A P=Mxn képletből tök egyértelmű, hogy azért. Hiszen a szorzat eredménye csak ugy maradhat változatlan, hogyha az egyik tényezőt ugyanannyival csökkented, mint amennyivel a másikat növeled. Vagyis alapnak tekintve a benziens felállását 250x4000, 500x2000 ugyanaz. Ugyanígy, ha 1000Nm-ed van a teherautódban, de a teljesítmény azonos az előző kettőével, az csak úgy jön össze, ha az 1000Nm-t 1000-es fordulaton adja le.
Hogy a nyomaték fizikálisan honnan következik egész más téma. Logikusan, mivel a hajtókar főtengelyre kifejtett nyomatékáról beszélünk, a nagyobb löket (nagyobb erőkar) is segít benne. De ezt minek idekeverni...
Btw, hogy rendes teherautóba miért nem raknak benzinmotort, tök egyszerű. A dízel energiatartalma 15%-kal több, és egy turbómotorral nagyobb hatásfokkal is nyerhető ki belőle, mint a benzinből. Magyarán kevesebbet fog fogyasztani. Ráadásul a turbó, és a löket miatt a nyomatékát le tudja adni alacsony fordulaton, ami kényelmesebbé, és hosszú távon gazdaságosabbá teszi a maximális teljesítmény kihasználhatóságát. Míg a SZIVÓ benzines csak 4-5000 fordulaton lenne képes ekkora teljesítményre, ami sem a fogyasztás, sem az elhasználódás miatt nem gazdaságos egy teherautóba. (teljesítménykülönbség nincs!) Ugyanakkor a turbós benzines ugyanúgy alacsonyan le tud adni egy vagon nyomatékot, csak ugye a fogyasztása még akkor sem lesz a dízel szintjén.