Skylake#5
Még egy dolog: a kulcs ebben is a mérhetőség. Azaz, abban a pillanatban, amint egy bizonyos emberi minőségünket (jelen esetben a vezetés) sikerül jól vagy rosszul, de rendszerszinten legitim módon számokkal mérhetővé tenni, abban a pillanatban azon tulajdonságok esetében lehet szankciókat húzni, osztályozni, és mindezen módszerek alapján embereket dologi tényezőkké alakítani, és ehhez hozzákényszeríteni az embereket. Így elméletileg a kontroll akkor maximális, ha minden emberi tulajdonság számszerűsíthető, így ez a tényező képviseli a normát. Lásd: iskolai osztályzat. Lehet hogy valaki nagyon tehetséges, de közel sem úgy, ahogy azt azon paraméterek rögzítik, amelyek a hivatos tananyagban vannak - nem véletlenül terjednek a különböző, ehhez képest altrenatív oktatási és teljesítménymérési formák. A számszerű kifejezéssé degradálása emberi tulajdonságoknak, a legjobb eszköz ahhoz, hogy azok, akiket így ítélünk meg, belegondolás nélkül elfogadják azt a kontrollt, és azt a normarendszert, amely számszerűvé tesz téged és a teljesítményedet - legyen szó bármiről, így az autóvezetésről is.