• kvp
    #21
    Az egyetlen elonye, hogy 3D-s a ter amiben mozong, tehat esszeru hatarokon belul akarhany folyosot rakhatunk egymas fole. Ez hagyomanyos autokkal csak tobbszintes autopalyakkal valosithato meg. Egy bizonyos tavolsagon tul a repules olcsobba valik mint a felszini kozlekedes (bar sokkal kornyezetszennyezobb marad).

    Arrol nem beszelve, hogy bizonyos felhokarcolo magassag folott a lemegy a lifttel, beszall az autoba, atmegy, kiszall, felmegy a lifttel tobb idot igenyel mintha ket felso szint kozott repulne kozvetlenul. Persze lehetne a felso szintek kozze is autopalyat epiteni, a 100+ adik emelet magassagaban (Kinaban van ra pelda Chongquing-ben), de nagyon nem eri meg es raadasul a kulonbozo magassagok kozti valtas is egyszerubb ha maga a jarmu tud szabadon mozogni barmerre. Azt azert tegyuk hozza, hogy a repulo auto csak az egig ero felhokarcolok vilagaban eletkepes es ma meg nem a Jetson csalad fele 2162-es vilagban vagyunk, ahol egyetlen epizod alatt se jutnak le a Fold felszinere, mivel egy (kesobb a StarWars-ban is felbukkano) bolygo meretu megavarosban laknak. Viszont a fejlodo nagyvarosok (foleg Azsiaban, de ilyen pl. Vancuver is Canadaban) elobb utobb vagy hagyomanyos helikoptereket vagy modernebb es kisebb teret igenylo repulo autokat kell hogy hasznaljanak ha a gazdagok a lent elo embertomegtol elkulonitve akarnak mozogni. Delamerikaban par sulyosabb kozbiztonsagu varosban a helikopteres kozlekedes mar hetkoznapiva is valt a kozeposztaly folotti lakossag szamara. Ha a repulo auto (mondjuk elektromos hajtassal) valaha eleg olcsova valik, akkor mindenki ezt fogja hasznalni mivel gyorsabb es kenyelmesebb utazast tesz lehetove mint a felszini autok. (Varosban a metro es a magasvasut lenne meg ilyen, de azok nem tesznek le az erkelyeden, tehat maradnak a szegenyebbek szamara.)