Utálom azokat, akik 60- 70 -nel vánszorognak előttem egyenes úton.
  • Vlala #984
    Egy hónappal ezelőtt volt Szlovákiában egy baleset. Tegnap hallottam egy szemtanútól, akiből majdnem áldozat lett.
    A hölgy, aki mesélte, munkából tartott hazafelé egy Feliciában (arrafelé vaslahogy mindenkinek Skodája van :-) ), nem sietett, ezért tartotta a hatvanat. Abban az időszakban mindenki igyekszik hazafelé, elég zsúfoltak az utak. Egy magyar rendszámú BMW-snek nem volt elég a hazainál 10 km/h-val magasabb sebességkorlát, ezért az előzés reménytelensége mellett villogásba, dudálásba kezdett, miközben a lehető legjobban rátapadt a Skodára. Aztán egy jobbkanyarban nem bírta tovább, mivel senki nem jött szembe, felbőgő motorral kielőzte...
    Csak azt felejtette el, hogy az előzéshez szükséges út legalább kétszeresét kell belátni. A kanyar közepén ért a BMW eleje a Skoda végéhez, a kanyar kivezető ívén egymás mellett haladtak, amikor feltűnt a szembejövő autó. A BMW-s itt követte el második, majdnem végzetes hibáját: fékezés helyett (hiszen az kudarc lett volna, ha a Skodás nyer, és a kudarc nem megengedett egy háborúban) a Skodára rántotta a kormányt, hogy mentse a még menthetőt - miközben a hölgy, látva a veszélyhelyzetet, már az út legszélén haladt. A két autó összeért, a Skoda jobb oldali kerekei az útpadkára futottak, ezen a helyzeten a tapasztalatlan sofőr nem tudott úrrá lenni, ijedtében a fékre taposott. A skoda megcsúszott, és nekivágódott a korlátnak, amely megállította. A BMW-s is megijedhetett a két autó súrlódásának hangjától, mivel az út közepe felé rántotta a kormányt: keresztben állt meg, a szembejövő féktávolságán belül. Mindez kb. 10 másodperc alatt játszódott le, tehát értelmetlen a "mi lett volna, ha" kérdéseket feszegetni, ezt megfelelő rutin nélkül nem lehet jobban megoldani.
    A Skodában kb. 80.000 korona kár keletkezett, mivel mindkét oldalát alaposan lecsiszolták, szinte minden oldalsó karosszériaelem sérült, a jobb első lámpát pedig a korlát végezte ki. A vezetőnek az ijedtségen kívül semmi baja nem esett - a biztiöv megfogta, mikor a korlátnak csattant. A BMW jobb elejét érte a Tipo, a vezető lábtöréssel és enye fejsérüléssel megúszta. A Tipoban hátul utazó kisgyermeket eszméletlen állapotban vitték kórházba, mivel a gondos szülő megspórolta a gyermekülést, de legaláb annyi esze volt, hogy nem köti be a nyakát a biztiövvel... a vezető kisebb sérüléseket szenvedett és egy totálkáros autóval lett gazdagabb.
    a biztosítók lojalitására ebben a topicban nem térnék ki, a lényeg annyi, hogy a magyar biztosítók nem igazán aszeretnek fizetni a szlovák balesetek szlovák károsultjainak.

    Ezt a történetet azért írtam le, mert a hölgy ezzel a mondattal kezdte (hosszú ideje nem találkoztunk):
    Mondhatom, Ti, Magyarok is jól tudtok vezetni.