• Japep
    #468
    Schumacher: Nehezen kezelhetővé vált az autó


    Kérdés: Michael, miért vesztetted el a mai versenyt?

    Michael Schumacher: Gyakorlatilag a verseny középső szakaszában nem voltunk elég gyorsak. Problémák voltak a hátsó gumikkal. Ennek bizonyára az volt az oka, hogy nagyon sok benzin volt az autómban és keményen kellett mennem, mivel Button mögöttem volt és az előttem lévőktől sem akartam leszakadni. Szerencsétlen körülmények voltak.

    Kérdés: A világbajnokságban kialakult helyzetet figyelembe véve nem kellett volna először inkább téged kihozni a boxba a Safety Car alatt?

    Schumacher: Igen, meg lehetett volna tenni, de Felipe nagyszerű versenyt futott. Megérdemelten nyert. Hogy mennyire lett volna lehetőség, ha engem hoznak ki előbb, azt elemeznünk kell.

    Kérdés: Szidtad Vitantonio Liuzzit azért, hogy be kellett miatta hozni a Safety Car-t?

    Schumacher: Ne menjünk ebbe bele, hiszen a Safety Car van amikor jól jön, van amikor rosszul. Ilyen az élet. A kérdés inkább csak az, hogy nem inkább korábban kellett volna-e behozni a Safety Car-t, hiszen a verseny elején tele volt a pálya törmelékkel, míg Liuzzi autóját viszonylag könnyen ki lehetett kerülni. Erről talán lehet beszélni utólag.

    Kérdés: Mi történt, amikor a nyolcas kanyarban kicsúsztál?

    Schumacher: Az autóm nehezen vezethető volt, különösen a nyolcas kanyarban voltak az edzéshez képest nagy problémáim. Az autó nagyon nyugtalan volt – és ebben a pillanatban egy kicsit túlságosan is nyugtalan. Nem tudom, hogy hólyagosodott-e a gumim ekkor vagy sem, de az autó nagyon nyugtalan volt.

    Kérdés: Ross Brawn szerint hólyagosodtak a gumijaid. Ez mit jelent? Nehéz így autózni?

    Schumacher: A probléma az volt, hogy az autó nagyon nyugtalan volt. Hátul kisebb volt a tapadás, jobban csúszkált, idegesebb volt és nehezebb volt vezetni.

    Kérdés: Miért értél ma Fernando Alonso mögött célba?

    Schumacher: A fő ok az volt, hogy az első boxkiállásnál túl sok időt vesztettünk és visszaestünk Alonso mögé. Az új rajtnál nehézségeim voltak és akkor is vesztettem egy kis időt, mivel a gumijaink nehezebben melegedtek be. Aztán jött a kicsúszás a nyolcas kanyarban. Az autó nagyon nyugtalan volt és nehezen vezethető – ezek voltak a kulcsmomentumok.

    Kérdés: Mi zajlott a fejedben, amikor 15 körön át Fernando Alonso mögött voltál, tudtad, hogy gyorsabb vagy és mégsem tudtál elmenni mellette?

    Schumacher: Mivel a középső etapban majdnem ugyanolyan köröket futottam, mint ő, csaknem lehetetlen volt támadni. Alig volt köztünk különbség. Persze a második etapban kicsit nehezebb voltam nála, de nem számítottam rá, hogy ennyire meg tudom közelíteni. Ez inkább pozitív volt. Természetesen volt egy-két lehetőség, de egyik sem volt elég nagy ahhoz, hogy ki tudjam használni.

    Kérdés: Tehát nem maradt más hátra, mint reménykedni abban, hogy Fernando Alonso hibázik?

    Schumacher: Nyilvánvalóan.

    Kérdés: De úgy tűnik mindkettőtöknek kötélből vannak az idegeitek.

    Schumacher: Mindketten elég tapasztaltak vagyunk, elég bölcsek és nyugodtak.

    Kérdés: Mi a véleményed az erőviszonyokról? Erősebb a Ferrari-csomag még a Renault-nál?

    Schumacher: Mindenképpen erősebbek vagyunk. A beállítás miatt nem értük el az optimumot, amikor fontos lett volna a versenyen. Az utolsó etap előtt ezen változtattunk és akkor egy kicsit jobb lett.

    Kérdés: Mi az, ami bosszantóbb ebben a hétvégében: a tegnapi kicsúszás, a mai, vagy a Safety Car?

    Schumacher: Az egészet együtt meg lehet nevezni.

    Kérdés: Monzában folytatódik a világbajnokság. Mennyire lesz nehéz ledolgozni a 12 pontos hátrányt?

    Schumacher: Mindent meg fogunk próbálni. Feladni csak az utolsó futam után lehet, miután intettek a kockás zászlóval. Természetesen most nehezebb, de még lehetséges.

    Kérdés: Bernie Ecclestone tudni véli, hogy befejezed a pályafutásod. Többet tud, mint mi vagy te?

    Schumacher: Nem, egész biztosan nem. Ha én nem tudom, akkor nem tudom elképzelni, ő honnan tudná….