• Japep
    #205
    A Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn elismerte, hogy az új 248 F1 egyelőre nem elég megbízható, ugyanakkor azt mondta, ebben nincs semmi rendkívüli. A maranellói istálló ezen a héten is tovább tesztel Bahreinben.

    Nem bombabiztos a Ferrari

    Miután Michael Schumacher a múlt heti bahreini teszt több napján is a tervezettnél kevesebb kört tudott megtenni, mert műszaki problémák hátráltatták a munkában, a Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn elismerte, hogy a 248 F1 egyelőre nem elég megbízható - ugyanakkor azt mondta, a felkészülésnek ebben a fázisában ez normális.
    "Nem tökéletes a helyzet" - bólintott Brawn, amikor a Ferrari múlt heti tesztelésének eredményességéről kérdezték. - "Az autónk nem rossz, teljesen jól működik, viszont jelenleg nem olyan megbízható, mint szeretném - valójában arra is volt példa, hogy egy technikai probléma miatt nem tudtunk kimenni a pályára."

    "Nem hiszem, hogy eddig tökéletesen alakult számunkra a tél. A problémákat mindig ilyenkor kell orvosolni, úgyhogy remélem, nekünk sikerül majd megoldanunk azokat az első versenyig. Ebben az időszakban mindez normális, de nem ideális."

    Brawn rámutatott, hogy a megbízhatóság 2006-ban a szokásosnál is fontosabb szempontnak ígérkezik, mert a V8-as motorokra való áttérés dacára több csapat is magasra tette a lécet.

    "A küzdelem olyan kiélezett, többen olyan megbízhatóságra tettek szert, hogy az autódnak tényleg egyszerre kell gyorsnak és strapabírónak lennie" - mondta. - "Az új motorszabályok bevezetése ellenére a tesztelés alapján úgy tűnik, az autók megbízhatósága általában rendkívül jó."

    "Biztosra veszem, hogy a szokásosnál több meghibásodásra kell számítanunk, de három-négy csapatnak a teljesítménye is remek, és egyben feltételezhető róluk, hogy el fognak jutni a célig. Tehát mindkét tényező lényeges."

    Brawn azt állította, a Ferrarinál örömmel fogadják a szoros küzdelemmel járó kihívást, amely ösztönzőleg hat rájuk.

    "Ha belegondolunk, hogy mindannyiunknak más autója, motorja, gumija és versenyzői vannak, mégis csupán néhány tizedmásodpercre állunk egymástól - nos, vajon miért van ez? Azért, mert egymást ösztökéljük."

    "Tehát eljövünk majd ide (Bahreinbe), felmérjük a teljesítményünket, hazamegyünk a központba, és kitaláljuk, mit kell tennünk, ha nem vagyunk elég versenyképesek. Sok teendőnk lesz."

    "Vagyis egymást hajtjuk. Ha nincs küzdelem, egy helyben toporgunk, ami egy olyan cég számára, mint a Ferrari, nem kielégítő. A Ferrarinak fontos a verseny, mert a fejlesztéseinket valóban felhasználják a közúti autóknál is, az új modellek technológiája merít az istálló tapasztalataiból."

    "A küzdelem tehát fontos motiváló tényező, és az egész cég szempontjából lényeges. Ezért tárt karokkal fogadjuk - amíg mi vagyunk az élen!"

    Míg a Toro Rosso és a Honda már csütörtökön hazautazott Bahreinből, a Ferrari úgy döntött, ezen a héten is az idénynyitó helyszínén folytatja a munkát, hogy a felszerelés zömét ne kelljen visszaszállítania Európába az első nagydíj előtt.