15
  • Macropus Rufus
    #15
    nekem van egy HTC Vive Pro-m és egy Oculus Quest-em. Egyik sem nyom. Jól kell belőni a pántokat. Ennyi a trükk. A HTC esetében több órára képes vagyok elveszni a vr világban (mostanában a Half Life Alyx szippant be), az Oculus sajnos max. 2-2.5 órát enged, játéktól függően. Mondjuk egy Vader Immortal esetében ez kevesebb mint két óra. De majd lesz jobb. A HTC esetében ami zavar az a kábel és az idióta kontrollere (nekem még a régebbi kontrollerem van). A kábel kiváltható lenne, de akkor fele annyit sem bír mint a Quest.
  • Sir Cryalot
    #14
    Na igen, Weight
    Typical glasses are 20 to 35 grams, and 50 grams is pushing the limits of what can be worn supported by just the nose and ears for extended periods (a well known ergonomic fact). If the glasses are more than 50 grams, they start to become a "headset" that needs support from the rest of the person's head

    Szoval ez se előnyös, a szemüveget emlegető cikkező tévelygése eléggé elhamarkodott.
  • Scooter
    #13
    Ezzel mire célzol? Igazat adsz, vagy cikizés? Amúgy tudom, hogy okos vagyok, de fiatalember az nem vagyok. Azért köszi a bókot!
  • Zsoltee_a_bator
    #12
    Hogy definialjuk az attorest? Honapok ota nem lehet kapni pl Oculust, azonnal elkapkodjak.
  • bunny
    #11
    a VR köszöni szépen jól van, csak nem arra való amit rá próbálnak erőltetni. De majd bizonyára jönni fog valami baromság amire rákattannak a népek és akkor majd beüt a VR mint a pokémongo minecraft tuggyatökömmiamenő fiszf*sz. Bármi beüthet ha kellően jó a markec-ing és be tudják etetni az átlagjózsit hogy enélkül az élete semmit se ér és nem lehet teljes. Pont mint a csúcsmobil, ember nincs aki kihasználja de veszik merthát kinéznek a háverok.
    Amúgy a VR annyira nem megy, hogy momentán kb. a gyártósorról viszik el a normálisabb típusokat, ennyire nem kell a kutyának se. Csak nem gagyi grafikás a kutyának se hiányzó virtuális fácsebúkot kell ráerőltetni - egyelőre. De simán kinézem az emberiségből, hogy még az is befuthat.
  • peterx
    #10
    Majd akkor lesz áttörés ha a VR-hez maximum csak egy speciális szemüveget kell felrakni (szemüvegeseknek meg rácsiptetni valamit) és max 1-2 gyűrű az ujjra.. amíg egy ilyen ormótlan nagy headsettel kell bohóckodni addig ne is várjanak mást..
    Utoljára szerkesztette: peterx, 2020.06.02. 19:39:56
  • NEXUS6
    #9
    Tegyük hozzá az egészségügyi tényezőt is, gyak az esetleges hányingert amit kiválthat. Jómagam alapesetben nem vagyok érzékeny erre, pl nincs "buszbetegségem", vagy hasonló problémám, ha a szem és az egyensúlyszerv között diffi lép fel. Azonban ha egy játék nem hozza a stabil 120 Hz megjelenítést, nálam is gyak percekben mérhető, amit VR-ozással tudok tölteni. Autóversenyes, szimulátor játékok esetében kicsit jobb a helyzet, mert ott a kabin álló részei állandó visszajelzést adnak az agynak, ott elviselem az esetenkénti akadást képmegjelenítés ingadozást.

    Szal amíg nem lesz olyan általános HW szint, ami jó felbontással is képes a stabil 120 fps-t biztosítani, addig az emberek nagyrészének max pár perces próba erejéig fog a VR pozitív élményt nyújtani.
  • Neocortex
    #8
    azért akadnak olyanok akik találnak benne potenciált

    Utoljára szerkesztette: Neocortex, 2020.06.02. 17:43:35
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #7
    Valve Index is csak a többihez képest jó, a benne levő 2 lencsetagos optika vicc kategória és hosszútávon keményen rontja a látást, sokkal jobban, mint egy monitor.
    Lehet it szoftveresen reszelgetni a VR-t, növelni a grafikus teljesítményt etc, ha normális optikát raknának bele igazi korona üveg + ritkaföldfémes üvegből készített magas törési indexű lencsetagokkal, akkor már lehet 2-3000$ sem biztos, hogy kifutná és még akkor sem értük el azt a szintet, hogy ne fárassza a szemet sokkal jobban, mint egy sima olvasószemüveg..

    Én úgy gondolom, hogy lehet hogy egyszer lesz áttörés, de nem az elkövetkezendő 20 évben, sőt lehet még neurális csatlakozásra épülő tech is lekörözi, mire eljutnánk a normális használhatóságig.
  • __Jacek__
    #6
    Te egy nagyon intelligens fiatal ember vagy :D
  • Sir Cryalot
    #5
    Viselhető kijelzőknek sok előnye van, az hogy ebből ez a jelenlegi VR a látószögön kívül nem tud profitálni az sajnos azt eredményezi hogy ultraszánalom kategóriában versenyez a dolog öncélú userekkel a fedélzeten. Amelyik cég lehagyja viselhetővel a többit az méltán lesz a következő apple.
  • Scooter
    #4
    Remélem, hogy soha! Nem csak kimondottan az árakról van szó. Engem pl. kimondottan nem érdekel! Bőven elég a monitor. Nem kell hozzá ökörködő mozgástér. Akkor se próbálnám ki, ha ingyen adnák!
  • gosub
    #3
    Ezek a látvány cuccok még mindig gyerekcipőben járnak, játéknak, szórakozásnak, időtöltésnek jók és hogy úgy csináljunk mintha hasznos lenne.

    Teams alkalmazás egy jó példa, hogyan bénázzanak el egy ilyen segédeszközt és ezt milliók kénytelenek használni.
  • ProgServ
    #2
    Egy ilyen komplexitasu szoftver elkeszitese legalabb egy ev, nem 1-2 honap... hogy az elemzok, "szakertok" mast vartak volna, az csak spekulacio.
  • takysoft
    #1
    "sosem jön el az áttörés?"
    Hát nem úgy, hogy egyesek várják.
    A Steam statisztikákat hónapról hónapra követve nem egy "boom", hanem egy lassú, de állandó növekedés látható, aminek hamarosan kitérek az okaira.

    A lényeg, hogy nincs hirtelen ugrás. Vagyis hát van... meg lenne, csak mégsincs.
    Lenne, mert történt valami a VR világban, ami elég speciális. Ez ugye a Half Life Alyx.

    Hogy miért nincs mégis "boom"
    -Egy apró oka a dolognak az árfekvés. Egy Quest vagy Rift S is 400 USD (120 ezer ft), amire még nekünk rájön az áfa meg némi szállítás is. Egy igazán profi szett pedig ennél még drágább is lehet (az én Valve Index-em több, mint 1000 euró volt). Egyik szempont itt az, hogy egyre olcsóbb eszközök jönnek (egy Windows Mixed Reality sityak már magyar pénzen is elérhető lenne olyan 80-100 ezerért), a másik, hogy akinek meg van pénze, kivár, mert jönnek jobb fejszettek.
    -A fő oka a dolognak, hogy nincs hardver. Ne felejtsük el, hogy az a Valve szerinti kb havi fél %-os növekedés azt jelenti, hogy az összes aktív user 0,5%-a lép be VR-ba a hónapban. Az nagyon sok ember. Egyre több gyártó csap le erre a piacra amúgy. Valve, HTC, Oculus mellett sok pici is megjelent. És lesz ez még olcsóbb és jobb is. A Qualcomm például most jelentette be, hogy VR SoC-t fog gyártani. Lesz külön VR Snapdragon. De ettől még: Az Oculus Rift S nem kapható. A Quest nem kapható, elfogyott. A Valve Index-re legalább 8 hetes várakozási idő van a Steam weblapján.

    Tessék, meg lehet nézni, ha valaki nem hiszi.
    Próbáljuk nem elfelejteni, hogy a cikkben említett koronavírus a meetingekkel ellentétben VR-nál külön legyártandó hardvert is igényel. Amit megint nem segített a vírus ugye.

    Plusz utolsó okként kénytelen vagyok felhozni, hogy nincs tökéletes fejszett.
    Egyértelmű legjobb a Valve Index. Legjobb felbontás, legjobb hang, legjobb controllerek, támogatás, kényelem, látószög, tracking stb. Az egyetlen kihívója talán a HTC Vive pro, de annak is kisebb a részletessége (mert az oled pentile matrixos, ergo 3 helyett 2 subpixel van egy pixelben), szar a hangja, kényelmetlenebb, drágább stb.

    -De a Vive OLED, ami ha nem is olyan részletes ugyanazon a felbontáson, de szép a feketéje.
    -A HTC-nek van wireless modulja. Bár szőrös lesz tőle a kép, embertelenül drága, és hamar lemerül az akksi, azért van.
    -A Quest-hez nem kell kábel. (ha gépre kötöd, akkor kell, de alapból a kis Store-játékaihoz nem, van benne saját proci, tárhely stb.... persze elöl nehezebb miatta meg melegedig, de játszhatsz vele kb akárhol)
    -Egy Cosmos vagy WMR eszközhöz nem kell base station. Inside out tracking van, amitől sokkal olcsóbb. Persze kevésbé jó, de elég jó. (emellett... bár jók a base station-ök, néha van egy kis visító hangjuk, ami ugyen VR közben nem zavaró, utána meg ha beállítód, akkor szépen lekapcsol, de azért picit zavar)
    -A Quest-hez már controller sem feltétlen kell. Felismeri a kamera a kezed.

    A legjobb VR ma az Index. De nem tudod csak úgy betenni egy táskába és levinni a haverhoz. Mert a Base station a falba van fúrva. A roomscale-t be kell lőni, a drivereket és apróságokat be kell állítani, stb, stb, stb.
    A Questet alőkapod, és játszol. PC-re is dugható. Nem olyan kényelmes, reszponzív és szép, de más szempontból jobb.

    Nincs "tökéletes" VR fejszett most.
    További érdeklőknek javaslom Thrillseeker csatornáját. Minden kedden összefoglalja a VR helyzetét. :)

    És mielőtt bárki kedvét is elvenném a dologtól, 3 nagyon fontos tény:
    -A VR nem olyan iszonyúan drága. Nyilván nem kell egy Valve Indexet venni, de ha sikerül levadászni egy Windows Mixed Reality fejszettet használtan, olcsón kijön a dolog
    (ha beírod a google-be, hogy "windows mixed reality hardverapro", láthatod, hogy olyan 60-70 ezerért már leltek gazdára ilyenek, ami nem olyan félelmetesen hatalmas ár. persze, drágább, mint 3 gombóc fagyi)
    -A VR-hoz nem kell iszonyú drága számítógép. Nézd meg a youitube videókat. Egész középszerű kis 1060-asokon teljesen jól Medium beállításokkal pl a jelenlegi csúcsjáték, a Half Life Alyx. A többi játék ennél csak kevésbé igényes. Már egy 1050-es is teljesen alkalmas a legtöbb cím futtatására.
    -A VR iszonyú jó móka. Persze, eleinte körülményes. Ki kell tapasztalni, hogy milyen lehetőségi vannak. Hogy lehet könnyen fordulni benne, meg előre menni (teleport vagy locomotion pl), meg melyik jó neked. Ha van base station meg kábelek, akkor előbbit falra fúrni, utóbbihoz ajánlott csigás rendszer (erről is csinált videót Thrillseeker nemrég). És vannak dolgok, amire nagyon fontos figyelni. (napon ne hagyd a cuccot, mert a lencsék nagyítóként égetik szét a kijelzőket benne. takard le)
    De ezek a felfedezések érdekesek, jó muri, ahogy a játékok is benne. Nekem nem 5 perces csoda volt. Kb 2 hónapja van meg, és eddig 120 órát regisztrált a Steam VR.

    Nem lesz áttörés. Lassú térhódítás lesz :) De nem érdemes kimaradni belőle. A kevésbé jó VR is jobb, mint nem benne lenni. :)