• kvp
    #13
    Ezzel a koncepcioval lehet rendes repulo autot epiteni:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_X-22

    4 ducted fan emeles celjabol, mig vizszintes repulesnel a torzs, a rovid farok es a 4 gyuru adja az emeloero jo reszet. Mindez duplikalt turboshaft-os eroforrassal es szabadonforgo rotorokkal ha minden leallna. Ez egy helikopter, de szerintem a legkozelebb ez van a repulo auto koncepciohoz. Ma mar (mondjuk elektromos hajtaslanccal) elkeszitheto lenne kisebb meretben is.

    Vezetes: Dronos automata vezerles kell (az amerikai katonai valtozat leszarmazottja), amit ki lehet egesziteni emberi joystick-os poziciomegadassal is, amikor valojaban a vezeto nem a jarmuvet vezeti, hanem a terkepen mozgatja a cel koordinatat. A tobbit meg a jarmu kiszamolja maganak. Ez azert is jo, mert nem lehet lemenni vele a megadott folyosokrol (se magassag, se vizszintes pozicio tekinteteben) es a szoftver az utkozeseket is elkerulheti, mig a vezeto ugy erzi o vezet. (marmint amig a folyoson belul marad es nem all masok utjaba)

    ps: Formaterv: en a 4 rotoros, kozepre befuggesztett utaskabinos megoldast tartanam jonak. Ha at kell alakulnia autova, akkor meg lehetne oldani, hogy a rotorok a rogzitokeretukkel egyutt becsukodjanak a 4 'hagyomanyos' kerek melle, ami egy viszonylag kompat jarmuvet eredmenyezne, kisse szogletes formakkal es 4 fura oldalso kerektakaroval. A szelvedot viszont elore kellene hozni amennyire csak lehet, kb. mint egy buszon, hogy a kerekek es a rotorok a vezeto moge kerulhessenek. (kulonben nem latna ki foldi modban)