#27949
Mit szólnál, ha értelmesen vitatnánk meg ezt a témát, személyeskedés nélkül? Próbáljuk meg.
Ez ugyan 2011-es adat, de gyanítom nem sokat változott a dolog.
- (29,31%) sebesség nem megfelelő alkalmazása - hozzátenném, hogy ez nem csak gyorshajtást jelent, hanem útviszonyokhoz, forgalomhoz képest rosszul megválasztott sebesség
- (26,86%) elsőbbség meg nem adása
- (24,31%) Irányváltoztatás, haladás és bekanyarodás szabályainak meg nem tartása
Abban valószínű igazad van, hogy kevesebb lenne a baleset, ha szeretné az autóját az ember, és nem nyűg lenne a vezetés pár embernek, de pl ilyet, hogy balra nagy, jobbra kis ívben kanyarodunk - ezt nem védené ki (ebből is sok eset van). Az elsőbbségadás elmulasztása közúti jelzőtábla utasítása ellenére is tetemes mennyiség a statisztika alapján. Szóval értem, hogy vannak, akik nem szeretik vezetni az autójukat, de ennyi balesetet nem okoz ez.
Szóval gyanítom itt a háttérben egész más van. Akármilyen autóban ülök, követési távolságot betartom. Ha lefordulok, megnézem, hogy van-e gyalogos a gyalogátkelőn, és nem végigmegyek rajta. Ezek számomra alap dolgok, és ezekből is rohadt sok baleset van. Én valahogy újra levizsgáztatnám a balesetet okozókat. Nem állapot, hogy minden jött-ment idióta kap jogosítványt, ráadásul alig 1-2 hét alatt.