milyet?
-
dieselG #167 Hmm.. Vegyél belőle egy 1.6-os, injektoros, de 8 (!) szelepes, háromajtós, kicsit fapados, szervós Opel Astra F-et :) Én ilyet vettem majdnem két éve tanulóautónak egy éves jogsival, 49ezer kilométerrel és tizenkét évesen, de annyira a szívemhez nőtt, hogy le se lehet írni. Már több, mint 45ezer km-t mentem vele mindenhova barátokkal (Erdély, Felvidék, Ukrajna, sőt még Oroszország is). Nagyon bírja a strapát. Pedig ma már megtehetném hogy anyummal közösen a Stilót használjam bármikor, és a kocsimat eladjam. Pedig már próbáltam párszor, de mindig arra jutottam, hogy minek. A stilót meg egyáltalán nem kedvelem, hiába erősebb a motorja 30 lóval, hiába az esp, asr, minden szir-szar... nem jön be. Marad az Astra, amíg sok pénzem nem lesz. 
Inkább azt kérdezném apudtól hogy cm3 helyett hány lóerőt enged legfeljebb, mert ezerkettesből van agyonhegyezett 80 lóerő is, míg 1600 köbcentiből van 72 lóerő is (pl a kocsim, bár tény, hogy mikor még jártam régen gyorsulásokra vele, csak a 85 lóerő feletti ellenfelek tudtak megizzasztani:). Nagyon széles skálán mozog a köbcenti viszonya a lóerővel. Szerintem értékeld át a tanulóautó fogalmát, mert sokak szemében egy összetörendő mazsolaautó lehet, én legalábbis így látom. Inkább úgy kéne szemlélni, hogy ni, lesz első saját autód, akkor olyat kéne venni, AMIT MEG IS TUDOD BECSÜLNI, ÉS AZ AUTÓD MEGHÁLÁLJA! Évekkel később meg szeretettel fogsz majd rá visszaemlékezni. Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy az 1200 cm3 alatti autókat nyugdíjasoknak találták ki, meg az ilyen kis motorhoz pici karosszéria szokott társulni. Az meg nem túl szerencsés..
Szerencsés autóválasztást kívánok! ;)