Jogosítvány
-
Cvd #3198 "Én már tanyáztam 90-100-nál és megúsztam. 200-nál már nem biztos, hogy sikerült volna" - Ezt úgy írod mintha alapszabály lenne az hogy 100-nál megússza az ember, 200-nál már nem. Ahhoz hogy az elsőt megússza valaki ahhoz ugyanúgy szerencsés körülmények kellenek mint a másodikhoz. Elég megnézni hogy mennyi halálos baleset történik lakott területen belül, ahol azért nem 200-zal tép előtte a motoros (legalábbis döntő részben).
""motorosbalesetek háromnegyedét a figyelmetlen autósok okozzák"
Ez így ebben a formában nem igaz. "
Bármilyen meglepő és hihetetlen, ez bizony pontosan ebben a formában igaz. Asszem 2004-es vagy 2005-ös EU-s statisztikai adat. A motorosokat érntő balesetek 73%-át okozták négykerekű (vagy több) járművek az elsőbbség meg nem adásával, az útról lenyomással, ésatöbbivel, 1% volt a műszaki meghibásodás (jellemzően megragadt fékek) miatt, a maradék 26%-ban állapították meg a motorvezető hibáját. Ebben ráadásul még mindig benne volt pl. az úthibákból eredő takarás, amit szemét módon "nem az útviszonyoknak megfelelő vezetés"-ként a motorosra kennek.
Cserébe pl. asszem nem vizsgálták hogy hány esetben segítette elő a motoros is a balesethelyzetet, pl. gyorshajtott akkor amikor kihajtottak elé (ezesetben valamennyire ő is hibás ilyenkor), tekintve hogy akármennyivel is megy mindenképpen meg kell kapnia az elsőbbséget.