• zolee145
    #60779
    Amikor fékeztem általában alacsonyabb tempónál már blokkolt (volna, ha nem engedem vissza kicsit). Ez azért függ a fékerő elosztástól is.

    Ha ezer fokosra hevíted a féket attól nem lesz jobb, sőt. :) Úgy van beállítva, hogy 300-895 az optimális tartomány. Ha ez alatt van nem fog, ha fölötte van akkor sem, és 1100 foknál teljesen elszáll.
    305-ös slickek vannak az autón, viszont 17-es felni, ami erősen behatárolja a féket. Persze át lehet írni a fékerőt, csak magát a féktávokat is néztem, hogy azért nagyjából stimmeljenek.

    iR-ben van olyan fék, hogy a sebességtől függetlenül egy adott ponton blokkol (vagy legalábbis amikor próbáltam ilyen volt, nem tudom ezen reszeltek-e azóta) de az baromság. Ha maximális fékerő van akkor is egy bizonyos tempó alatt fog blokkolni a kerék, tehát mondjuk 240-250 körül ha padlózol sem fog. Még az F1-es autó sem, mert bár meg lehetne oldani, csak éppen vezethetetlen a valóságban egy bármilyen tempónál blokkoló kerekű autó. Ami 300-nál két lábbal tiporva blokkol az 100-nál a fékezés gondolatára is blokkolni fog, és nincs az az Alonso aki értelmesen tud menni egy ilyen autóval.

    Amit Bosco rajzolt az igaz, de csak egy beállítás a sok közül. Kicsit jobban bele kellene ásni magát az embernek a fékezésbe, hogy meglegyen milyen görbe is kell, de a lényeg az, hogyha a controllersnél a fék 50%-on van akkor az azt jelenti, hogy lineáris. Amennyit nyomsz a pedálon annyi fékerő keletkezik, bár ez így hülye szó, és nyilván pontatlan is, de azért remélem érthető mit akarok kinyögni. :)
    A valóságban van fékrásegítő, plusz a dolgok anyagból vannak ami deformálódik, összenyomódik, vagy éppen a fékcső tágul valamennyit (versenysportban nyilván kevésbé táguló csövet használnak). Ez mind befolyásolja, hogy a lineárishoz képest mégis milyet állítsunk be magunknak.
    lényeg a lényeg, hogy az rF1-nek is vannak korlátai, nekem meg mégtöbb (a fékezést illetően, meg az rF1 lehetőségeit illetően is), szóval sanszos, hogy nem tökéletes, viszont mese féket F1 féktávval semmiképpen sem akartam.

    Biztos lenne mit faragni rajta, meg lehet, hogy egy V8 versenyző kipróbálná és két napig ezen röhögne, de már nem nagyon akarok hozzá piszkálni, inkább rF2-re csinálnám meg a fizikát.