Fifa Hungary az IRC-n: #fifa.hu

  • GmorpH
    #2565
    Kicsit talán OFF, de nagyrész azért idepasszol:

    Egyébként az, hogy a nehézségi fokozatok közül a legnehezebb kezdetben!!! szinte lehetetlennek tűnő kihívásnak tűnik tesz (tenne) igazán jóvá egy játékot. Így van meg a fejlődés lehetősége, vagy mondjuk úgy van hová fejlődni. Ezzel csak ott szokott gond lenni, ha ez a nehézség nem a gép profibb, átgondoltabb, taktikusabb "gondolkodásában", hanem az én játékosaim lebutításában jelenkezik. Pl. a kapusomnak könnyebben rúg gólt a gép, ami azért nem igazán kellemes tudva azt, hogy őt nem is én irányítom, vagy legalábbis csak részben van befolyásom arra, hogy mit csinál, esetleg bénábban helyezkednek a játékosaim...stb. Mondjuk a jó AI tuti bonyolultabb és prociigényesebb számításokat igényelne, de manapság azért már szerintem nem izzadna nagyon egy jobb proci egy élethűbb AI real time épp aktuális játékszitu alapján a megfelelő lépés kiszámításán. A grafika végülis manapság már nem a prociktól függ elsősorban szóval ideje lenne kihasználni a megmaradó prociidőt hasznos dolgokra. Nem beszélve arról, hogy ez a - nevezzük mondjuk "ideális AI"-nak - sok felesleges gombnyomkodástól is megszabadítaná a játékost. Pl. nem az történne, hogyha megállok a labdával akkor minden játékosom tanácstalanul áll és vár mit csinálok. Egy példa, hogy mire is gondolok. Nálam a labda és támadok, átlépem a félpályát, erre a gép elkezd keresgélni a beállított taktika alapján, hogy mi is lenne a legjobb megoldás az adott helyzetben lévő játékosokkal. Ekkor pl. úgy gondolja hogy elfut a szélen egyik játékossal és teszem azt egy másik elindul felém és "kéri a labdát". Ekkor én - aki a végső döntés meghozza - azt lépem hogy hosszú átadással passzolok a túlsó szélre majd beadom... Hogy miért is írok ilyen hülyeségeket? Mert a valóságban, ha focizunk akkor sem tudjuk mit gondol a másik csapattárs csak tudunk egy edző által elmondott taktikát, és mindig az adott helyzet alapján hozunk jó/rossz döntéseket. Szerintem ez semmit nem vonna le a játék élvezhetőségéből, sőt... Hiszen akárki ha belegondol a 11 játékosból most is csak egyet, max kettőt irányítunk, és a többit a gép "vezényli" jó/roszz helyre. A játék feletti kontrol továbbra is a mi kezünkben lenne, de mint ahogy a valóságban is itt is "csak" egyek lennénk a 11-ből, de úgy hogy a másik 10 is közel velünk egy szinten van, pláne mivel szimulációnak hirdetik a játékaikat talán ez nem is lenne nagy elvárás.