• asgh
    #2
    Szvsz nem a javítási útmutatókat és cserealkatrészeket kellene kötelezővé tenni, hanem a garancia idejét kellene ésszerű mértékben kötelezően meghosszabbítani. Ha egy iPhone-on kötelezően 4 év garancia lenne, senkit sem érdekelne, hogy mennyire nehezen javítható.
    Amúgy a javíthatóság kötelezővé tétele elsőre jó ötletnek tűnik, de ha a sok hülye garázscég szétbarmolja a telefont, mert 20%-al aláígértek a hivatalos szervíznek, az is a márkába vetett bizalmat gyengíti, így érthető, ha a cégek küzdenek ellene.
    A másik, hogy hiába teszik kötelezővé a javíthatóságot, ha a cég nem szabványos megoldásokkal dolgozik, akkor olyan áron adja a cserealkatrészt, amennyiért akarja, azaz simán el tudja lehetetleníteni a javítást, viszont a könnyített javíthatóság miatt egy csomó kompromisszumot kell hozni a design-ban a kb. semmiért.