• pszihopata
    #895
    Nem honda,de már nyakig merültünk benne.
    Felejtsük el az egészet,és nézzük meg,hogy milyen motorokat használnak a különböző súlyú járművekben.

    Modellautó 33000/min
    motor 10000/min
    személyautó 5000/min
    teherautó 3500/min
    nyerges vont 1800/min
    traktor 1200/min
    Dizelmozdony 800/min
    hajó 400/min


    Minnél nagyobb súlyokat mozgat,annál nagyobb nyomatékot és annál kevesebb lóerőt szednek ki a motorból.
    A traktorok nevetséges lóerővel,és brutális nyomatékkal dolgoznak.Ha ez mindegy és csak áttétel kérdése,akkor miért?Egy 5000-et pörgő 100 lovas személyautó dízelmotor miért nem jó?
    Miért terveznek ennyire eltérő karakterű motorokat?-nem lehet hogy itt más fizikai képleteket is be kéne hozni?
    Nagyobb súlyoknál jobban dominál a nyomaték,hogy miért nem tudom.

    Te elvagy azzal az egy képlettel,de biztosan nem tudhatod hogy nincs-e más tényező.Nem vagyunk fizikusok,és amit nem értünk azt már nincs is?
    Egy pillanatig nem hiszed el a tapasztalatomat,szó szerint hülyének nézel,és jössz nekem az esővel,így tényleg semmi értelme az egésznek.