-
#27923
Nem feltétlenül van igazad. Amikor én tanultam, akkor az OKTATÓ NŐM azt mondta, hogy gyorsan minden hülye tud menni. De, lassan sokkal nehezebb.
Először tanuljak meg lassan menni. Ennek gondolom az (lehet) az oka, hogy még a pedál kezeléssel is ismerkedtem, és néha-néha még oda néztem, hogy most hol is a pedál, meg melyikre is léptem. Ergo, nagyobb sebességnél nem tudok megfelelően reagálni, mert nincs IDŐ rá. Vizsgán pl nem is tudom, hogy hányszor fulladtam le (de legalább 5x egymás után). Stressz helyzetben voltam, az nap még volt pár plusz órám az oktatómmal, és AKKOR vettük először a tolatva beállást két autó közé. A gyakorlás alatt egyszer se sikerült elfogadhatóan beállnom.
De, érdekes, a vizsgán elsőre sikerült. Csak utána nem tudtam elindulni.
Szerencsémre, a vizsgabiztos elnézte, mert ugye stressz helyzet, és mondjuk nem lámpás kereszteződésben csináltam (mondta, várjak egy fél percet, ne izguljak, és próbáljam meg újból. Akkor már no para, ment egyből). Később, már friss jogsival is egy jó darabig még ritkán, de a pedál kezelés döcögve ment. Pedig, utána napi szinten kellett vezetnem.
Szerintem, a probléma inkább abból IS fakad(hat), hogy még ha le is rakja az illető a vizsgát, nem szerez rutint (legalább pedál kezelés menjen). A kresz nem bonyolult, a többségében pár alap szabály van, a többi meg lógikus. Jobbkéz, kanyarodás, táblák, útburkolati jelek, sebesség határok, és kb városban nem is kell sokkal több (kivéve talán a parkolási szabályok). A parkolás azért komplikáltabb, mert vannak olyan kerületek, ahol szinte nincs is semmilyen bünti, ha pl kereszteződésnél 5 métert nem tartod be, vagy forgalommal szemben parkolsz le.
Aztán vannak helyek, ahol ezekért kerékbilincs, és kb 15E forint bünti a "jutalom" (lásd nyócker Heimpál kórház mögötti rész pl).
