66
  • Ender Wiggin #1
    Tényleg gáz, hogy az orosz/ukrán (származású) ajkú szinkron színészek orosz akcentussal beszélnek, mi? Hogy rohadnának meg, miért nem nyomnak egy jó kis dél-appalache-it vagy rhode island-it...
    És akkor mit mondott a cikk szerző pl. a GSC 2001-es Codename Outbreakjére, amiben az amerikai karakterek mond orosz akcentussal beszéltek és a montanai bázis falán cirill betűs feliratok voltak? Ja, semmit, akkor talán még nem is élt... :-D
  • Tinman #2
    Egy büdös szó nem esik arról, hogy ez a retek Deep Silver banda a megjelenés előtt nem sokkal levette a Steam-ről a játékot (előrendelőktől nem vették el), majd amikor a community rosszallását fejezte ki, még meg is fenyegették őket, hogy nem lesz több Metro PC-re.

    Innentől talán fel is dughatják magunknak a szarjukat...

    (Mondjuk a magyar Zen Studio még ennél is mélyebbre süllyedt, mert azok meg lebétáztatták a Steam userekkel az Operencia-t, majd levették Steam-ről, majd Epic excluvá tették.)
  • ozimak
    #3
    $ £ €
  • Tinman #4
    Van az Epic store, ahol erős izgalmi állapotban van cirka 25 játék jelenleg. Közben a Steam-en van nagyjából 57000!

    Halvány fogalmam sincs, hogy mennyi lét kell azért az Epic/Tencent-nek tejelni, hogy egy játék teljesen Epic store exclu legyen. A költségekbe durván bele kell számolni a kieső Steam-es értékesítésekből nem befolyó összegeket, ami 1-1 jobb játéknál, meglehetősen tetemes összeg.

    Tehát továbbra se értem, hogy ez a végén, hogy jön ki úgy a Deep Silver, Zen Studios bandáknak, hogy nagyon megérte...
  • molnibalage83
    #5
    Gratulálok az összehasonlításhoz. Majd, az Epic Store-t is akkor mérd össze a Steammel, ha azonos ideig mentek.

    Mintha egy 3 hónapja és egy 15 éve futó ember lefutott távolságát hasonlítanád össze. A Steam is úgy kezdte, hogy volt rajta néhány játék.

    Ja, és a mennyiség az meg nem egyenlő minőség. Epic szutyok és több éve alfa/béta állapotban levő játékokkal van tele a Steam...

    A GoG létezéséről is alig tudtam még 2015-ben is, a Witcher III ott vettem meg. Azóta annyira betalált a GoG, hogy Steamen meg nem mondom mikor vettem utoljára játékot...* Amit csak lehet a GoG-n veszek és nem elvből. Olcsóbb, jobb.

    Szóval majd térjünk vissza néhány év múlva arra, hogy az Epic store sikeres lesz-e vagy sem.

    Komolyan mondom lehidalok, hogy ennyire ostoba kommentet sikerült kitolni.

    *Darkest Dungeon-t, mert éppen ott volt akciós és a The Long Dark-ot, ahol basznak befejezni a story módot, pedig csak amiatt vettem meg...
    Civ VI és Rise of the Tomb Raider óta nem vettem nagy játékot a Steamen. Ezek 2,5-3 éve voltak.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.02.24. 11:01:08
  • Tinman #6
    Gratulálok ahhoz az undorító, szarházi stílushoz, amit rendre itt az SG-n megengedsz másokkal szemben magadnak, miközben azok hozzád sem szólnak. Fogalmam sincs kinek képzeled magad, de az valami egészen hihetetlen, hogy mennyi faszságot idehordtál megint.

    Kit érdekel, hogy a Steam, hogy kezdte? Nem időutazók vagyunk, hanem a jelenben élünk, ahol van egy brutális méretű platform, ami olyan előnnyel versenyez, ami ledolgozhatatlan.

    De ha már:

    - A Steam a digitális játékok hajnalán volt a legjobb pillanatban, ráadásul akkor egy olyan legendás excluval (HL2), amihez képest a mostani felhozatalban a Metro egy lepkefing.

    Nem abban a korban vagyunk, hanem a jelenben! Az Epic a store-jával milyen pluszt nyújt a gamer világnak? SEMMIT!

    Mit nyújtott anno a Steam?

    - Megreformálta a játékvilágot azzal, hogy a dobozos termékek helyett, olcsóbb digitális alternatívát kínált, ami bárhol elérhető net eléréssel. Aztán folytatta azzal, hogy közösségeket, kurátorokat hozott létre, csábított a platformjára, megalkotott egy olyan piacot, ahol digitális tárgyak cserélnek gazdát, ebből pedig nem csak ők tehetnek szert profitra, de a játékos is. Nem beszélve a cloud mentésről, a kártyákról, a barátlistáról, kommunikációról, az achievmentekről, a beépített streaming szolgáltatásról, a controllereseknek kedvező Big Picture módról, az alkalmankénti ingyen játékokról.

    Olyan kegyetlen messze van jelenleg az Epic store a Steam-től, mintha egy bolha támadna egy üstököst.

    Mi a bánatos francét menne át bárki az Epic store-ra, amikor annak a képességei jelenleg a vicc és a lol között vannak félúton? Az exkluzívokért? A hardveres excluzivitás célja egyértelmű: eladni a hw-t, hozzá kötni a sw-t és playert.

    A kliens exkluzivitással mérhetetlen ellenszenvet lehet elérni, meg nyerni pár inaktív usert, akik az eseti free játékokat beaktiválják magunknak.

    - Az árak? A Steam 30%-a? Sokat nem számít, mivel a Steam baromi gyakran tol akciókat, ráadásul a legnagyobb fegyvertényről még szó sem esett: kulcs aktiválás.

    A Steam nem mondja, hogy csak és kizárólag nála vásárolhat a customer. A Steam azt mondja, ha van egy "engemnemérdekelhonnanszármazó", de Steam-es kulcsod, akkor azt nálam beaktiválhatod és olyan teljes értékű lesz, mintha nálam vetted volna.

    Ennek eredménye pedig az, hogy a Steam mellett egy rakat másik kereskedő is megél abból, hogy egyedi szerződéseket köt a kiadóval. A végén mindenki nyer. A játékos mert olcsóbb áron is hozzájuthat játékokhoz, a 3rd party kereskedők (mert nyilván profitért dolgoznak) és a Steam is, mert a DLC-t, meg az ingame contentet már jó eséllyel majd ott veszi meg a player, meg ha már ott van, vesz majd más játékot is, a lényeg, hogy a Steam-hez, mint klienshez láncolja magát ÖNKÉNT ÉS DALOLVA!

    - Mit tud ehhez képest az Epic? Mikor fog ilyen szinten lenni? Mikor fognak elfogyni az ingyen játékai?

    Olcsóbban adja a Day1 cuccokat? Kit érdekel, amikor a mögöttes szolgáltatás egyenlő a nullával és a 3rd party kereskedőtől veheti a user Steam-re is?

    Az 57.000 játékból beteges mennyiség minőségi cím, nyilván van rajta egy rakat vállalhatatlan szemét is, de sok vizet nem zavar.

    Az, hogy te szokás szerint szűklátókörű vagy és a GoG-ot nem ismerted, az max a te szegénységi bizonyítványod, ugyanis a legtöbb classic, retro cím ott már régen is jóval up2date-ebb állapotban van, mint a Steam-en. Ez a 2 kliens pedig egy PC játékosnak vastagon elég lenne, ha a Uplay, Origin és Blizzard is nem vergődte volna ki a sajátját.

    Épp itt a gond. A PC játékosoknak nincs szükségek újabb és újabb kliensekre, amik pusztán annyit tudnak nyújtani, hogy valamennyivel olcsóbbak, mint egy Steam-es alap ár!

    A PC játékosoknak ugyanakkor szükségük van konkurenciára a Steam mellé, de nem olyan áron, hogy a számukra kedves címeket platform excluvá teszik! Ezzel ugyanis pontosan az ellenkezőjét érik el a kiadók.

    A Steam jelenlegi egyetlen értékelhető konkurenciája a GoG, mely még a saját játékát (Witcher franchise) se tette soha Galaxy excluvá. Elérhető az Steam-en is. Miért? Mert a GoG nem hülye. Szépen csendben, lassan növekszik, de úgy, hogy közben megtartja a játékosok szimpátiáját. Meg lehet nézni mi a vélemény az Epic Store-ról, meg azokról a patkányokról, akik az utolsó pillanatban táncoltak át oda.

    Rohadtul nem látod te ezt át, és az "ostoba" emberek módjára kizárólag magadból indulsz ki, hogy mit veszel, meg hol veszel, közben meg ignorálod a tényeket. Így is lehet, csak az van, hogy a kutya nem kíváncsi rá ám...
  • yesname #7
    Az nem esett le, hogy amire válaszoltál nem arról szólt, hogy melyik fut régebben. Hanem arról, hogy miért érte meg leszedni és átvinni exkluzívként EPIC storeba. Nem csodálom, hogy nem tudtad értelmezni amire válaszoltál.
    Utoljára szerkesztette: yesname, 2019.02.24. 13:55:56
  • ozimak
    #8
    Epic vs Steam
    Epic has probably secured developers’ financial security for now, and we mustn’t forget about the 18% extra cut for developers, but if these games are getting into less gamers’ hands, then everyone loses.

    The Epic Store is being hailed as a ‘developer-friendly’ platform, but for now it’s not very gamer-friendly. It needs to evolve, and fast, lest its shortcomings for gamers eventually hurt the developers it’s supposed to be supporting.
  • pgyuszika89
    #9
    Nekem a graf kicsit csalódás, maga a játék elmegy...
    Hiába a gtx1080 és a max beállítás, lehetne még rajta mit csiszolni...
    Videó itt--
    Utoljára szerkesztette: pgyuszika89, 2019.02.24. 16:53:03
  • Dynamic
    #10
    Hát annyira én sem dobtam hátast a grafikától, Nincs vele bajom, kétségtelenül jól néz ki meg marha hangulatos, csak túlzásnak érzem sok helyen ezt a "legszebb" jelzőt. Jó én "csak" high-on tolom full HDban, de nem hiszem hogy max-on már meglátnám a csodát.
  • Torzonborz
    #11
    Lényegtelen, hogy anno milyen volt a steam, az epicnek nem a múlttal kell versenyere kelni hanem a jelennel, sőt inkább a jövővel. Az meg, hogy te mit hol mennyiért veszel nem mérvadó.

    Utoljára szerkesztette: Torzonborz, 2019.02.24. 18:24:59
  • molnibalage83
    #12
    Gratulálok ahhoz a szellemi teljesítményhez, amikor egy 3 hónapja futó bolt árukészletét veted össze egy 15 évessel. És ezek után még neked áll fentebb. Semmiféle undorító stílus nem volt abban, amit írtam. Csak nem kéne házhoz menni a pofonért.

    Szóval ami nem első és úttörő az már ne is legyen? Ej, ezzel az erővel, akkor elég lenne egy autómárka, egy áruházlánc is és mindenki kussoljon, aki újat nyit. Ez ám a szabadpiaci verseny...

    Olyan kegyetlen messze van jelenleg az Epic store a Steam-től, mintha egy bolha támadna egy üstököst.

    A GoG is volt ilyen és most röhögök a Steam pofátlan árazásán, ahol 1 USD = 1 EUR és leve pofátlanul drága sokszor. Na ezért jó, ha van alternatíva.


    Mi a bánatos francét menne át bárki az Epic store-ra, amikor annak a képességei jelenleg a vicc és a lol között vannak félúton? Az exkluzívokért? A hardveres excluzivitás célja egyértelmű: eladni a hw-t, hozzá kötni a sw-t és playert.

    Mert lehet jobb majd idővel?


    A Steam jelenlegi egyetlen értékelhető konkurenciája a GoG, mely még a saját játékát (Witcher franchise) se tette soha Galaxy excluvá. Elérhető az Steam-en is. Miért? Mert a GoG nem hülye.
    Csak az, aki a Steam-en vette a W3-at 30%-kal drágábbért... Mert a Steam így áraz...
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.02.24. 18:30:38
  • molnibalage83
    #13
    Értem. Ezt hívták úgy, hogy diktatúra, ahol az állam mondta meg, hogy ki és mit csinálhat. Jó nagyon is bukott. Valahol egészen elképedek, hogy 30 évvel a gazdasági rendszerváltás után egyes emberek akarják megmondani, hogy ki és hogyan árulhatja a saját termékét

    Ez a kemény és nem a kád széle.
  • molnibalage83
    #14
    Mert a tulaj így döntött. Ha bukta lesz, akkor az ő baja. Ez a szabadpiac lényege. A vásárlók majd ítéletet mondanak. Anno a Steam ellen is volt ilyesféle keresztes hadjárat. Ebből látszik, hogy nincs új Nap alatt...
  • molnibalage83
    #15
    Ja, ezzel az erővel meg a konzol exlu ellen is kikelhetnél. Mert pl. akkor kezdhetnél sírni azon, hogy miért nincs pl. PC-n az teljes Uncharted széria vagy a Last of Us, vagy egy rakás jó és konzol only játék.

    Én ezt elfogadom, ezért ezek egy ideig biztosan kimaradnak, mert nem szándékozom csak azért hardverre egy fél PC árát elkölteni, amikor a mostani PC-m is lenyom egy PS4-et. Elfogadom, hogy az üzlet ilyen. Érdekes, hogy egyeseknél ez simán belefér, de egy alternatív kliens már nem.


    Lol..
  • NEOreg3
    #17
    "A GoG is volt ilyen és most röhögök a Steam pofátlan árazásán, ahol 1 USD = 1 EUR és leve pofátlanul drága sokszor."

    Az ugye megvan, hogy a steamnek kb. 0 beleszólása van abba, hogy a kiadó mennyiért teszi ki a játékát? Még steam sale idején is a kiadó határozza meg, hogy adott játékot mennyire áraz le. Arról már nem is beszélve, hogy a nagyobb kiadók saját store-jában, ahogy én látom, ugyanannyiba kerülnek a játékok, mint steam-en. Pedig ott már nem lehet arra fogni, hogy "jaj Gabe bácsi elveszi a 30%-át a bevételünknek, ezért drágábban kell árulnunk".
  • ostoros
    #18
    Azzal amit molni mond nagyjából egyet értek. Ahogy mondja, azzal nem... :)
    A nagyobb képet is nézni kell ugyanis. Azért nem mindegy, hogy a fejlesztők alig részesednek abból, amit megalkottak, és a nagy dohányt a kiadó szakítja, vagy sem. Az exkluzivitás azoknak fáj igazán, akik sok játékkal játszanak. Akik viszonylag kevéssel, azoknak kevésbé. De azért lássuk be, a játékipar szenved. A kiadók túlárazása miatt.
    .
    .
    .
    Mellesleg: Éljen a torrent! Nem szégyen az. Aki nem akar epicre jegyet váltani, az letölti, és kész. Hasonlóképp, aki nem akar steam kulcsot venni.
    Yoho!
    :)
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.02.24. 19:40:44
  • Torzonborz
    #19
    Nem, láthatólag nem érted. Teljesen másról beszélsz. Az epic bevezetett egy szolgáltatást amit a steam versenytársának szántak. Abszolút irreleváns, az, hogy a steam milyen volt a bevezetéskor, mert az epicnek a steam jelenleg nyújtott szolgáltatásal kell versenyeznie nem az évekkel ezelőttivel. Ehhez képest van lemaradva az epic amit próbál ellensúlyozni.
  • molnibalage83
    #20
    Erről is beszélek. Ha belebukik, akkor belebukik. Ezt hívják piacgazdaságnak. A piac majd eldönti, hogy mit lép. Én konkrétan leszarom, hogy nincs achievement és azt is, hogy +1 db kilens. Mivel érdekel, ezért előbb utóbb megveszem.

    Ezzel szemben a konzol exlu tartalmak anyagi és egyéb küszöbe olyan magas, hogy ezt nem léptem meg eddig.
  • ozimak
    #21
    Nekem a legjobban csak a review system hiánya nem tetszik. Azzal hogy nincs, teljesen a fejlesztőknek kedveznek. Jó nyilván ott van a Metacritic meg az Opencritic, de akkor is kellene legyen sajátja. Igérgették, hogy lesz, de ha lesz akkor is csak "developer opt-in". Tehát csak akkor lesz egy bizonyos játékon ha a fejlesztő is úgy akarja. "Mert a review bombing real probléma"... apátok faszát... a szar játékok 60 eur-ós ára a real probléma Bőven megéri a teljes csődöt a Fallout 76 is pl., egy rakás szar legyünk őszinték.
  • TokraFan
    #22
    "Szóval ami nem első és úttörő az már ne is legyen? Ej, ezzel az erővel, akkor elég lenne egy autómárka, egy áruházlánc is és mindenki kussoljon, aki újat nyit. Ez ám a szabadpiaci verseny..."

    Namost, Te miről beszélsz? Itt nem azzal van baja a közösségnek, hogy létezik az Epyc store, hanem azzal, hogy kliens-excluzívvá tettek egy rendkívül népszerű játékot! Érted a különbséget?
    Jössz a GOG-al, de ők soha nem csináltak ilyet, még a saját játékaikkal sem! Éppen azért tudtak így feljönni, mert elsősorban játékos-barát rendszer, amellett, hogy a developereknek is kedvező.

    Megjegyzem, a vita érdektelen, a közösség már kinyilvánította a véleményét, csak meg kell nézni szerencsétlen Metro Last Light Steam értékeléseit (Mostly negative, holott ez egy rajongott cím volt).
    A másik, amit nem értesz, az a kiadó szemétsége, akik a megjelenés előtt 2 héttel szedették le Steam-ről a játékot. Ezt egy ekkora közösséggel nem lehet megcsinálni. Biztos vagyok abban, hogy k*rva sokan már csak kibaszásból is le fogják warezelni, aztán mehet a kiadó a fenébe azzal, amit az Epyc részesedésén spórolt. Kapott cserébe egy megborult hírnevet (a Deep Silver is megy az EA mellé a "legnagyobb tetvek" listára), és egy csomó vásárlót aki inkább warezel addig, amíg meg nem veheti Steam-en, minthogy _kényszerítsék_ egy huszadik kliens használatára.

    Jelezném, a GOG (CD Project), soha nem kényszerített a saját platformja használatára, sem saját címeit, sem másokét. Ezt kéne összeraknod magadban, mert nem az új piaci szereplő megjelenésének puszta tényével van baj -amire te tévesen, folyamatosan hivatkozol-, hanem arra a gátlástalan, erkölcstelen üzleti magatartásra, amit már most képviselni látszik! Marha nagy különbség!
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.02.25. 00:00:56
  • TokraFan
    #23
    Na tőled nem is vártam mást, mint teljes képzavart. Először azzal "érvelsz", hogy tarthatatlan a csúnya gonosz kiadók részesedése a profitból, mert szerencsételn fejlesztő nem jut elég pénzhez, aztán meg ajánlgatod a torrentet, mint megoldást és még büszke is vagy rá! Pedig akkor konkrétan Te lopod el mások pénzét, és a semmiből ugyebár még annyit sem kap a fejlesztő, mint a "gonoszcsúnyakiadós" verzió után.
    Tapsvihar!
  • molnibalage83
    #24
    Igen, értem a különbséget. De új Opelt is csak az Opel gyárt és az Opel dönti el, hogy milyen módon akarja terjeszteni a saját kocsiját. Ti meg ezen sírtok és fetrengtek.

    Mondom, bakker PLATFORM exlu címeknél miért nem látom ezt a fetrengést? Akkor kérem hasonló vehemenciával tiltakozni MINDEN konzol exlu címen. Hogyan merik ezek a pimaszok platform függővé tenni a terméket?

    A közösség vélemény nyilvánítási módja meg vegytiszta indikátora annak, hogy mekkora barmok és véglények. Egy kb. átlagosan jól sikerült játékot pontoznak le, mert nem tetszik egy lépése a cégnek. Gratulálok. Mintha nem tetszene egy cég irányváltása, erre belerúgsz egy régi, de amúgy nem rossz termékébe...

    Meg milyen huszadik kliens? Kb. 3-4-gyel lefedhető a játékpiac nagyja. Nekem eddig Steam és GoG van. Ennyi. Az Epic kliens telepítése INGYEN van. Ezzel szemben ha meg akarok élvezhetően koznol exlu játékkal tolni - akár csak eggyel is - akkor vegyek PS4 Pro-t 130k HUF-ért és szopjak a szutyok kontroller irányítással, ami fostaliga az én szememben a bill. egérhez képest. Az bezzeg simán belefér...

    130k HUF-ot nem költök el 3 év alatt sem játékra mióta sale-en veszek mindent, de csak azért, hogy egyáltalán elinduljon a PS4-es játék kell ennyit költenem. És miután kijátszottam a pár címet, ami érdekel mi a túrót csináljak vele? Kenjem a hajamra? Vagy el tudom adni használtan, vagy nem. Az Epic kliens telepítése és használata ingyenes.

    Röviden, eszemfaszom megáll....
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.02.25. 09:01:19
  • Major
    #25
    Azért ennyire ne legyél már impontens. Milyen kód volt a Witcher 3 PC-s dobozos kiadásában? Csak nem egy GOG-os kód?
  • Tinman #26
    Pont erről beszélek, folyamatosan személyeskedsz, a másik véleményét ostobázod, magas lóról dumálsz, közben látszik, hogy teljesen magadból indulsz ki, ami jelen témában az inkompetenciádra erősít rá. Cseppet se zavarjon, hogy te jöttél házhoz, mert egy "picit" régebb óta vagyok a szakmában, mint te és folyamatosan cáfolom a légből kapott baromságaidat...

    A GoG még mindig egy apró hal a Steam árnyékában. Ahogy GoG-on úgy a Steam-en is rendszeresek a leárazások... van amikor a Steam-es ár a nyerő, van amikor nem. Ráadásul Steam-en az itemekből eladott pénzből, kártyapénzből is vásárolhatsz. Nekem az elmúlt kb. 10-11 évben 250-300€ walletpénz folyt be így, melyből a Steam-en vettem játékokat. Na most van aki ezt olyan magasságokban műveli CS GO ládákkal, DOTA itemekkel, skinekkel, hogy milliós wallettel bír.

    Senki nem mondta, hogy nem kell alternatíva és verseny. Ha értelmezted volna, amit írtam, akkor láthattad, hogy ugyan ezt írtam én is. De az Epic Store jelenleg semmire nem alternatíva. Eleve ez a Store nem pár hónapja kezdett ám, de ezt sem tudtad úgy tűnik. Cirka KÉT éve létező kliensről van szó, csak a kutya nem használta... ja de, az ingyenes Shadow Complex kulcsát beaktiválta. A Tencent 40%-os részesedése nem kevés, az ő egyértelmű hatásuk az, hogy elkezdtek valamit kezdeni azzal a porosodó klienssel.

    A hiba ott van, hogy ezt a klienst - főleg, hogy 2 éve létezik-, még vissza kellett volna tartani és fejleszteni rajta, mert a tudása egyenlő a duplanullával. Ez így jelenleg egy semmi, egy n+1. webshop, aminek megvan az a nagy hátránya, hogy csak rajta keresztül játszhatók a játékok.

    "Lehet jobb idővel?" Lehet. De ilyen starttal ember?! Erről írtam, erre nyomtad az ostobázásodat.

    Ennél rosszabb start nem létezik! A PC gamerek nagy része már most utálja az Epic store-t és ezen egy ingyen Metro sem segítene! Nézd már meg micsoda review bombing érte Steam-en a régi Metro-kat és gyere már rá végre, hogy a témában fejedre húztál egy zsákot és onnan kiabálod kifelé a saját véleményed, aminek a valósághoz vajmi kevés köze van!

    Gy.k.: Nem az a baj, hogy jött egy n+1 kliens, mert MÁR VOLT! LÉTEZETT! ÉVEK ÓTA! Az a baj, hogy az utolsó pillanatban egy, a PC játékosok számára FONTOS címet elvett a Steam-ről a Deep Silver az Epic Store miatt! Erre jött a patkány Zen Studios és még nagyobbat rúgott a bandába azzal, hogy a Steam-en bétáztatott, majd teljesen Epic Store exclu lett a játékuk!

    A cseresznye az egész tetején pedig az a "bennfentes", aki kvázi megfenyegette a PC-s játékosokat a review bombing miatt, hogy nem lesz több Metro PC-re, ha így viselkednek.

    "Csak az, aki a Steam-en vette a W3-at 30%-kal drágábbért... Mert a Steam így áraz..."

    Összevissza beszélsz! Nem is értem minek állok le ilyen inkompetens emberekkel tárgyalni.

    30€-ról indult, mind a GoG-on, mind a Steam-en. Az akciókkor, mind a GoG, mind a Steam, 50%-ot adott belőle eleinte (már megjelenés évében!!!), tavaly pedig kapott 75%-ot, Steam-en és GoG-on. Jellemzően a GoG W3 témában pár héttel előbb szokott akciózni, de hamarosan követte a Steam is... gyakran pedig teljesen együtt akcióztak.

    Befejeztem a veled való társalgást, nincs időm a tudatlan megnyilvánulásaidre... mondjuk nem is én szólítottalak meg. A jövőben ugord át a hsz-eim, én is így teszek.
  • molnibalage83
    #27
    Milyen szakmában vagy régebben, ha szabad kérdeznem...?

    A review bomb-ra. Az, hogy a gamer közösség egy része ennyire gyökér, az eddig is sejtettem, most már legalább bizonyíték is van rá...

    A W3-at a GoG-on 40 USD-ért vettem 2015 május végének magasságában, amikor 60 EUR volt Steam-en. Ha csak 60 USD-ért adta volt a GoG már akkor is olcsóbb lett volna, de íg meg főleg... Ja és ez a full ost-s artbookos kiadás volt.

    Az külön vicc, hogy nekem az első két Metro játék max. gyenge közepes volt és mégis érdekel a harmadik rész. Kb. leszartam, mikor kijött, hogy Epic Store-os lesz. Nagy ügy. Felrakom azt is. Ennyi.

    Félelmetes, hogy az OCI installerek korában egyesek ezen fetrengenek és visítanak. Tisza ovi. Bár a review bomb is ezt igazolta vissza.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.02.25. 11:53:38
  • Tinman #28
    Igen, de a fejlesztők egy nagyobb munkát egyedül nem bírnának finanszírozni, kell a kiadó, akitől már a fejlesztés közben is fizetést kapnak. Az, hogy a fejlesztők ebből alig részesednek ebből, az nem igaz. Mert mi az az "alig"? 2000 Ft helyett 100 Ft-ot kapnak? Dehogy. Elég jó fizetést kapnak végig, ha pedig a játékuk sikeres, akkor elszabadul a gyeplő... de ehhez nem árt jó játékot készíteni.

    "A játékipar szenved, a kiadók túlárazása miatt."

    Szó sincs erről. A játékipar jelenleg azzal küzd, hogy túl sok az eszkimó és kevés a fóka. Rengeteg fejlesztő van, rengeteg játék van és baromi nehéz kitűnni a többiek közül! Sok fejlesztő panaszkodik, hogy Steam-en is esélyük sincs kitűnni, amikor egy hónapban debütál ott pár száz játék, amiből nem kevés a komolyabb cím. Már pedig a fóka, vagyis a vásárló tárcája véges.

    A játékok árai, pedig ha belegondolsz, láthatod, hogy egészen barátiak.

    Emlékszem, hogy 1995-ben már abszolút jellemző volt a 10.000 Ft-os PC-s, dobozos játékár. Ehhez képest, most egy AAA cím nyitóára a Steam-en 16-19.000 Ft körül mozog, de nagyon hamar kap akciós árat, illetve már pre-order is meg lehet venni 10-15%-os engedménnyel 3rd party shopoktól.

    1995. Jelenleg 2019-et írunk, vagyis majdnem negyedszázad és még mindig nem mondható az egyértelműen, hogy 2x annyiba kerül egy játék, mint akkor, pedig cirka 25 év iszonyú sok.

    Mennyit is kerestél 1995-ben? Az átlag 30-40.000 Ft körül nettóba. Most mennyit keres az átlag idehaza? Na ugye.
  • molnibalage83
    #29
    A mikrotranzakció is annak lecsapódása, hogy a játékosok sokszor nem fizetik ki a valódi fejlesztési költségeket és ezzel próbálják bevasalni a hiányzó összeget, amit valóban bevételként tervez a fejlesztő / kiadó.

    Az Otherworld csatornán volt egy jó beszélgetés erről a SW Battlefront vagy más játék kapcsán egy magyar fejlesztővel. (Otherside sorozat.)
  • ostoros
    #30
    Te pedig hülye vagy és arra vagy büszke. Melyik a jobb? Agymosott balfasznak lenni nekem nem felel meg.

    Mellesleg, talán nem tűnt fel, de a letöltések száma az árral arányosan emelkedik. Hoppá

    Ja, és a torrentet nem a kiadóknak/fejlesztőknek szántam megoldásként, kis óvodás barátom, hanem a játékosoknak, akik VALAMIÉRT játszani akarnak, de az már nem tetszik nekik, hogy STEAM kulcsot vegyenek, vagy epic storeba fizessenek.
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.02.25. 18:57:28
  • ostoros
    #31
    "A másik, amit nem értesz, az a kiadó szemétsége, akik a megjelenés előtt 2 héttel szedették le Steam-ről a játékot. "
    Ja, ha én szidom a kiadót, mert egy szemétláda, az csúnya dolog, de TE unikornis vagy, kösz szépen.
  • ostoros
    #32
    Szerintem nem a fóka kevés, hanem az eszkimók túl sokat zabálnak. A túlárazás miatt inkább letöltik az emberkék. Persze, értem én, hogy nyugat európai pénztárcákhoz áraznak, de a világ jelentősen nagyobb ettől. (Miközben a fejlesztő meg kelet-európai bért kap sok esetben)
    És ebben viszont a kiadók és a fejlesztők is valóban mindketten benne vannak, de nem egyenlő arányban.

    95-ben még dobozos volt a dolog, terjeszteni kellett, legyártani a dolgot, kamionnal kiszállítani, kifizetni a boltos hasznát, meg az ÁFÁ-t stb. Ma, ez nincs.
    Nem ennyivel kellene olcsóbbnak lenni, ha már szinte MINDEN közvetítő kiesett a láncból, hanem még egy fél nagyságrenddel. Az, hogy ennyien próbálkoznak, pont a magas áraknak köszönhető, mert valahogy csak megélnek a piacon ennyien is... Persze úgy is lehet nézni a dolgot, hogy emiatt nagyobb a játékok választéka, de a minőség már annál inkább... változó.

    Nem látom, hogy annyival jobban keresnének az emberek...

    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.02.25. 19:30:26
  • ostoros
    #33
    Szerintem, ha tehetnék, végtelen bevételt "terveznének".

    Mint a könyvkiadók. 70 évvel a szerző halála után, még mindig ömlik a dohány (aminek 8%-a a szerzőé és családjáé, a többi a kiadóé).
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.02.25. 19:38:19
  • molnibalage83
    #34
    Egy kelet-európai SW fejlesztő bére igencsak kúszik felfelé, mert az ő munkájának előnye, hogy ki sem kell mozdulnia ahhoz, hogy pont ugyanazt a munkát végezze el, mint egy mondjuk egy USA/UK-ban ücsörgő fejlesztőé. Aláígér 20%-ot az ottani bérnek és azzal itthon elvan.

    A komolyabb SW fejlesztőknél úgy röpködnek itthon is a nettó 600-900k-s fizetések, hogy csak pislogsz.

    Én egy ideig komolyan elgondolkodtam, hogy kitanulom a 3D modellezés saját magam, mert az tipikusan olyan munka, hogy megmondják milyen kell. Beküldöd és ha készen van, akkor fizetnek. Mellékesnek is jó, főállásban se kell tolni.
  • ostoros
    #35
    Ott a pont, bár szerintem jelentős az önkizsákmányolás, hiszen egy román fejlesztő simán alá tud ígérni a magyar fejlesztőnek is.
    Az indiai meg a románnak...
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.02.25. 20:01:03
  • molnibalage83
    #36
    Csak egy idő után az ár konvergál a "minőséghez" is.
  • ostoros
    #37
    Biztos így van. Jelenleg. De nem véletlenül IT-znek annyira Indiában, nagy IT cégek is oda fektetnek be. Ha a trendek folytatódnak, India szoftverben ugyanaz lesz, mint Kína hardverben, hogy mi marad errefelé, nem tudom. Tervezés esetleg? Meg kutatás, gondolom.
    Meg gyros árusok, arra mindig szükség lesz. :)
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.02.25. 20:18:59
  • DrSoong
    #38
    A steamet retek sokan utálják ki ezért, ki azért (játékosok). Ezen felül 20%-ot kell fizetni neki a bevételből. Nyilván aki meg akar venni egy valamit az meg is fogja, ha az pedig a kiadónak egy kevesebb kiadással járó platformon van akkor nyilván több a bevétele is.
    Utoljára szerkesztette: DrSoong, 2019.02.25. 21:04:59
  • TokraFan
    #39
    "ja, és a torrentet nem a kiadóknak/fejlesztőknek szántam megoldásként"

    Világos, mert akkor nem lopod el a fejlesztőtől a pénzt...Ja de!

    "Ja, ha én szidom a kiadót, mert egy szemétláda, az csúnya dolog, de TE unikornis vagy, kösz szépen"

    Felőlem szidjad a kiadót, csak tegyed már logikusan! Az nem logikus, hogy "szarszemételnyomó mert leszedi a fejlesztőt pénzre (mellesleg, ezt is jogosan teszi ha előtte milliókat invesztált a fejlesztésbe), aztán meg leírod, hogy a játékosok lopják csak nyugodtan programot, az nem gond.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.02.25. 22:13:19
  • ostoros
    #40
    Lopás? Szánalmas agymosott! Mit veszít el a kiadó, ha indiában letölti a játékot Omár, akinek amúgy sem lett volna rá pénze?
    Ja, hogy szerinted Omár csak dolgozzon többet, ha nem telik neki arra, amit simán lehetne helyileg az ő pénztárcájához igazítva is árulni, mert NEM KERÜL SEMMIBE.
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.02.25. 22:21:02
  • TokraFan
    #41
    "Igen, értem a különbséget. De új Opelt is csak az Opel gyárt és az Opel dönti el, hogy milyen módon akarja terjeszteni a saját kocsiját. Ti meg ezen sírtok és fetrengtek."

    Egyrészt, senki nem sír -esetleg te, de az irreleváns most-, én itt véleményt alkotok maximum.
    Másrészt, nem pontos a hasonlatod, mivel ezeknél a megoldásoknál eleve tudvalevő, hogy a terméket hol és milyen feltételekkel lehet beszerezni! A Metro esetében nem erről volt szó, mivel a kiadó feltette Steam-re és az előrendeléseket is fogadta már jóval korábban. Az dolog _jogszerűségét_ én egy percig nem vitattam, örülnék, ha értőbben olvasnál! Azt az üzleti magatartást kifogásoltam, amit az Epic most választott, illetve vitázom veled abban, hogy ez mennyire üdvözlendő magatartás. Annak én is örülök, hogy van a Steam-nek vetélytársa, de azzal nem értek egyet, hogy _kényszerrel_, tehát ismétlem, _kényszerrel_ operáljon!

    versenyről beszélsz...Akkor beszéljünk arról, hogy versenyezzen! Versenyezzen jobb kliensel, jobb közösségi megoldásokkal, jobb árakkal, újításokkal, innovációval, akármivel ami megnyerő és szimpatikussá teszi a felhasználók szemében.
    De ez nem az.

    Egyébként is rossz az autós hasonlatod. Hasonlítani inkább piacteres termékekkel lehetne. Mondjuk Coca Cola-t is kaphatsz bárhol, vagy Danone-t vagy mittudomén mit. És valóban, holnaptól kitalálhatná a Coca & Co. is, hogy egy egyetlen üzeltben veheted majd meg, jogilag nem szólhat bele senki, csak kérdés, mennyire lőné tökön magát vele? Kb. pont annyira, mint az Epic és a Deep Silver.