• Landren
    #1756
    2009. május 25., hétfő 18:55 | Frissítve: 18 perce
    Talmácsi Gábor és Jorge Aspar Martinez hétfőn teljes egyetértésben váltak el, megölelték egymást, de akkor miért nem tudtak megállapodni? Kinek az oka, hogy nem maradnak együtt? Ki kapja meg a bajnok motorját? Háttérbeszélgetésen kerestük a válaszokat.

    Nagyon szűkszavúan válaszolt Jorge Aspar Martinez Talmácsi Gáborral történt szakításának valós okaira, mint mondta, nem akarja, ”hogy még több vér folyjon és nem lenne pozitív Talmácsi, a csapat, Magyarországra nézve sem”.

    A felek hétfőn látszólag teljes egyetértésben váltak el, búcsúzóul még meg is ölelték egymást mutatva, nekik semmi bajuk a másikkal. De akkor miért nem tudtak megállapodni? Kinek az oka, hogy nem maradnak együtt?
    hirdetés

    Martinez a bajnok egyoldalú szerződésbontása [1] után konkrétan kimondta, Talmácsi menedzsere, Stefano Favaro tehet a válásról [2]. Ezt a budapesti sajtótájékoztatója után nem erősítette meg, azzal terelte el a kérdést, ”lezárult egy szakasz, többet nem szeretnék arról beszélni, kinek a hibája”.

    Annyit ő és expilótája sem tagadott, hogy az egyetlen gond a médiajogokkal kapcsolatos, nem tudtak róluk megegyezni, ezért mennek szét. Arra viszont egyikük sem válaszolt, ez mit takar pontosan, bár megkérdeztük mindkettőjüket.

    A gyakorlatban a médiajog elméletileg annyit tesz, mikor kinek nyilatkozik Talmácsi, kinek a reklámjában szerepel, kinek a PR-eseményeit látogatja sztárvendégként, vagyis kit reklámoz a személyével.

    Talmácsi ezért a személyes szponzoraitól - meg azért, hogy viseli a feliratos pólójukat - pénzt kap, a csapat szponzoraitól viszont nem, az istálló eseményeire ingyen kell járnia. ”Talmácsi szponzorai a három év alatt egyetlen eurót sem tettek bele az Aspar teambe” – tudtuk meg Martineztől hétfőn.

    Tavaly megírtuk, mi mindent hirdet az exvilágbajnok [3], amiből valószínűleg szép összeget kasszíroz. Jó fizetést kap, illetve kapott eddig Asparéktól is, mert nekik versenyez, ennek ellenére nem budai palotában lakik és szponzorautóval, Ford C-max egyterűvel jár. (Menedzserének [4] van egy Ferrarija, a sávolyi versenypálya tervezett helyéhez azzal érkezett a tavalyi sajtótájékoztatóra.)

    Talmácsi egy éve Magyarországon csak pénzért ad interjút, sajtóközleményt, ingyen nem élménybeszámol és nem jelenik meg semmilyen eseményen.

    Megkérdeztük Martinezt, hallott-e erről, de nem akart belemenni a válaszadásba. Annyit mondott, ”van aki így dolgozik, de én 27 év motoros élet alatt hasonlóval nem találkoztam [5], mi a pilótáinkért nem kérünk pénzt”.


    Mivel Martinez és Talmácsi sem felelt a legérdekesebb felvetésekre – mik voltak pontosan a nézeteltérés okai, ez mennyi pénzt jelent és kinek – nem lesz sárdobálás, de az igazság sem derül ki, csak sejteni lehet.

    A történtek ellenére Martinez még mindig nem zárja ki, hogy a jövőben egyszer újra együtt dolgozzanak és megengedi, hogy exversenyzője máshová írjon alá. Szerződésük szerint joga lenne ezt megtagadni, de a magyart kedveli, elengedné.

    Nincs viszont hova, mert Talmácsiért nincs jelentkező, maga sem tudja, mi lesz vele [6], mikor fog újra motorversenyezni. Pedig, mint mondta, élete formájában érzi magát.

    Balatonringes motorja üres, de csak egy napig. Pontosabban Alvaro Bautista motorja, ugyanis a háttérből megtudtuk, Talmácsi és menedzsmentje az éve elején kételkedett benne, hogy ugyanolyan jó Apriliát kap, mint a menő spanyol, ezért Martinez elcseréltette velük a gépeket: Talmácsi Bautista, Bautista Talmácsi eredeti 250-esével ment eddig.

    A motor üresen nem marad, biztos hogy magyar, nagyon fiatal és nagyon tehetséges ismeretlen üli meg, de mivel hasonlóan erős gépet még nem próbált, mindenképp kockázat.

    Martinezék sokat gondolkoztak, ne ültessenek-e rá inkább egy tapasztalt profit, de végül a magyar projekt miatt magyar mellett döntöttek. Pedig egy nagy név, aki exasparos, spanyol, 250-es, de jelenleg nem apriliás, boldogan és azonnal rápattant volna. Mivel a követelményeknek csak egy valaki, Talmácsi 2007-es 125-ös riválisa, a jelenleg Hondán futó Hector Faubel felel meg, azt feltételezzük, róla lehet szó.

    PR-szempontból sem vette volna ki jól magát, el is vetették, de kedden kiderül, ki az a hazai tehetség, akinek karrierjét a nulláról felépítik, és évek múlva az új Talmácsi lehet.