
| ISI | rFactor | RSC News | HSW | VirtualR | BSimRacing | SimRacing |
LETOLTESEK: | NoGrip | rFactor Central | F1-Gaming | Rally Factor |
BAJNOKSAGOK: | HF1L | HrFL | MaSzim | VSR | SiMCo | Fool Racing Crew |
F1 LETOLTESEK: | CTDP F1 2005 | CTDP F1 2006 | MMG F1 2007 |
SETUP LEIRASOK: 1. resz | 2. resz | 3. resz | iRacing | PeteSilver | R.Alex | netKarPro | iR-SetupTable |
-
#59618
Idézet következik!:)
Forrás: Pacsuta Tibi / rallysimfans.hu / Új pályák az RBR-hez fórum 76-ik oldal / 2010.03.08.
"Figyelem egy hosszabb Tutorial következik.
A GoogleEarthbe ki kell jelölni egy útvonalat (felül utvonal hozzáadása ikon). Lehetőleg minél közelebb legyenek a pontok illetve szépen az út közepén menjen. (Egy pontot utólag is lehet pozícionálni.)
baloldalt kiválasztod az útvonalat, jobb klikk hely mentése másként. És lemented .kml fájlba.
Aztán kell a GPS Track Analyse program. http://www.gps-freeware.de/Download.aspx (alul pipálni, zum download)
Letölt indit, ha müködik akkor oké, viszont német nyelvű.
http://www.gpspassion.com/upload/Xania- ... NET.En.zip Ezt letöltve, bemásolva a mappájába és ezt az exet inditva angol lesz.
Na akkor a progikkal meg is vagyunk.
-Elinditod a GPS-Track-Analyse-t. File, GoogleEarth file import, betöltöd a GoogleEarth-el kimentett kml-t. Akkor elvileg látsz egy csomó pontot egy szintben.
-Trackpoints Processing, Assing SRTM Data Elavation. Felül irja melyik fájlok kellenek hozzá. (Jó esetbe 1 rosszabba lehet 4 is ha a pályát keresztbe szeli egy szélességi és hosszúsági kör is.)
Van egy honlap ahonnan le lehet tölteni ezeket a magassági adatokat. Innen:
http://dds.cr.usgs.gov/srtm/version1/
Ha európai pálya akkor az Eurázsia mappába kell belemenni.
Ha letöltötted a szükséges .hgt fájlokat azt be kell rakni egy mappába. A mappát a proginak ugytudod megadni hogy a >> ra kattintasz.(lásd a linkelt képen) Ha megtalálja a mappába akkor a hgt fájl elé berak egy pipát. Ha ez megvan akkor rá kell menni hogy assing srtm data. (Nekem hibás értéket nem dobott,mindhez tudott magasságot adni.)
-Ekkor szépen látod az oldalsó képen a magassági adatokat. A 3d Alt profilenál szépen 3dbe is körbe tudod forgatni.
-Utolsó "Fül" Export, ->Project-Folder, Adsz egy nevet meg egy mappát hogy hova mentse. A kml legyen bepipálva, és menj rá hogy create project folder. Ekkor elvileg a megadott mappába megtalálható lesz egy kml fájl ami tartalmazza a magassági adatokat is.
Annyi probléma van még hogy ezt a kml-t nem tudta a BTB(BobsTrackBuilder) kezelni, nemtudom miért nem.
Ezért meg kell nyitni a kml-t valami jegyzettömbbel és a <coordinates> től </coordinates>-ig lévő Számokat ki kell másolni egy másik szöveges fájlba.
pl :
.....<coordinates>
19.07721676269815,47.55878598444277,0
19.07719939241711,47.55884884544653,0 </coordinates> ...... Ebből a ennyit kell átmásolni:
19.07721676269815,47.55878598444277,0
19.07719939241711,47.55884884544653,0
Ezt a másik szöveges fájlt le kell menteni "valami".csv néven.
Aztán BTB indit, Fájl, Import, CSV fül. Ha szakaszt csinálsz akkor Open Ended-be a pipa. Sampling: All. Data: Longitude,Latitude,Height. A Delimiter a , legyen. De elvielg alapból ez. És import. Ekkor elvielg szépen bejön a pálya, ha lennének kissebb dombok gödrök azokat manuálisan lehet javitani,vagy pl egy kanyarban van egy godor de előtte mögött 2-2 jó pont akkor az 5 öt kijelölve jobb klikk smooth selected nodes->by height vagy a smooth control points segitségével."
Annyit fűznék hozzá, hogy ha több szakaszunk van így csv-ben akkor sincs baj, a BTB-be egy projektbe bármennyi szakaszt be lehet importálni. Kell alá egy műholdas kép, hogy össze tudd őket pakolászni.
Természetesen ez így nem 100%-os, biztos, hogy lesznek benne apróbb hibák, ezeket már kézzel kell javítgatni. Van vele meló, de alapvetően egy pontos utat kap az ember.
Amúgy ez pályától/rutintól függően mondjuk a GE telepítésétől a szakasz importálásáig kb fél órás meló. Ezt jó tudni, mert látam már olyat aki ennek nagyon megörült, és elkezdte beírni a topikba, hogy hétvégén már lehet csapatni az 50 km-es pályán, kész az út, már csak terep kell, meg a tereptárgyak. Namost a "már csak" rész azóta sem készült el. Az a neheze. Ha ennek tudatában vagy akkor nem fogsz túlzottan megörülni az utadnak, cserébe viszont nem fog idő előtt elmenni a kedved a pálya befejezésétől.
Egyébként érdemes az utat azonnal exportálni rFactorba (mármint a szemmel látható huplik javítgatása után), mert egy csomó apró hiba csak akkor derül ki ha mégy rajta, BTB-ben nem úgy érzékelsz egy bukkanót. Viszont a pálya elejére (az első 30-40 méterre) jobb oldalra egy kb 20-30 méter széles "füvet" is le kell rakni, mert alapból ide rakja a garázst, vagyis ha nincs itt semmi akkor a pályára lépéskor a levegőben lesz a kocsid és nem tudsz vele elindulni.