Jogosítvány
  • Soaringpilot
    #1751
    Mabbak!
    Ez úgy megy, hogy ha tagja vagy egy repülőklubnak, akkor olcsón tudsz bérelni vitorlázógépet. Az árak minden klubban másak, nálunk 400 ft/felszállás, plusz 30 ft/perc. Magyarul minél több időt repülsz minél kevesebb felszállásból, annál jobban megéri. Ha veszel magadnak, az szerintem nem éri meg, mert nem csak meg kell venni, hanem fenn is kell tartani, tehát szerintem olcsóbb ha bérelsz. Egy komolyabb teljesítménygép annyi mint egy jobb kocsi (3-4 millió), de egy rosszabb siklószámú iskolagépet használtan 1 millió alatt is vehetsz. A fenntartási költségeket nem ismerem.

    Tarajos Sül!
    Előszöris: a közhiedelemmel ellentétben a vitorlázórepüléshez egyáltalán nem kell szél, sőt, minél kisebb annál jobb. Az, hogy milyen nagy távolságot tudsz berepülni csak a felszálló meleg áramlatoktól, az ún. termikektől függ. A vitorlázó pilóta ezeket használja ki emelkedéshez. Akkor van sok termik, ha a hajnali lehűlés nagy, de nappal erős a napsugárzás, tehát hidegfront után néhány nappal. Ha nincs termik, akkor leoldás után csak néhány percet tud fennmaradni a gép, ezalatt ki sem tud repülni a repülőtér légteréből.
    Ezeket a gépeket többszörös biztonsági ráhagyással tervezik, így ahhoz, hogy lezuhanjon, sok szerencsétlen eseménynek egyszerre kell fennállnia. Ha pl. elakad valamelyik kormánylap, mindig van egy másik, amivel ha nem is teljesen, de valamennyire helyettesíthető. Ha ez is elakad, akkor van baj, de mondom, sokmindennek egyszerre kell történnie ahhoz, hogy ilyen előforduljon.

    Jó szelet!