• Tinman #28
    Igen, de a fejlesztők egy nagyobb munkát egyedül nem bírnának finanszírozni, kell a kiadó, akitől már a fejlesztés közben is fizetést kapnak. Az, hogy a fejlesztők ebből alig részesednek ebből, az nem igaz. Mert mi az az "alig"? 2000 Ft helyett 100 Ft-ot kapnak? Dehogy. Elég jó fizetést kapnak végig, ha pedig a játékuk sikeres, akkor elszabadul a gyeplő... de ehhez nem árt jó játékot készíteni.

    "A játékipar szenved, a kiadók túlárazása miatt."

    Szó sincs erről. A játékipar jelenleg azzal küzd, hogy túl sok az eszkimó és kevés a fóka. Rengeteg fejlesztő van, rengeteg játék van és baromi nehéz kitűnni a többiek közül! Sok fejlesztő panaszkodik, hogy Steam-en is esélyük sincs kitűnni, amikor egy hónapban debütál ott pár száz játék, amiből nem kevés a komolyabb cím. Már pedig a fóka, vagyis a vásárló tárcája véges.

    A játékok árai, pedig ha belegondolsz, láthatod, hogy egészen barátiak.

    Emlékszem, hogy 1995-ben már abszolút jellemző volt a 10.000 Ft-os PC-s, dobozos játékár. Ehhez képest, most egy AAA cím nyitóára a Steam-en 16-19.000 Ft körül mozog, de nagyon hamar kap akciós árat, illetve már pre-order is meg lehet venni 10-15%-os engedménnyel 3rd party shopoktól.

    1995. Jelenleg 2019-et írunk, vagyis majdnem negyedszázad és még mindig nem mondható az egyértelműen, hogy 2x annyiba kerül egy játék, mint akkor, pedig cirka 25 év iszonyú sok.

    Mennyit is kerestél 1995-ben? Az átlag 30-40.000 Ft körül nettóba. Most mennyit keres az átlag idehaza? Na ugye.