102
2019/202 körül folytatódik a sorozat
  • Carmang
    #102
    Mint minden más, ez is attól függ, hogy a fejlesztők mennyi energiát hajlandóak belefccölni a szép megvalósításba. Mikor a barlangot járta be a kamera, tisztára úgy éreztem magam, mintha a National Geographic filmjét nézném valami távoli helyen levő területről. Aztán mikor bejött a képbe a mozgó csaj, akkor egyértelmű lett, hogy ez bizony számítógéppel generált látvány.
  • Montanosz
    #101
    még levegőt is elfeljtettem venni a repülős résznél :-D
  • molnibalage83
    #100
    Hát, az UE5 demója után ezt a "jól kinéző" részt lehet, hogy át kell gondolnunk. :)
  • Carmang
    #99
    Szerintem befolyásolja. Nyilván nem mindenkinél, pl nálam nem. Mindenesetre a Bethesda ezt biztosan kiszámolta már.
  • Palinko
    #98
    Csak hogy egyetlen mmorpg sem konkurenciája az offline rpg élménynek. Almát körtével szerintem, meg aki akarta már nyomta az eso-t... Ez a konkurencia csinálás nem jó érv. Ráadásul aki akkora fan, simán megvenné az új részt, letolná azt az 50-100 órát 2 hét alatt és menne vissza eso-zni, semmit nem befolyásolna.
  • Carmang
    #97
    Amíg nem mondta, hogy az erdős videót a haverja készítette...
    Ettől függetlenül elég dúrva ez a technika.
  • molnibalage83
    #96
    A videó bevágásoknál a grafikát ecsetelve az a Starmittomén milyen játékból vannak?
  • Pluskast
    #95
    Nem az :) Amúgy ahogy a srác is mondja a vége felé én is csodálkoznék ha ennyire ütős lenne a végleges játék grafikája.
  • molnibalage83
    #94
    Először azt hittem, hogy ez 04.01. videó.
  • Pluskast
    #93
  • lwb
    #92
    Igaz, bocsánat, BGS-t akartam írni. A fejlesztők, nem a kiadók.
  • PiszkosFred
    #91
    > Egyébként a TESO-t sem a BSW fejlesztette, hanem a Zenimax Online Studios.

    Igy van, bar engeldemeddel, apro elirassal :) A BSW a kiado (Bethesda Softworks) es az amcsiknal ok adtak ki az ESO-t, RoW teruleten mas volt a kiado az elso evekben - de akkor is nyilvan ok koordinaltak az egeszet. A fejleszto a BGS (Bethesda Game Studios) es a ZOS (lasd lent), ket kulonbozo ceg es egymastol nagyjabol fuggetlenek, ahogy irtad, hiszen csak az anyavallalat (Zenimax Media) koti oket ossze, no meg a kozos kiado BSW (es a lore miatti esetleges kozos munkavacsorak).
    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.04.01. 19:58:32
  • lwb
    #90
    Részben erről is beszélek, amikor azt mondom, hogy szándékosan nem adnak ki ilyen játékokat. Egyébként a TESO-t sem a BSW fejlesztette, hanem a Zenimax Online Studios.
  • Carmang
    #89
    Nade a TES-ből jött időközben egy Online rész, amit nem néhány évre terveztek. Nyilván nem akaródzik nekik egy egyjátékos játékkal konkurenciát csinálni önmaguknak.
  • lwb
    #88
    https://hu.wikipedia.org/wiki/Tril%C3%B3gia

    "A trilógia három részből álló regény vagy más irodalmi sorozat, film, videojáték vagy zenei album. Nem minden trilógia indul trilógiának, az idők során fokozatosan készülnek az új részek. De az is lehetséges, hogy egy trilógia negyedik, ötödik résszel is kibővül. Természetesen ekkor már nem trilógia. "

    Ne, ne olvass. Előbb tanulj meg magyarul.
  • lwb
    #87
    "Te egész egyszerűen a gizikét a gőzekével kevered fura elvárásokkal. "
    Ad hominemtől eltekintve, ezt honnan veszed? Mit keverek mivel? az nem tetszik, hogy eltér a véleményünk?

    "Te azt hiszed, hogy mert neked erre igényed van, akkor ez az üzleti és fejlesztési terve XY cégnek."
    Hol állítottam, hogy mert nekem valamire igényem van, akkor az lesz az üzleti terve a cégnak? Idézd be. Ennek éppen az ellenkezőjét állítottam, hogy erre lenne igény (nemcsak nekem, húzd elő a fejed a homokból),, de ehhez képest nem ezt csinálják, nyilvánvaló hogy azért, mert nem ezt tervezik. Szerintem ez hiba.

    " Ettől a vágyvezérelt gondolkodástól megyek a falnak."
    Fogyasztóként mégis mi a bánatos lófaszt tudunk még csinálni? Bólogatni kell, hogy ugyan szar ez az új Blades mobiljáték, de legalább jó sok pénzt keres rajta a cég, szóval akkor dobok bele még 100 dollárt a mikrotranzakcióba? Komolyan? Az ember nyilván szeretne olyan minőségű terméket vagy szolgáltatást, amire neki igénye van.
  • molnibalage83
    #86
    Soha nem volt trilógia, de most készül a 4. rész.

    Ezután olvassak még tovább...?
  • lwb
    #85
    1. A DA soha nem volt trilógia (számozva is csak ugye kettő volt belőle) és épp most készítik a 4. részt. Egyébként az is vitatott, hogy a DAI minőségi csökkenést jelentett a DA2-höz képest.
    2. Az ME-ből közben kiadtak egy 4. részt, ami a MEA volt. Szarul sikerült, de attól még kiadták. Ez sem "trilógia".

    Én tényleg nem várnám el, hogy legyen újabb rész ezekből,csak egyrészt ugye ŐK JELENETETTÉK BE, hogy csinálnak újabb részeket. Másrészt meg én teljesen jól ellennék hasonló minőségű játékokkal új IP-k terén. Mint amilyen a Starfield lesz vagy kellett volna hogy legyen mondjuk nem 8-10 évvel a legutóbbi hasonló léptékű RPG-jük óta.

    "Te azt hiszed, hogy mert neked erre igényed van, akkor ez az üzleti és fejlesztési terve XY cégnek."
    Leszarom a cég üzleti tervét, én nem vagyok sem alkalmazott, sem részvényes, hanem fogyasztó. Engem a cég termékei érdekelnek és ha azok szarok, korábban meg jók voltak, akkor azért leírom a véleményem egy fórumon. Mert egy fórum erre való. Ezen kívül annyit tudok még tenni, hogy nem veszem meg a szemetet, amit a jó játékok helyett kiokádnak magukból az elmúlt években.

    Nekem van erre igényem? Komolyan? Szerinted niche igény van egy TES6-ra? Vagy egy jó DA játékra a világon? Ez az én egyéni igényem, a világ meg inkább még egy always online game as a service játékot akar lehetőleg battle royale móddal, igaz?
    Szerintem neked elmentek otthonról.
  • molnibalage83
    #84
    De már megint...

    1. A DA trilógiát megcsinálták úgy, hogy folyamatosan csökkent a minősége. Kész, lezárták. Miért várod te, hogy újabb lesz?
    2. A ME trilógiát megcsinálták. Kész, lezárták. Miért várod te, hogy újabb lesz?

    Te egész egyszerűen a gizikét a gőzekével kevered fura elvárásokkal. Te azt hiszed, hogy mert neked erre igényed van, akkor ez az üzleti és fejlesztési terve XY cégnek. Ettől a vágyvezérelt gondolkodástól megyek a falnak.
  • PiszkosFred
    #83
    Csak az elmult 2 evben 4 (NEGY) studiot nyitott a BGS, van eroforras es ember. Megujulas es kreativitas nincs egyelore.

    Olyan ez, mint a legtobb munkahely, nem hiaba mondjak - kiveve a magyarok, mert itt mindenki minden allast nyugdijig akar csinalni -, hogy erdemes 5-6 evente uj munkakorre valtani, vagy vezetokent reszlegesen lecserelni es atszervezni az egyes reszlegeket/diviziokat :)

    Amikor a BGS vezetoi, producerei es fobb iranyitoi mar 20-25 eve ott vannak es senki nem parancsol nekik es ok az "istenek", addig nem is lesz valtozas, mert bar pofonnal tekinti sok ember a FO76-t, es latjak ok is, hogy necces volt, de milliok vettek meg, nagyon sokan jatszanak veluk, megverni sem akartak oket tegnap, sot... vagyis tovabbra sincs meg az a pofon, amitol komolyabb valtozas lenne.
    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.03.31. 11:27:54
  • lwb
    #82
    Nincs összefüggés aközött, hogy az erőforrásokat pénznyomtató mikrotranzakciós szarokra cseszik el, ahelyett hogy a régi minőségű SP RPG franchise-okat folytatnák? Ne csináld már.
  • lwb
    #81
    Most abba bele se megyek, hogy milyen a játékok minősége. Az egy más téma. Egyelőre arról beszélek, hogy egyáltalán nem csinálnak semmit a nagy franchise-okkal ezek az egykor patinás RPG-készítők.

    Kedvenc példám, ami aktuális most, a mostani konzolgeneráció végén. Az előző generáció alatt kijött:
    - két teljesen új TES játék,
    - három DAI játék (egyik crossgeneration)
    - három Mass Effect játék (a jók)
    - két Fallout játék (a jók ismét)

    Ebben a generációban:
    - 0 új TES
    - egy crossgen DA játék (ami volt az előzőn is), az újat nem sorolom, simán lehet, hogy nem ez a generáció lesz, lószart se tudunk még,
    - egy Mass Effect játék (az is minek), amit másik stúdió csinált
    - egy so-so Fallout játék és egy kurva nagy pofára esés Fallout játék
  • molnibalage83
    #80
    Az FO76 szerinted mi a garancia, hogy nem basszák el a TES VI is? Na nem mintha az V akkora eresztés lett volna...
    Nem kell bele NPC, majd mágikus varázstárgyak adják a questet, ahogy az FO76.

    Mondom, semmiféle logikai kapcsolat nincs aközött amin rugótól. Ez erőforrás menedzsment. Ha nincs elég ember, akkor ilyen tempóval jöhetnek ki, MINŐSÉGTŐL függetlenül.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.31. 11:19:29
  • lwb
    #79
    A kettő összefügg. Azért nincs új TES játék, mert helyette FO76 meg ESO meg ES:Legends meg Blades meg ilyen pénznyomtató, mikrotranzakciókkal teli, loot box faszságok vannak. Ezek viszik el az erőforrást, meg nem is éri meg jó játékokat csinálni, mert a fogyasztó kétszer annyit fizet a szarért, akkor minek szenvedjenek egy jó játékkal? Ha a szar is fincsi, minek vigyenek minket Michelin-csillagos étterembe?

    De ez nemcsak TES-re igaz. Nézd meg a DA-et: 2009, alapjáték, 2010, a nagy dlc-k (kiegészítők), 2011 DA2 (akármilyen is volt). Aztán 3 év múlva jött a DAI, azóta idén 5. éve nincs lószar se, egyelőre egy címet tudunk, idén E3-on kint sem lesz az EA, magyarán gameplay biztosan nem lesz, talán jövőre. Ezért biztos, hogy 2021-22 előtt ebből sem lesz semmi. Ami azt jelenti, hogy 7-8 év itt is, optimista becsléssel. Ez sem véletlen.
  • PiszkosFred
    #78
    Kellenek a szar jatekok is, mert azokhoz viszonyitva tudod, hogy a TOBBI jatek jo :)
  • molnibalage83
    #77
    Ennek semmi köze a AAA ipar problémáihoz.

    Arra nincs semmiféle szabály, hogy mikor akar valaki új részt csinálni. A AAA játékipar problémái, inkább az Anthem, a FO76 és néhány más játék pofátlanul szar minősége és az, hogy minőség ellenőrzés semmi. Kvázi befejezetlen hulladék játékokat lehet kiadni. Anno a Rome 2 is ilyen volt. Kb. éves nagyságrenddel a kiadás után fejezték be az Emperior kiadással. Az legalább ingyenes volt.

    Szóval az utolsó mondatot elég mulatságos, mert szerint a játékok minőségét kell figyelni, esetleg az ár/érték arányát.

    Kér írás a témában.

    Link 1

    Link 2.

    Engem rohadtul nem érdekel, hogy mikor jön valami. Engem az érdekel, hogy ne legyen szar.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.31. 11:10:31
  • lwb
    #76
    Érdemes az alcímen változtatni: idén még Starfield sem lesz E3-on, ami azt jelenti, hogy 2020-nál előbb Starfield nem lesz, az 100%. Tehát TES6 sem jön 2022, de inkább 23-24-nél korábban.

    ... és itt gondolkodjunk is el azon, hogy két TES epizód között 12-13 év fog eltelni. Az 5. és a 6. epizód között. Úgy, hogy az EGÉSZ sorozat éppen idén volt 25 éves. 18 év alatt öt részt sikerült korábban csinálni, aztán 12 évig semmit se. Na ez a baj a mostani AAA játékiparral, ha valaki nem tudná vagy nem értené vagy nem akarná érteni.
  • Montanosz
    #75
    hát annak örültem volna ha karate meg ilyesmi nincs benne, mondhatni nem "korhű" :-D
  • molnibalage83
    #74
  • Although
    #73
    Sikerességről nem személyes élményről, véleményről beszélünk A TESV rekord eladásokat produkált. A fallout 4 is szépen elfogyott. Igen te kifejezetten a sztori alapú játékokat szereted ahol mászkálás is van és megszakad a történet az téged nem dob fel, hogy rejtett kincseket keres :) A morrowind ilyen volt :) Még nem túl nagy világ sok jó sztorival. Az FNV már említettük Obsidian játék és így valószínű ez az egy fog tetszeni neked.
  • molnibalage83
    #72
    A videó egy szomorú trendet mutat be és annak végét. A saját szemszögéből nézve egyre faékebb, de szebb játékokat (a F4 és a F76 már ezen a téren sem lépett előre.)

    Halkan jegyzem meg a saját egyszemélyes perspektívámból eddig sem volt a Beth-től elájulva.

    Gothic 1+2 után nekiestem a TES III-nak. Kb. 10-16 óra után meguntam. Semmiféle nagy ívű sztorit és világot nem tapasztaltam. Iszonyatosan részletes skill és inventory és minden mástól még nem lesz élvezetes egy játék. A Gothic világához képest 0 atmoszférát találtam meg ember útjelző táblákat.

    A Skyrimet megvettem, végigtoltam. Kinézetre elbűvölő játék volt 2011-ben, tényleg eldobtam tőle a hajam. Mínusz karakteranimáció... Apró hiba, hogy a története annyira semmilyen volt, hogy egyetlen szereplő nevére sem emlékszem. A főszálból is annyi maradt meg, hogy volt múltba látás, sárkányok és a végén egy csontváz építmény. Ennyi. Meg arra, hogy hetekig olyan bugos volt, hogy pl. az immunitások nem működtek és emiatt kinyírhatatlan ellenfelek voltak... Egynek elment, a bejárható helyszínek kinézete fantasztikus volt. A hegybe vájt város, a sejtelmes bevilágítású dungeonök, a hegyi táj, stb. De mint történetalapú RPG nagy nulla volt. Inkább egy mini online RPG szerű izé volt, ami megrekedt egy szinten.

    A TES IV-et csak Nehrim miatt vettem meg, fillérekért mindenestül. Aztán elkezdtem az gyári történetet is, de dögunalom volt. Pár óra után nem bírtam tovább. Az Enderalra sajnos még nem volt időm.

    GoG-on megvettem most a F3 és F NV-t fullosan, mert ezek közül főleg az utóbbit nagyon dicsérik. Mondjuk úgy, last chance. Az TES VI-ot csak a kritikák után fogom megvenni, az ziher.
  • Although
    #71
    Nem áll azért össze a kép. Egyrészt összehasonlít egy kort amikor az internet nem volt ennyire fejlett, a piac nem volt ennyire élezett, évről évre egyre jobban a pénzre összpontosít. Másrészt korunk egyik legsikeresebb cégéről beszélünk. Ami most először hibázott a fallout 76-al talán. EA-hoz képest fényévek. Most nem a tartalomról beszélek. De ez a cég vastagon nyereséges lett ebben az évtizedben. Még mindig nem értem miért akarják bezárni. Miközben leszámítva az akció teljesen akció játékokat mint a Rockstar játékai a Beth ott van az elején. Lehet persze okosak a vezetői és úgy látják ebből ennyit lehetett kihozni.
  • molnibalage83
    #70
    FélOFF.
  • Although
    #69
    A motor volt a téma Molni, én se eszerint veszek játékot. De azt mondani erre a motorra, hogy elavult az túlzás. Nem tökéletes, sok hibája van. De használható. És mára betonstabil lett. És szép dolgokat lehet vele csinálni. Legalábbis akinek tényleg nem a hiper szuper grafika a fontos. Az sokkal inkább gond, hogy a konzolosodás egyre durvább méreteket ölt és egyre butább leegyszerűsítettebb rendszerekkel, karakterfejlesztés minimális szintje van. Bryo mint az obsidian bemutatta sok mindenre lenne képes. Pont elégre. Nem a motor hibája, hogy már hülye gyereknek sem kell lenni egy rpghez.
  • Running
    #68
    Google fordító.
  • molnibalage83
    #67
    1. Nem vagyok poligonhuszár.
    2. Kinemszarja le a 4k-t?

    Grafikus fejlesztők nem tudták megkülönböztetni több teszten a natív 4k és felskálázott 4k felbontás 24 és 28 col feletti kijelzőkön sem.
    Persze, ha valaki erre veri...
  • Although
    #66
    Nem baj, itt egy video milyen 4K a Fallout 4 városon kívül. Átlag gép, 15 fpsel sem tudja futtatni. Nem csak ezzel a motorral mással sem. Mondom van néhány ember akit ismerek és leszedte de erőművel játszanak. Ez a motor nem rossz a vr=virtuális valóság ezen a szinten. Még solo játékkal sem játszható.
  • molnibalage83
    #65
    Ez szót sem értek ebből a katyvaszból.
  • Although
    #64
    Oké ellenpólus. Nem cyberpunk dicshimnusz lesz. A Fallout 4 ezzel a szar motorral! Nekem fagyás mentesen megy 200 órát. Az eddig elkészített részletgazdagabb városi környezetben, nem konzolon pc-n. Ami 2K tehát nem 4K azt le se töltöm minek. A 2K azt jelenti nem 512x512 mint a skyrim. Ami régi xboxokra volt. nekem megfelel a motor. Nem CD hiper szuper motorja de nem rossz. Az, hogy nem Tyranny, vagy PoE az érthető ők nem réteg játékot csinálnak. De legyünk őszinték a W3 sem az!!! Bármilyen szuper motorja van. Mondom nem gondoltam védeni fogom a Bethet de jelenleg!! Obsidiant és a CD-t is ideértve a vr szimuláció mesterei, mégha a sztori a karakterek mondjuk hullámzó. A skyrim jelentette mélypont után éppen az elfogadható szinten. Az F4 nme tegnap jelent meg. Az sem.
  • molnibalage83
    #63
    Értem.