17
  • Zombee
    #17
    Szerintem a megírására gondolt. Egy számot még az amatőr zenekarok se 15 perc alatt vesznek fel. Eleve sávonként rögzítik, külön-külön minden hangszert, meg az éneket. Aztán ha valamivel nem vagy elégedett, lehet újra rögzíteni. Jó, vannak egyben, élőben felvett dalok, lemezek, de az már nem Mariah Carey szintje, ő kevés oda.
  • dyra
    #16
    A piac törvényei ezen iparágban elég jól működnek, itt nem nagyon tudnak kialakulni monopóliumok mint más területeken, hiszen az emberek folyamatosan az új zenét keresik. Még a Google keresője kb 20 éve piacvezető.

    Ez sajnos azzal jár, hogy nagyon kemény árverseny van. Régen ez nem így volt mivel az előadok és annak terjesztése is erősen korlátozott volt. Gyerekoromban kb 5 - 6 együttest nyomtak azon a néhány csatornán amit mindenki hallgatott, most meg temérdek csatornán eszméletlen sok előadó zenéje ömlik szinte ránk.

    Szerintem most amúgy több pénz áramlik a zeneiparba csak mivel sokkal sokkal több előadó van egész egyszerűen kevesebb jut.

    Nem a letöltéssel és a lopással van a gond manapság havi 1 - 2 ezer forintért már elérhető havidíjas szolgáltatás ahol fizetsz a zenei tartalmakért.

    Megváltozott a világ.


    Utoljára szerkesztette: dyra, 2018.12.30. 14:38:05
  • Tinman #15
    "úgy tekint a zenére, mintha az olyan lenne, mint a levegő: mindenki alanyi jogon ingyen hozzájuthat."

    Mert iszonyatosan, brutálisan sok van belőle! Olyannyira, hogy ha tetszik neked egy stílus, akkor találni fogsz egy csomó előadót, akik holt ingyen biztosítják számodra a zenét. Még egyszer: Ingyen. Nekem is van sok ilyen albumom (digitális nyilván).

    Na most ehhez képest a Spotin kapnak belőle részesedést az előadók... ha remek a dal és sokan hallgatják nagyobb a lé. Mi a gond? Jó dalokat kell írni.

    A nagyon nagyon jó dalokat meg albumostól megvesszük, de ehhez le kell ám valamit tenni az asztalra. Ez a már a Queen, meg Black Sabbath kategória, ebbe a ligába meg nem könnyű bekerülni az ilyen Drake meg egyéb lófaszra se való villanásoknak.
  • bundasjezus
    #14
    "Hogy jön ide a lopás?"
    Nagyon egyértelműen ide tartozik. A 2000-es évekig teljesen természetes és magától értetődő volt, hogy aki zenét akart hallgatni, az
    a) bekapcsolta a rádiót
    b) megvette a hanglemezt, kazettát, CD-t
    c) elment koncertre.
    Ma viszont valami hülye oknál fogva mindenki úgy tekint a zenére, mintha az olyan lenne, mint a levegő: mindenki alanyi jogon ingyen hozzájuthat. Na ezért emeltem fel a szavam.
    Ami viszont szinte minden hozzászólásból kitűnik, az a végtelen irigység a zenészekkel/előadókkal szemben. Te is leírod, hogy "az ugribugri sztárok megérik-e a pénzüket, akkor összevethetnénk a vagyonukat a baleseti nővérekével mondjuk". Azon kívül, hogy rohadtul demagóg vagy, nyugodtan felmehetsz a színpadra valamelyik ugribugri sztár helyett, aztán majd meséld el, mekkora sikert arattál a produkcióddal. Mindenkinek el kell ismerni anyagilag is a teljesítményét, ha az társadalmilag hasznos, akár zenészről, akár nővérről van szó.
    Utoljára szerkesztette: bundasjezus, 2018.12.30. 09:25:39
  • Tetsuo
    #13
    Hogy jön ide a lopás? Olvastad a cikket? A többiek arra reagáltak.
    1. Az általatok preferált kapitalizmusban a piac árazza be a "művészeti" alkotásokat - elvileg -, ami frenetikus kell legyen.
    2. Ha pedig valóban meggondoljuk, az ugribugri sztárok megérik-e a pénzüket, akkor összevethetnénk a vagyonukat a baleseti nővérekével mondjuk...
    3. A zenei torrentezés leáldozóban van, egyre többen használnak legális alternatívákat helyette még hazánknál fejletlenebb országokban is (pl. Youtube).
  • bundasjezus
    #12
    Régen pontosan megvolt az ára egy zeneszámnak. Ha zenét akartál, meg kellett venned CD-n vagy kazettán. Volt akkoriban is CD meg kazetta másolgatás, de a törvény jobban utána tudott nyúlni a tolvajoknak. Ma az internet korában két kattintás elég és már le is töltheted bármelyik torrentoldalról a kedvenc számodat. Az egyszeri felhasználónak ez tök jó, mert ingyen van a zene, szerencsétlen előadó meg egy fillért se lát belőle. Képzeld el, hogy írsz egy regényt/szoftvert/forgatókönyvet, dolgoztál rajta egy évig, aztán valaki egy kattintással letölti és nem fizet cserébe. Vagy autógyártó vagy és amint legurul a gyártósorról az autó, már el is lopja valaki. Vagy pék vagy és amint kiteszed a frissen sült kenyeret a polcra, már el is lopja valaki. Ez ugyanaz. A zene szellemi tulajdon. Ugyanolyan emberi teljesítmény áll mögötte, mint bármi más mögött. Ha élvezni akarod, fizess érte. Ugyanez vonatkozik a filmekre is.

    Sajnos a jog és a zeneipar/filmipar balf*szkodása és tetű lassúsága is kellett ahhoz, hogy a zenészek, előadók így ráfaragjanak. Ettől függetlenül a lopás az lopás marad, akkor is, ha jelenleg nem nagyon akar senki sem fizetni a zenéért.
  • dyra
    #11
    Én se sajnálom tőlük a pénzt de egyszerűen annyi nincs amennyit szeretnének. Így van ezzel kb a teljes munkaerőpiac.

    Most őszintén szerinted mennyit kellene fizetni egy zeneszám meghallgatásáért?

    A piac szabályozta be mennyit érnek. Egyszerűen nem fizetnek érte többet.
  • bundasjezus
    #10
    Nem igazán értem a zenészekkel szembeni zsigeri ellenszenvet. Megnéznék itt néhány kommentelőt, hogy mit tudna produkálni egy színpadon többezres közönség előtt, a telepisilt gatyán kívül. Ha valakiktől nem sajnálom a pénzt, azok a művészek, zenészek, költők, írók. Rohadt nagy kitartás és tehetség kell ahhoz, hogy valaki összerakjon egy jó számot. Aki irigyli tőlük a pénzt, azoknak azt tanácsolom, hogy meg lehet próbálni utánuk csinálni. Egy pillanatig se várja már el senki, hogy ingyen hallgathat zenét. Ez egy szolgáltatás, ami mögött baromi nagy munka és teljesítmény van. Természetes, hogy fizetni kell érte. A hőbörgőktől kérdezném: ti miért nem dolgoztok ingyen, hiszen kb ugyanezt várjátok el a zenészektől is, nem igaz? Fordítva ültök a lovon. Vagy az internetet és a villanyt is a szomszédtól lopjátok?

    Mariah Carey-t meg lehet szeretni, nem szeretni. Különösebben én sem vagyok érte oda és a zenéit sem hallgatom. De elismerem a tehetségét és a munkáját. Az átlagember örömében a földhöz verné a seggét, ha század olyan tehetséges lenne mint ez az énekesnő.
  • MuldR
    #9
    Egy 14 éves zenéért 1 nap alatt 10k USDt kapni és még nyavajog. LOL
    A BTS 7,4 millió USD-t keresett csak a Spotify-on tavaly. Lehet azon keresni, csak jó és sok zenét kell írni.
  • csicso82
    #8
    Ez a dal jó lehet itt fanyalogni. Carey pedig nem sírt hogy keveset kaszált hanem örült, hogy ilyen sokan szeretik. Megjegyzem lassan 30 éve a pályán van megszedte már magát nem kell félteni.
  • Tetsuo
    #7
    Ha a Spotify-t nagyobb publikum előtt is lehet használni, akkor biztos többe kerülne, mint egy személy előfizetése - szerintem.
  • kapuvili
    #6
    Azt hiszem, ennek a 11 milának a túlnyomó részét az USA ízlésfogyatékos része adja, ahol nyilván tömegesen rájöttek a kocsmák meg ilyesmik is, hogy jobb a spotit nyomni csekély előfizetési díjért, mint a kereskedelmi adókat. Talán előbb-utóbb nálunk, ahol még az ottaninál is ezerszer szarabbak ezek, szintén inkább ezt lehet hallgatni majd. Különben ízlésről nem érdemes vitatkozni, de ennél a nyálas MC számnál azért van vagy száz hallgathatóbb karácsonyi izé. Most rávettem magam, és először az életben végig is néztem, hallgattam ezt, nem volt könnyű, de keményen küzdöttem, sikerült. Soha többé, csak ha nekem fizetnek érte ennyit. Mariah Carey különben valamikor nagyon régen tetszett, de aztán beleesett ebbe a nyivákoló stílusába, nem is emlékszem, mikor hallottam tőle valami elfogadhatót. Próbáltam végignézni, hallgatni idei koncertjeit, de belefáradtam. A Spotify pedig maradjon ilyen, mint most, az előadók, szerzők már pontosan tudják, hogy csak a koncertek hoznak mostanában igazán nagy pénzt, de még azok nélkül is egészen jól fenn tudják tartani magukat.
  • dyra
    #5
    ennyi a piaci értékük
  • Tinman #4
    "A rádiókban való lejátszások vagy a CD-eladások után sokkal több pénzt kapnak az előadóművészek, ezért van az, hogy sokan bírálták a stream-szolgáltatót. "

    Hínye' bazdmeg, de nem értik ezek a "művészek" ezt az egészet. Ott a Youtube... kattintok, ingyé' meghallgatom a Mária Keri szarát. Abból mennyit kap? Erősen gyanítom, hogy kevesebbet.

    A másik, hogy a stream az NEM VÁSÁRLÁS! Meghallgatod a Spotin és? A tiéd a dal? Lószart. Ha lejár a prémiumod is meghallgathatod ugyan, de egyrészt szarabb minőségben, másrészt esélyes, hogy reklámot is kapsz bele, harmadrészt nem tudsz a dalok között ugrálni.

    Nem mellesleg nem mindig tud az ember egy dalt az elejétől a végéig meghallgatni, ergo miért kéne azért teljes árát fizetni, mintha megvettem volna? Fuck logic!

    "A rádiókban való lejátszások vagy a CD-eladások után sokkal több pénzt kapnak az előadóművészek,"

    De ez természetes! CD-n a tiéd... 2342342323x lejátszhatod magadnak. A rádiók nem 1 embernek tolják ki, hanem akár több milliónak, ergo nagyobb sápot is illik fizetniük.

    Aztán ott a warez kérdése! Egy nyomorult dalt lementeni percek kérdése még egy 70 éves mamának is, kb. ilyen nehézségű. Nem jobb akkor a Spoti, ahol az előadó azért csak részesül a dologból? Dehogynem jobb.
  • Magnum PI
    #3
    Szóval Mariah Carey egyetlen nap alatt egy zeneszámmal keresett pár 10.000 dollárt (5-10M Ft) és szegény zenészeket sajnáljuk mert nem kapnak elég pénzt?
  • Tetsuo
    #2
    "A dal egyébként mindössze 15 perc alatt készült el."
    Akkor még sokat is fizettek érte. :-) Persze nem ennyi idő alatt készült el, csak ennyi idő alatt játszották fel a zenészek/énekesek - gondolom.
  • Tikal #1
    "Mindez nagyon ismertté tette a nótát" hogy mi? :D