• ximix #35922
    1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet [ KRESZ ]
    IV. fejezet
    Egyes járműfajták közlekedésére vonatkozó külön szabályok
    A közlekedésben való részvétel külön feltételei

    48. §


    (5) * Nem kell becsatolni a biztonsági övet:

    a) a hátramenetben közlekedő gépkocsi vezetőjének;

    b) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;

    c) a mentő gépkocsi betegellátó terében utazóknak, ha a becsatolás a beteg állapotának romlását okozhatja, a betegellátást akadályozza;

    d) a lakott területen menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban;

    e) a lakott területen kívül menetrend szerinti személyszállítás végző autóbuszban, ha álló utasokat is szállíthat;

    f) az autóbuszban szállított 3. életévét még be nem töltött gyermeknek;

    g) annak, aki külön jogszabályban * meghatározott orvos által kiállított igazolással rendelkezik.

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    A gyalogos a zebrán témához annyit fűznék hozzá, hogy bár a vitában felmerült állítások igazak, de szerintem kimaradt egy fontos tétel az emberi tényező, pl nem mindenki képes megbecsülni egy felé haladó jármű mozgásából, - (haladásai sebességet, a lassítás intenzitásából a megállás helyét) - hogy megfog tudni állni a zebránál.

    Még sok befolyásoló emberi tényező van, nem vagyunk egyformák ezért nehéz az egyetemes szabályozás, valakinek alapból megy valakinek meg nem.

    Pl: Valaki átakar kelni a zebránál, de úgy tervezi, hogy ha majd elment a forgalom átmegy, de jön egy autós aki megáll.
    Valakit ez nem zökkent ki, ugyan úgy, figyelmesen átkel a zebrán,
    de van akiket ez kizökkent és megzavar a koncentrálásban és "hogy ne tartsa fel az autóst", ezért átsietnek, de közben elfelejtenek figyelni a másik sávra.

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -