14
  • Andrevv
    #14
    Aki egy villanykörte cseréjéhez is villanyszerelőt hív, az megérdemli a beépített akkumulátort, meg az iPhone-t ;)
  • morguldae
    #13
    Ki a fene vesz iPhone-t ???
  • M2 #12
    A három éves iPhone aksi cseréje 6 ezer forint volt, fél év garival. Nem hivatalos, de korrekt szervizben. Ez szerinted sok?

    Törvényekkel kellene szopatni az Apple-t. Például:
    - ha nem javítható azonnal a készülék, akkor kötelező cserekészülék, ami csak jobb lehet az eredetinél,
    - 2 év garancia, 3 év aksi garancia,
    - 3 napnál hosszabbra húzódó javítás esetén kötelező térítésmentes készülékcsere,
    - amelyik régióban/megyében kapható Apple készülék, ott kötelező legalább egy hivatalos szervíz...stb.
  • jozsi031
    #11
    Apple egy szemet ceg.
  • CairoJack
    #10
    Ezzel csak az a baj, hogy belenyúl a Jáúzsi, az első mozdulatával kettétöri a 3 legfontosabb komponenst, és aztán összeragasztja pillanatragasztóval, és megy majd nyüzsögni az Apple-höz, és persze az Apple lesz a szemét.
    Az emberek ilyenek. Hozzá nem értő majmok, több kárt okoznak, mint hasznot.
    "Ki minek nem a mestere, gyilkosa annak" - Ősi igazság ez.
  • Skylake
    #9
    Ja, az almás lehúzda, életstílus-eszközök ennek megfelelő áron. Irreális lenne piaci működésük okán, ha mást cselekednének, mint amiért lobbiznak.
  • Laza
    #8
    Még ekkora b..ágot ..... szimplán a szerviz monopóliumot akarják megtartani (most még) mindenféle apróbetűs feltételekre hivatkozva. Hadd döntse el a user, hogy hol csináltatja meg, az övé a készülék, ő fizetett érte 5x annyit, mint ami még 'ésszerű'.
  • CairoJack
    #7
    Bocsi. Cserélhető akkus telómba 5k az akksi. Nem cserélhető Z3-bamban 8 rugóért cserélték szakszerűen, vízállóságot továbbra is garantálva. Az a 3 rugó már had ne vágjon földhöz...
  • CairoJack
    #6
    Mindamellett, hogy az Apple egy leszedős, szemét cég, ebben most egyetértek velük.
    Ha hagyod a usert belenyúlni, itt olyan gányolások lesznek, hogy romba dől az ipar. Sorba robbannak majd fel a telók.
  • Andrevv
    #5
    Engem meg sokan kirohogtek itt amikor azt mondtam, hogy szerintem rosszak a nem cserelheto akkus telefonok mert 2 ev utan mar ki kellene cserelni es nem lehet csak nehezsegek aran. Ugy tunik nem csak engem zavar az alapveto alkatreszek cserelhetetlensege.
  • kvp
    #4
    Az a gond, hogy a gyarto nyugodtan mondhatja azt, hogy egyik termeke sem javithato es ok mindig cserelnek javitas helyett. Igazabol ez eleg kozel all az igazsaghoz. A lenyeg, hogy a legegyszerubb es legolcsobb modja a torvenyi megfelelosegnek ha mindenfajta javitast alapbol lehetetlenne tesznek mar a tervezes soran. Ez meg olcsobb is lehet, mint a jelenlegi markaszerviz halozat mukodtetese, figyelembe veve, hogy a garanciaido alatt hany cserekeszulek kell es igy ezek arat eleve be lehet epiteni az eladasi arba.

    Az egyetlen amit a torveny tehet, hogy a javitott keszulekek tavoli letiltasat teszi illegalissa, viszont a nem markaszervizes javitasok eseten a garanciavesztest meg az europai jog is elfogadja. A torveny fo tetele az, hogy a kulso szervizeknek is adni kell olyan szerszamot es alkatreszt amit a markaszerviz kap. Ha egy gyarto nem akarja kiadni a technologiajat, akkor egyszeruen nem ad a markaszervizeknek sem felszerelest. Az xbox-ok eseten ez pl. mar a kezdetektol igy volt, a fekete mugyantaval kiontott alaplapok soha nem voltak javithatoak, de a ragasztott kijelzoju es aksiju iphone-ok se igazan javithatoak, mive se szerszam nincs a szetszedesukhoz, se potalkatreszt nem raktaroz a gyarto.
  • Ryder159
    #3
    És a szoftveres támogatást is kötelezővé kellene tenni legalább erre a 4 évre
  • asgh
    #2
    Szvsz nem a javítási útmutatókat és cserealkatrészeket kellene kötelezővé tenni, hanem a garancia idejét kellene ésszerű mértékben kötelezően meghosszabbítani. Ha egy iPhone-on kötelezően 4 év garancia lenne, senkit sem érdekelne, hogy mennyire nehezen javítható.
    Amúgy a javíthatóság kötelezővé tétele elsőre jó ötletnek tűnik, de ha a sok hülye garázscég szétbarmolja a telefont, mert 20%-al aláígértek a hivatalos szervíznek, az is a márkába vetett bizalmat gyengíti, így érthető, ha a cégek küzdenek ellene.
    A másik, hogy hiába teszik kötelezővé a javíthatóságot, ha a cég nem szabványos megoldásokkal dolgozik, akkor olyan áron adja a cserealkatrészt, amennyiért akarja, azaz simán el tudja lehetetleníteni a javítást, viszont a könnyített javíthatóság miatt egy csomó kompromisszumot kell hozni a design-ban a kb. semmiért.
  • tom_pika
    #1
    Mi ezzel a gond? Akinek nem tetszik vegyen cserélhető aksijú ill. könnyebben javítható készüléket.Vannak ilyenek is, választás kérdése.