G egy még harmonikusabb áramvonalas Coupé testet kapott a legendás Carrozzeria Fruától. Az "újszülött" a GranSport nevet kapta a keresztségben.

    A Maserati ezt a dicsőséges típust keltette életre a legmodernebb technológiával fejlesztve. Az eredmény: magas-színvonalú, harmonikusan terjedelmes sportautó, elbűvölően tüzes személyiséggel. Izmos, aerodinamikus formája a szélcsatornában végzett tesztek gyümölcse. Ezek eredményeként kapott új típusú lökhárítókat is, előre alsó spoilert, mely elegánsan simul a karosszériába. Hátulra diszkrétebb, ám ugyanolyan hatékony elem került.

    Összességében 10 mm-rel lett alacsonyabb, és nagyobb kerekekkel szerelték. 400 lóerős, 290 km/h a végsebessége, 4.85 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Az igazán húzós menetteljesítményhez szépen passzol az új sportkipufogóból érkező dübörgés. Belső tere hasonlóan energikus: magas oldalú versenyülések, új tervezésű kormány, kék borítás. A műszerfalon a bőr, a szénszálas szövet és a Brigh Tex anyag – sportosan elegáns hatású. Cambiocorsa váltóval kapható, melyet több szempontból típusra optimalizáltak.



    MC 12

    Maserati MC 12

    A Maserati kiadott néhány közútra szánt példányt is az eredetileg gyorsasági versenyekre kifejlesztett MC 12-esből.

    A kétüléses, széles tengelytávú, "farközép"-motoros csodagép teteje nyitható, karosszériája teljes egészében szénszálas, alváza szénszál és méhsejtszerű Nomex rétegezve. Cambiocorsa váltóval szerelték fel.

    Az MC 12 brilliánsan teljesít az utakon, könnyű és élvezetes vezetni. Belsejében kivételes a harmónia a high-tech stílusú szénszálas elemek, a perforált bőrborítás és a vezetőfülkében használt kemény-tapintású Brigh- Tex szövet között. A széria MC 12-es kizárólag kék-fehér színben kapható.

    Idén a versenymodellek mellett 25 db közúti MC 12-es épült, 2005-ben ugyanennyit terveznek összeállítani belőle.



    Álmok születés közben...

    Maserati Trofeo

    Ezzel az autóval tért vissza a Maserati az autóversenyek világába. A közútra szánt Coupé Cambiocorsán alapul, s ugyanazon a gyártósoron szerelik, ahol a Coupét és a Spydert. A különbség a súlyban és a teljesítményben keresendő. A légiességet és az erőt még ennél is tovább fokozva alkották meg a Trofeo Light-ot, kifejezetten olyan versenyzők számára, akik már komoly eredményeket produkáltak az USA-beli Grand- Am-en és az olaszországi GT Bajnokságon.

    A versenyzés mindig komoly szerepet játszott a Maserati életében: 1975- ben Juan Manuel Fangio egy Maserati 250F volánjánál nyerte meg a Forma-1-et. A Maserati volt a legelső olasz konstruktőr, mely a világ leggyorsabbja lett. A 8CTF jelenleg is megtekinthető az indianapolisi körpályánál felállított Hírességek Csarnokában (Hall of Fame).